همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برگزاری آزمون استخدامی جذب معلم خلاف برنامه ششم و سند تحول است


  

برگزاری آزمون استخدامی جذب معلم خلاف برنامه ششم و سند تحول است

برگزاری آزمون استخدامی جذب معلم خلاف برنامه ششم و سند تحول است

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با انتقاد از جذب پایین دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، گفت: آموزش و پرورش بدون آینده‌نگری ۵ سال است که فقط خروجی دارد.
حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اقدام دولت مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی برای جذب 17 هزار معلم، عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم هرگونه به کارگیری معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت گیرد و هر اقدامی از جمله برگزاری آزمون به منظور به کارگیری معلمان خلاف و مغایر قانون است.
کافی نبودن جذب دانشجو در دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی؛ تخلف آشکار از قانون
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش و پرورش در طول 5 سال گذشته برای دو دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب دانشجوی کافی نداشته‌ است، افزود: این مسئله نیز یک تخلف آشکار از قانون برنامه ششم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
در حال حاضر 900 هزار معلم داریم و هرکدام می‌توانند تا دوران بازنشستگی 30 سال فعالیت کنند، آموزش و پرورش می‌بایست سالانه 30 هزاردانشجو برای دانشگاه فرهنگیان جذب کند
وی تصریح کرد: بر اساس نیاز و با توجه به اینکه در حال حاضر 900 هزار معلم داریم و هرکدام 30 سال تا دوران بازنشستگی می‌توانند فعالیت کنند، آموزش و پرورش می‌بایست سالانه نسبت به جذب 30 هزار معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی اقدام کند که متأسفانه امسال فقط 4 هزار دانشجو جذب این دانشگاه‌ها شدند.
رقم فعلی جذب دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان جای سئوال دارد
وزیر آموزش و پرورش دولت دهم که یکی از متولیان تشکیل دانشگاه فرهنگیان است، یادآور شد: در سال نخست فعالیت دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش 23 هزار و 500 دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان جذب کرد که رقم فعلی جذب دانشجوی جای سئوال دارد.
حاجی بابایی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر زیرساخت‌های بسیاری مناسبی دارد و علاوه بر اینکه از اساتید مجربی برخوردار است، مکان، زمین و فضای آموزشی مناسبی نیز دارد؛ ضمن اینکه اعتبار دانشگاه فرهنگیان نیز در بودجه‌های سالانه همراه با رشد بوده است.
آموزش و پرورش 5 سال بدون ورودی فقط معلم بازنشسته کرد
وی یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان دختر یا پسر 18 ساله دارای مدرک دیپلم را جذب پس از 4 سال تحصیل روانه مدارس و پس از 30 سال در 50 سالگی او را بازنشسته می‌کند؛ چرا با این شرایط ممتاز به سراغ جذب نیروهای 40 ساله‌ای می‌رویم که فقط می‌توانند 10 سال برای ما مؤثر باشند.
حاجی بابایی با یادآوری اینکه امسال و سال آینده به شدت بازنشستگی در آموزش و پرورش افزایش پیدا می‌کند، گفت: با وجود در همین حال تعداد دانش‌آموزان افزایش پیدا کرده و نیاز به معلم در سراسر کشور محسوس است، در طول 5 سال گذشته آموزش و پرورش فقط معلم بازنشسته کرد و هیچ ورودی نداشت.
ردیف بودجه‌ای برای جذب نیرو به آموزش و پرورش داده نمی‌شود
وی افزود: دولت بدون مطالعه دقیق و علمی شعار انتخاباتی سر می‌داد که 150 هزار معلم اضافه دارد و از دورانی که بنده مسئولیت داشتم انتقاد کردند که بدون منطق نیرو استخدام کرده است لذا سازمان مدیریت برنامه‌ریزی نیز به این نتیجه رسید که واقعا در آموزش و پرورش نیرو اضافه دارد و ردیف بودجه‌ای برای جذب نیرو به آموزش و پرورش اختصاص نمی‌دهد.
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: وضعیت امروز آموزش و پرورش به علت عدم مدیریت و عدم پیش بینی از شرایط آینده ایجاد شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد