همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

چرا می‌خواهید کروم یا فایرفاکس نصب کنید؟


  

چرا می‌خواهید کروم یا فایرفاکس نصب کنید؟ ما خودمان مرورگر اِج داریم که خیلی بهتر و امن‌تر است! این پیام یکی از پیشنهادات ناجوانمردانه‌ای است که مایکروسافت در به‌روزرسانی اخیر ویندوز 10 (به‌روزرسانی اکتبر 2018) قرار است به این سیستم‌عامل محبوب اضافه کند.

هنگامی که قصد دارید مرورگرهایی همچون کروم یا فایرفاکس را پس از دانلود روی رایانه نصب کنید، هشداری برای شما نمایش داده میشود و به شما اعلام میکند مرورگر اج در ویندوز که خیلی بهتر از دیگر مرورگرهاست، نصب است.

گزینه اجرای مرورگر اج نیز بهشکل بزرگ در مقابل چشمان شما ظاهر میشود و در صورتیکه همچنان اصرار داشته باشید تا مرورگر دلخواهتان را نصب کنید باید عواقب آن را بپذیرید!

این هشدار بتازگی به پیشنهادات ناجوانمردانه مایکروسافتی لقب گرفته، چراکه مایکروسافت پیشنهادات خود را در قالب پیامهای هشدار و خطرناک به کاربر نمایش میدهد و بهاینترتیب بسیاری از کاربران مبتدی ممکن است فریب بخورند و از نصب برنامه دلخواه خود صرفنظر کنند. همچنین کاربران حرفهایتر نیز اعتماد به مایکروسافت را از دست دادهاند و به دیگر هشدارها نیز توجهی نمیکنند.

پیشبینی میشود قابلیت App Recommendations در آیندهای نهچندان دور هنگام نصب برنامههایی همچون LibreOffice یا OpenOffice نیز سرویس پولی Office 365 را پیشنهاد کند یا بهجای دراپباکس، کاربران را به استفاده از واندرایو ترغیب کند یا حتی به کاربر بگوید Evernote اصلا خوب نیست فقط از OneNote استفاده کنید!

چنانچه میخواهید از همان ابتدای بهروزرسانی به آخرین نسخه، این پیشنهادات سودمندانه برای مایکروسافت را غیرفعال کنید و برای همیشه از دست آنها خلاص شوید میتوانید از این ترفند کمک بگیرید:

به منوی استارت مراجعه کرده و با کلیک روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخدنده است به بخش تنظیمات ویندوز وارد شوید.

از میان گزینههای موجود روی گزینه Apps فشار دهید.

بخش Apps & Features را انتخاب کرده و از سمت راست بخش Installing Apps را مشاهده و روی منوی موجود که شامل گزینه Show me app recommendations است، کلیک کنید.

با کلیک روی گزینه Turn off app recommendations پیشنهادهای ناجوانمردانه مایکروسافت غیرفعال میشود و میتوانید همچون گذشته از سیستمعامل استفاده کنید و چنانچه هشدار یا خطایی برایتان نمایش داده شد نیز آن را جدی بگیرید، چراکه پیشنهادات مایکروسافتی غیرفعال هستند!

تخته سفید یا سیاه بهجای پاورپوینت

ارائه اسلاید یا آموزش به دانشجویان توسط نرمافزار پاورپوینت بسیار جذاب و البته ساده است. گاهی ممکن است حین ارائه قصد داشته باشید توضیحات تکمیلی نیز بیان کنید و ممکن است نمایش اسلایدها یا تصاویر نرمافزار پاورپوینت موجب حواسپرتی دانشجویان شود. در این شرایط غیرفعال کردن نمایش تصاویر اسلاید و نمایش پرده بهصورت کاملا سیاه (تخته سیاه) یا سفید (تخته سفید) میتواند مفید باشد و درصورتی که شما بخواهید با استفاده از پوینتر مورد خاصی را نمایش دهید یا قابلیت نوشتن روی پرده نمایش را داشته باشید نیز بهسرعت تختهای آماده نوشتن محتوا در اختیار خواهید داشت. آیا میدانید انجام این کار حین ارائه اسلایدهای پاورپوینتی بسیار ساده و سریع است؟ از این پس میتوانید با این ترفند هر زمان لازم بود صفحه اسلایدهای پاورپوینت خود را به تخته سیاه یا سفید تبدیل کرده و دوباره هر زمان که لازم بود محتوای اسلاید را جایگزین کنید.

حین ارائه اسلایدهای پاورپوینت در هریک از اسلایدهای موردنظر کلیک راست ماوس را فشار دهید و پس از مراجعه به منوی Screen گزینه Black Screen یا White Screen را برای سیاه یا سفیدشدن تمام صفحه انتخاب کنید.

برای خروج از این حالت نیز کافی است با کلیک راست مجدد و مراجعه به منوی موردنظر، گزینه Unblack Screen یا Unwhite Screen را انتخاب کنید.

نکته: شما میتوانید با فشار کلیدهای میانبر B یا نقطه، تخته سیاه را فعال کنید و فشار کلیدهای W یا کاما نیز باعث فعالسازی تخته سفید میشود. فشار مجدد هریک از این کلیدها نیز تصویر را به حالت اولیه باز میگرداند.

امیر عصاری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد