همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

400 نیروی وظیفه جذب پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی می شوند


  

400 نیروی وظیفه جذب پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی می شوند

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها:
400 نیروی وظیفه جذب پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی می شوند

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: 400 نفر نیروی وظیفه در سال های 1397 و 1398 در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی کشور جذب می شوند.
سعیدرضا جندقیان بیدگلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و با عنایات رهبر معظم انقلاب به عنوان فرماندهی کل قوای نیروهای مسلح، مجوز جذب و بکارگیری این تعداد نیروهای وظیفه صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌های راهبردی این معاونت، جذب کارکنان وظیفه برای خدمت در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی از سال 1394 آغاز شده است و تاکنون بر اساس مجوزهای اخذ شده 212 نیروی امریه مطابق ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی جذب شده اند که پس از طی دوره آموزش تخصصی، در حال انجام خدمت مقدس سربازی در این پایگاه‌ها هستند.
جندقیان در خصوص ارتقای خدمات ایمنی و آتش نشانی در مناطق روستایی کشور نیز گفت: در چند سال اخیر توسعه پایگاه‌های آتش نشانی روستایی در اولویت برنامه ها و اقدامات این سازمان قرار گرفت؛ بر این اساس تاکنون نزدیک به 900 پایگاه آتش نشانی در روستاهای واجد شرایط کشور ایجاد شده است که به خودروها و تجهیزات پیشرفته آتش نشانی مجهز شده اند.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: در مواقع بروز حوادث آتش سوزی، ارائه خدمات ایمنی به موقع و سریع به حادثه دیدگان احتمالی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است و ضرورت دارد تمام پایگاه‌های آتش نشانی روستایی بر اساس شیوه نامه ابلاغی توسط این معاونت، نسبت به اداره این پایگاه‌ها و ارائه خدمات مطلوب اقدام کنند.
جندقیان مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی ارتقا یافته است.
وی با بیان اینکه بخشی از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند؛ به همین دلیل ارتقای وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دستورکار قرار گرفته است.
جندقیان اظهار داشت: مطابق مصوبه شورای‌ عالی معماری و شهرسازی کشور، در خصوص ضوابط ایجاد پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی، هر یک از این پایگاه‌ها 10 روستا را تحت پوشش قرار می دهند.
وی خاطر نشان کرد: این روستاها در دولت یازدهم از محل اعتبارات بند 'ح' تبصره 9 سال 1393 و 1394 و همچنین اعتبارات بند ' و' تبصره 6 سال‌ 1395 تحت پوشش قرار گرفتند.
در زمان حاضر 21 میلیون 366 هزار و 914 روستایی در 61 هزار و 724 روستا در کشور زندگی می کنند که 43/28 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد