همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

544 قرقبان در سازمان جنگلها استخدام می شوند


  

544 قرقبان در سازمان جنگلها استخدام می شوند

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به کمبود قرقبان در این سازمان، گفت: مجوز استخدام 544 نفر قرقبان در این سازمان صادر شده و بزودی از طریق روزنامه های کثیرالانتشار اعلام و در سال جاری نسبت به جذب آنها اقدام می شود.
به گزارش ایرنا، ' خلیل آقایی ' روز پنجشنبه در جریان بازدید از چند طرح جنگلکاری در کاشان در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به کمبود نیروی انسانی که در این سازمان وجود دارد، جذب 544 قرقبان یک ششم نیاز سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور را تامین خواهد کرد که امیدواریم در مرحله های بعدی بتوانیم نیروهای بیشتری را جذب کنیم.
وی بیان کرد: بر اساس استاندارد جهانی برای حفاظت از هر هزار هکتار منابع طیبعی یک نفر نیرو نیاز است در حالیکه در ایران برای حاظت هر دو هزار و 400 هکتار یک نفر نیرو وجود دارد و در واقع باید بیش از 2.5 برابر نیرو جذب کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاوزی تصریح کرد: هم اکنون کمبود نیروی قرقبان با بهره گیری از سیاست حفاظت مشارکتی که با همکاری بهره برداران منابع طبیعی در حال انجام است، جبران می شود و تاکنون 20 میلیون هکتار از زمین های منابع ملی به صورت مشارکتی برای حفاظت، به بهره برداران واگذار شده است.
آقایی کاهش برداشت های غیرقانونی از عرصه های منابع طبیعی کشور در سال گذشته را یاد آور شد و باتوجه به سیاست افزایش حفاظت مشترک با بهره گیری از بهره برداران منابع طبیعی از کاهش 6 تا 8 درصدی تجاوزات و تخلفات به این عرصه ها در سال 96 نسبت به 95 خبر داد.
وی از ممیزی و کاداست زمین های ملی با اولویت جنگل های کشور در سال 97 نیز خبر داد گفت: تمام جنگل ها از جمله هیرکان، زاگرس و جنوب، کاداست و میزان وسعیت و ثبت مالکیت آنها هم دقیق مشخص می شود.
رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: 30 میلیون هکتار از زمین های ملی کشور که بیشتر مرتع بودند سال گذشته کاداست و ممیزی شد و در سال 97 ممیزی و کاداست جنگل ها در اولویت و دستور کار قرار دارد که در صورت تامین اعتبار و تجهیزات به مدت دو سال انجام خواهد شد و مالکیت دولت در این زمین ها تثبیت و سند تک برگی صادر می شود.
آقایی همچنین اعتبار اختصاص یافته از محل تملک دارایی ها در سال جاری به سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور را 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: این میزان بودجه برای بیابان زدایی زدایی30 هزار هکتار و اجرای طرح های حفاظت خاک، افزایش پوشش گیاهی و استفاده بهینه از منابع آب، خاک، جلوگیری از ریزگردها، تلطیف هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، تامین اکسیژن و حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع کشور هزینه خواهد شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین تصریح کرد: برای جلوگیری از ریزگردها نیز با تصویب مجلس شورای اسلامی 150 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خاطرنشان کرد: هم اکنون در زاگرس مبارزه با آفات بلوط درسطح حدود یک میلیون هکتار در دست اقدام است که آلودگی حاد آنها که هم اکنون مشغول مبارزه با آن هستیم حدود 150 هزار هکتار است.
وی همچنین از تخصیص 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری در سال جاری خبر داد و گفت: در قالب طرح مدیریت جامع آبخیزداری کشور با هدف حفظ پوشش خاک، جلوگیری از هدر رفت آب و بهره گیری از سیلاب ها، اقدام جدی و اساسی انجام می شود که در آن عملیات های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژی توام در عرصه های منابع طبیعی اجرا خواهد شد.
آقایی با اشاره به کاهش برداشت های غیرقانونی از عرصه های منابع طبیعی کشور در سال گذشته گفت: در راستای سیاست افزایش حفاظت مشترک با بهره گیری از بهره برداران منابع طبیعی تجاوز به این عرصه ها در سال 96 به میزان 6 تا هشت درصد نسبت به سال 95 کاهش یافت.
معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به کاشان از طرح های جنگل کاری روستای بُزرآباد و ایستگاه آبخوان این شهرستان بازدید کرد.
در طرح جنگلکاری روستای بُزرآباد در سطح 200 هکتار بادام کوهی بصورت دیمی کشت شده و ایستگاه آبخوان کاشان نیز برای جلوگیری از پخش سیلاب ها و فرسایش خاک، تغذیه منابع سفره های زیر زمینی و حفظ پوشش گیاهی ایجاد شده است.
شهرستان کاشان با 360 هزار هکتار مرتع، 100 هزار هکتار بیابان و 1500 هکتار جنگل دست کاشت بادام کوهی در 190 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد