همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397


  بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون مذکور منحصراً به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 97/02/23 آغاز و روز ‌شنبه مورخ 97/02/29 پایان می‌پذیرد؛ لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.

  شرایط ثبت‌نام‌:

 علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته می‌بایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه (مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون که از روز یکشنبه مورخ 97/02/23 در پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار خواهد گرفت) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ناپیوسته منحصراً در یک رشته امتحانی (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.

لازم به توضیح است که پذیرش در تعدادی از رشته های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت خواهد پذیرفت؛ لذا کلیه متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا بدون آزمون است، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت نام و انتخاب رشته نمایند، بدیهی است که در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

  ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون ‌سال 1397، منحصراً به روش ذیل امکان پذیر است:

 1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org   2- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ازطریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان. 3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام. 4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 270/000 (دویست و هفتاد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

تذکر: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی– غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 55/000 (پنجاه و پنج‌هزار) ریال دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام نماید.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ  5000 (پنج هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

  دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

 به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام و انتخاب رشته دقت نمایند. بدیهی است که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی باطل شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

تذکر مهم: چنانچه داوطلبی در مرحله ثبت نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نماید و یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً و یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.               

زمان برگزاری، توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 (برای آن دسته از رشته های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه مورخ 97/05/12 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ 97/05/09 لغایت روز پنجشنبه مورخ 97/05/11 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 31 تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمایند.

  زمان انتخاب کد رشته محل های انتخابی:

 بر اساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت نام برای شرکت در آزمون،کلیه داوطلبان متقاضی رشته های امتحانی پذیرش باآزمون و پذیرش بدون آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته لازم است که با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کد رشته های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل های خود اقدام نمایند.

  تذکر مهم:

  به اطلاع کلیه داوطلبان می‌رساند که از تعداد 65 رشته امتحانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 به شرح جدول زیر، پذیرش 16 رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 49 رشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) می‌باشد: 

دریافت فایل جدول رشته های امتحانی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397:  با فرمت PDF

توصیه‌های‌ مهم‌:

1- داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه نمایند.

2- به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود (برای رشته پذیرش با آزمون) دقت لازم را مبذول فرمایند؛ لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح موارد فوق ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

4- تاکید می‌گردد کلیه متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی مورد درخواست آنان با آزمون یا پذیرش با سوابق تحصیلی است، مطابق ضوابط نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی و انتخاب کدرشته محل های انتخابی در سایت سازمان اقدام نمایند و رسید 16 کاراکتری را دریافت دارند.

5- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش آموزش کشور‌)، پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های عمومی ‌اعلام ‌خواهد شد.

6- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند  با شماره تلفن‌های: 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نموده و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد