همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شرایط جذب درجه دار و افسر در سال 97

 

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا، جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی جذب درجه دار و افسر دانش آموخته در سال 97 را تشریح کرد.
به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمدحسین ایرانمنش" درباره شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی جذب درجه دار و افسر دانش آموخته در سال 97 اظهار داشت: استخدام در نیروی انتظامی با در نظر گرفتن شرایط "عمومی" و "اختصاصی" (برای داوطلبان مرد) صورت می گیرد، یعنی متقاضی باید حائز شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده باشد.
وی افزود: اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه  فقیه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آنها از جمله این شرایط عمومی است.
رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا افزود: عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی در زمان تقاضای استخدام، عدم محکومیت و محرومیت از خدمات دولتی، نداشتن سوء پیشینه کیفری، عدم اعتیاد به مواد مخدر، داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر به تأیید معاونت بهداری ناجا و همچنین داشتن شرایط تحصیلی و تخصصی لازم از دیگر شرایط عمومی است.       
وی تأکید کرد: از بین جوانان مومن، معتقد، انقلابی، باانگیزه و علاقه مند به نیروی انتظامی، افراد برای استخدام و به کار گیری در رده های تخصصی و معاونت های مختلف ناجا ، گزینش  می شوند.  
این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سوال که در طول سال چند نوبت جذب انجام می شود، گفت: متناسب با سهمیه های جذب و با هدف به کارگیری "بهترین ها" روند استخدامی به صورت مستمر در طول سال انجام می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای خانواده های نیروی های مسلح و جانبازان و اعضای بسیج امتیازی وجود دارد؟ بیان کرد: خانواده های نیروهای مسلح، جانبازان و بسیج از تسهیلات پیش بینی شده در قانون بهره مند می شوند و در شرایط مساوی از اولویت جذب برخوردارند.
رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا در پاسخ به این سوال که آیا جذب به صورت سراسری است یا هر معاونتی گزینش جداگانه ای دارد، مطرح کرد: جذب به صورت بومی و استانی بوده و متقاضیان در پایگاه اینترنتی گزینش ثبت نام و گزینش استان ها نیز  پس از بررسی های لازم در صورت داشتن شرایط نسبی به فراخوان داوطلبان اقدام می کنند، ظرفیت پذیرش برابر سهمیه ابلاغی هر سال و به تفکیک استانی می باشد.
 شرایط اختصاصی جذب داوطلبان مرد
سردار ایرانمنش در ادامه و در تشریح شرایط اختصاصی جذب داوطلبان مرد خاطر نشان کرد: برای مقطع پیمانی پنج ساله (درجه داری)متقاضیان (مرد)  با مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف) باید دارای حداقل معدل 14 باشند، همچنین برای مقطع پیمانی پنج ساله افسری( دانش آموخته مرد نیز با مدرک لیسانس و فوق لیسانس ) داشتن حداقل معدل 14 الزامی است.
وی ادامه داد: برای مقطع پیمانی پنج ساله (درجه داری مرد) سن باید 18 سال و پیمانی پنج ساله افسری (دانش آموخته مرد) در مقطع لیسانس شرط سنی 22 سال و فوق لیسانس 24 سال در نظر گرفته شده است.   
رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا با بیان اینکه دارا بودن حداقل 170 سانتی متر قد از الزامات روند گزینش و استخدام نیرو برای پلیس است، ادامه داد: برای افراد با 18 سال سن ، در صورت داشتن برخی  شرایط ،2 سال به شرط سنی اضافه می شود؛ بر مبنای این تصمیم، برای هر متقاضی در صورت دارا بودن یکی از موارد زیر 2 سال به سن داوطلب اضافه می شود که این شرایط شامل؛ دارندگان کارت پایان خدمت وظیفه عمومی، بسیجیان فعال یا پلیس افتخاری، خانواده جانبازان (بالای 35 درصد)، نخبگان و استعداد برتر، دارندگان مقام کشوری و بین المللی در رشته های ورزشی، علمی و حافظان قرآن کریم است.
سردار ایرانمنش با اشاره به تبصره 2 در قانون جذب، گزینش و استخدام نیرو برای پلیس ادامه داد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز برابر قانون از تسهیلات سنی پیش بینی شده بهره مند خواهند شد.
وی یادآور شد: در روند گزینش و استخدام ارائه مدرک نظام وظیفه (دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت،  گواهی اشتغال به خدمت سربازی، کارت پایان خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل و یا معافیت غیرپزشکی) الزامی است.
این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه حداقل معدل کل دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای کلیه رشته ها نمره 14 است، یادآور شد: ثبت نام داوطلب استخدام با آخرین مدرک تحصیلی آنان صورت می پذیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد