همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جدال با درد‌های سیاتیک

طب و ورزش
جدال با درد‌های سیاتیک
درد‌های سیاتیک از جمله درد‌هایی هستند که همه ما از آن هراس داریم و تصور می‌کنیم راهی را نمی‌توان پیدا کرد که بتوان جلوی بروز این نوع درد‌ها را گرفت و باید همه به انتظار روزی بنشینیم که این درد به سراغمان بیاید و ما فقط رنج بکشیم و درد...

این هفته شما را با 3 حرکت ویژه آشنا می‌کنیم که نقش بسیار کلیدی در کاهش درد‌های سیاتیک ایفا می‌کنند. هدف از انجام این حرکات تقویت عضلاتی است که بتوانند فشار وارده بر این عصب قطور بدن را کاهش دهند.

حرکت اول: برای انجام این حرکت مطابق شکل به یک دیوار طوری تکیه دهید که یک بار پای راست و سپس پای چپ اهرم شده باشد و حال سعی کنید از مفصل زانوی پای خم شده به کمر خود فشار آورید. این حرکت را در 30 مرتبه در 3 ست متوالی با فاصله یک دقیقه انجام دهید.

حرکت دوم: به جهت فشار وارده در این حرکت توجه بفرمایید. این همان هدفی است که ما در انجام این 3 حرکت به دنبال آن هستیم. یعنی با تقویت دسته عضلات ناحیه کمر و لگن فشار وارده بر عصب سیاتیک تعدیل می‌شود. این حرکت را در 10 مرتبه در 3ست به فاصله یک دقیقه برای هر دو پا اجرا کنید.

حرکت سوم: این حرکت را در 15 مرتبه 3 ستی طوری انجام دهید که یک بار پای راست را و بار دیگر پای چپ را اهرم کنید. عضلات لگن در این حرکت به سرعت ظرف مدت 2 هفته تمرین به حدی تقویت می‌شوند که تا 60 تا 70 درصد از دردهای مزمن این عصب کاسته خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد