همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

رشته ی پرستاری اورژانس در مقطع ارشد از مهر ماه دانشجو می پذیرد


  

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:


 

کاظمی ذهابی/وبدا

رشته ی پرستاری اورژانس در مقطع کارشناسی ارشد به رشته های مورد پذیرش دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، پیرو موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در پی رای صادره از دویست و شصت و هشتمین جلسه از این شورا و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان از سال تحصیلی پیشرو می تواند در رشته ی پرستاری اورژانس در مقطع ارشد و به تعداد 4 نفر پذیرش دانشجو داشته باشد.

در همین راستا دکتر ابوالفضل عباس زاده معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: طی آمایش های صورت گرفته این رشته از رشته های ضروری برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر در حوزه ی درمان استان به شمار می رود. وی گفت: با اضافه شدن رشته ی پرستاری اورژانس تعداد رشته های تخصصی پرستاری در مقطع ارشد به عدد 5 رسید. معاون آموزش دانشگاه تأکید کرد: با این حساب رشته های پرستاری ای که در مقطع ارشد پذیرش می کنیم شامل پرستاری داخلی_جراحی، مراقبت های ویژه، سالمندی، اطفال و اورژانس می باشد.  دکتر عباس زاده ابراز داشت: تربیت دانشجو در این رشته ها علاوه بر کمک به ارائه خدمات درمانی به مردم، در تربیت دانشجویان مقطع کارشناسی نیز می تواند موثر باشد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه اظهار داشت: با دریافت مجوز پذیرش دانشجو در رشته ی پرستاری اورژانس شمار رشته های مقطع ارشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان به 14 رشته رسید. وی افزایش رشته های کارشناسی ارشد به این تعداد را دستاوردی مهم برای حوزه ی آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان قلمداد کرد و گفت: طی 5 سال اخیر با پیگیری های مستمر و حمایت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان توانستیم تعداد رشته های ارشد را از 3 به 14 رشته برسانیم.

دکتر عباس زاده در مورد برنامه های در دست اجرای این معاونت، ابراز داشت: رشته های مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، میکروب شناسی و مامایی در مقطع ارشد نیز در دست پیگیری است که در صورت دریافت موافقت های لازم از مقام وزارتی برای سال آینده به مجموعه ی رشته های ارشد افزوده خواهند شد. وی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت های پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی(phD) برخی رشته ها مانند پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان وجود دارد که در حال پیگیری آن نیز هستیم.

دکتر عباس زاده همچنین در خصوص برنامه های توسعه ی استانی آموزش گفت: در سال تحصیلی آینده دانشکده ی علوم پزشکی الیگودرز در رشته های علوم آزمایشگاهی، فوریت های پزشکی و اتاق عمل پذیرش خواهد داشت. وی ادامه داد: این دانشکده تا کنون فقط در رشتهی پرستاری پذیرش دانشجو داشت.

معاون آموزش دانشگاه با عنوان این مطلب که در سال تحصیلی جدید 3365 دانشجوی ثابت و 104 دانشجو به صورت مهمان را پذیرش خواهیم کرد، گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همواره ثابت کرده اند که در برنامه های علمی و تحقیقاتی حرف های زیادی برای گفتن دارند. دکتر عباس زاده ادامه داد: موفقیت های گذشته و اخیر دانشجویان ما در المپیادهای علمی کشور این ادعا را ثابت می کند.

وی آموزش و تحقیقات را دو حلقه ی ناگسستنی دانشگاه ها دانست و ابراز داشت: ما همواره آمادگی لازم خود را برای تعامل و همکاری با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در جهت پیشبرد برنامه های پژوهشی اعلام کردیم. دکتر عباس زاده گفت: بدون تردید با توجه بیشتر به این دو مقوله ی مهم درهای رشد و توسعه کشور بیش از پیش باز خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد