همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

خواص باورنکردنی آناناس


  

اگر به دنبال راهی هستید تا بسیاری از ناراحتی ها و بیماری هایتان را درمان کنید و در عین حال نمی‌خواهید از داروهای شیمیایی یا حتی گیاهان دارویی بدمزه استفاده کنید ما یک راه حل بسیار عالی و خوشمزه برایتان سراغ داریم: آناناس! پس در این مقاله با ما همراه باشید تا خواص آناناس و ۳۵ خاصیت و فایده آناناس را که واقعا باورتان نمی‌شود بشناسید.

خواص آناناس

خانه‌ی باب اسفنجی به علت مقدار مناسب ویتامین A و C، فیبر، پتاسیم، فسفر و کلسیم و البته انواع آنتی اکسیدان ها و سایر مواد موجود در آن، سرشار از خواص و مزایای فراوانی برای سلامتی است. بهترین مزایا و خواص خوردن آناناس را در ادامه‌ خواهید دید.

۱. التیام زخم ها

بروملین موجود در آناناس باعث التیام زخم ها می شودزیرا جریان خون را بیشتر می کند و به این ترتیب باعث می شود که مواد مغذی سریع تر به زخم ها برسد. پس زمانی که جراحتی برداشتید حتماً آناناس میل کنید.

مطلب مرتبط:خواص گریپ فروت: ۲۰ حقیقت که باید در مورد گریپ فروت بدانید

۲. پیشگیری و مقابله با سرطان

بروملین موجود در آناناس به بدن کمک می‌کند تا تمام‌قد در برابر سلول‌های سرطانی بایستد. نتایج بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد این ترکیب گیاهی به بدن کمک می‌کند تا با شناسایی سلول‌های سرطانی با آن‌ها مقابله کند. در واقع آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با سرطان را می‌بخشد.

۳.ضد التهاب طبیعی

آنزیم بروملین که به میزان زیادی در ساقه آناناس وجود دارد یک ضدالتهاب طبیعی فوق العاده است. بدن به راحتی می تواند این آنزیم را جذب و وارد خون کند. در این صورت هم این آنزیم باعث تنظیم فعل وانفعالات شیمیایی بدن می شود. در واقع باعث جلوگیری از بروز التهاب در بدن می شود.حتماً شما هم در اطرافیانتان خیلی ها را می بینید که از آرتروز شکایت دارند. همان طور که گفتیم آنزیم بروملین خاصیت ضدالتهابی دارد برای همین هم ورم را کمتر می کند، گرما و قرمزی موضعی را کاهش داده و دردهای ناشی از آرتروز و آرتریت را تسکین می دهد.

مطلب مرتبط : خواص زنجبیل : ۲۷ خاصیت زنجبیل برای سلامتی که باور نکردنی است

۴. تنظیم کننده فشار خون

آناناس سرشار از پتاسیم است. بنابراین خوردن آناناس تازه در افراد مبتلا به فشار خون بالا باعث کنترل میزان فشار خون می‌شود. دلیل آن نیز پتاسیم بالای این خوراکی و تاثیر آن روی بهبود عملکرد پمپ سدیم ـ پتاسیم است. در افرادی که هر روز آناناس مصرف می‌کنند، خطر بالا رفتن فشار خون تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. این نکته بویژه در افرادی که دچار مشکل فشار خون بالا هستند، مساله بسیار مهمی است.

۵. موثر برای  کاهش وزن

آناناس طبیعی حاوی فیبر است. بنابراین مصرف آن باعث پر شدن حجم معده و ایجاد احساس سیری می‌شود. با خوردن آناناس علاوه بر کنترل وزن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، میزان قند خون نیز به صورت طبیعی کنترل می‌شود. بنابراین افت قند خون بویژه در افرادی که رژیم‌غذایی دارند، بروز نخواهد کرد.

مطلب مرتبط : خواص انبه: ۱۹دلیل که چرا هر روز باید انبه بخورید

۶. سلامت قلب را حفظ می‌کند.

اگر قلب ما به اندازه‌ی کافی سالم نباشد، چگونه می‌توانیم آهنگ‌های شیرین عاشقانه را زمزمه کنیم؟ به سراغ آناناس بروید! این میوه برای همه چیز راه‌حلی دارند (خوب، نه همه چیز، به هر حال متوجه منظور من می‌شوید! ). آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در آناناس به پایین آمدن سطح کلسترول بدن کمک می‌کنند، و در نتیجه از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند.

«فابرین» نام نوعی پروتئین ارگانیک است که باعث روند انعقاد خون می‌شود. وجود این ترکیبات در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث ایجاد لخته‌های خونی شود؛ اما بروملین قادر است که این پروتئین را حل کرده و جریان خون را روان سازد. در این صورت است که خون به‌خوبی به تمام ارگان‌های بدن می‌رسد، فعالیت قلب کنترل می‌شود، رگ‌های خونی باز شده و از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌شود. به عقیده‌ی محققان تأثیر این ترکیب با اثرات آسپرین قابل مقایسه است.

البته منظورمان این نیست که داروی آسپرین خود را کنار گذاشته و آناناس را جایگزین کنید. شما می‌توانید از این میوه برای ارتقای سلامت قلب خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۹ فایده آلوئه ورا برای سلامتی

۷. تقویت سیستم ایمنی بدن

با خوردن یک وعده آناناس که برابر نصف یک فنجان می باشد، ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن ما به ویتامین C تامین می گردد و به همین دلیل باید آناناس را یکی از بهترین و البته خوشمزه ترین منابع تامین ویتامین C – که به آن اسکوربیک اسید نیز گفته می شود – دانست. ویتامین C عمدتا در فرآیندهای مرتبط با تقویت بدن و دستگاه ایمنی در برابر بیماری ها و عوامل بیماری زا مشارکت دارد.

مصرف ویتامین C سبب بهبود عملکرد گلبول های سفید خون می شود. به علاوه ویتامین C یک ماده آنتی اکسیدان محسوب می شود که از ما در مقابل تاثیر مخرب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می نماید. رادیکال های آزاد در اثر سوخت و ساز درون سلولی به وجود می آید و می تواند به اندام های مختلف بدن آسیب رسانده، عملکردهای طبیعی بدن ما را مختل نماید. همچنین رادیکال های آزاد می تواند سبب شود تا سلول های سالم به سلول های سرطانی تبدیل گردد. اما ویتامین C موجود در آناناس از ما در مقابل این آسیب ها محافظت می کند و به همین دلیل تقویت دستگاه ایمنی بدن را باید یکی از مهم ترین خواص آناناس و آب آناناس دانست.

هم چنین آنتی‌اکسیدان‌های‌ موجود در آناناس سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می‌کنند، و به این ترتیب سبب سلامتی و خشنودی شما می‌شوند. پس منتظر چه هستید؟ این میوه‌ی خوشمزه را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید و وضعیت سلامتی‌تان را بهبود بدهید.

۸. درمان سینوزیت و برونشیت

بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان کرده و باعث دفع آن‌ها شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۶ روز بروملین دریافت کرده‌اند ۸۳ درصد راحت تر توانسته‌اند از شر التهاب‌های مجاری تنفسی خلاص شوند.

مطلب مرتبط: خواص پرتقال :۱۳ فایده پرتقال برای سلامتی که حتما باید بدانید

۹. کمک به  سلامت کلیه‌ها

افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می‌برند می‌توانند بدون نگرانی آناناس میل کنند و از خواص آن بهره‌مند شوند. چون کلیه‌ها را انباشته از پتاسیم نمی‌کند.

۱۰. کمک به هضم غذا

نفخ معده، دردهای شکمی، اسپاسم و گرفتگی عضلات و غیره. همه ما این مشکلات را تجربه کرده ایم. آناناس برای هضم غذا مناسب است. این میوه اشتها برانگیز بوده و برای افرادی که با هضم غذا مشکل دارند بسیار مناسب است. آناناس رسیده اسید معده و نفخ را کاهش می دهد.

۱۱. کنترل حساسیت

بتاکاروتن که می‌توان آن را در انبه، پاپایا، زردآلو، کلم بروکلی، طالبی و هویج نیز یافت، یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که نشانه‌های حساسیت را کنترل می‌کند. بنابراین در فصل بهار که اوج حساسیت فصلی است، مصرف روزانه چند حلقه آناناس تازه باعث کنترل نشانه‌های حساسیت می‌شود.

۱۲. درمان مشکلات گوارشی

اگر در هضم غذا مشکل دارید یا دچار گاز معده و غیره هستید لازم است که به تغذیه‌تان اهمیت ویژه‌ای بدهید. اگر تغذیه‌ی متعادلی دارید ولی از این مشکلات رنج می برید، احتمالاً بدنتان به میزان کافی آنزیم‌های گوارشی ترشح نمی‌کند. آنزیم بروملین باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش شده و به بدن کمک می‌کند تا به‌خوبی مواد غذایی تجزیه‌ شده و جذب شود.

مطلب مرتبط : خواص تخم شربتی: ۱۳ فایده تخم شربتی که حتما باید بدانید

۱۳.  انرژی بخش

برای کسب انرژی بیشتر روزانه برای خود آب آناناس تهیه کنید و صبح زود میل کنید تا روز با نشاطی آغاز کنید. میزان بالای ترکیبات مفید موجود در این میوه به بدن کمک می‌کند تا سرحال و سرزنده باشید. این میوه سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند و مصرف منظم آن بیماری‌های متعددی را از شما دور می‌سازد.

۱۴. رفع گلودرد و سرفه

در سال ۲۰۱۰ محققان هندی تأثیر شربت تهیه شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع ناراحتی گلو مؤثرتر است. آناناس حاوی آنزیم بروملین و ویتامین های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت ها را برای بدن آسان تر می کند.

مطلب مرتبط : خواص زردچوبه: ۳۰ فایده شگفت‌انگیز زردچوبه برای سلامتی و زیبایی

۱۵. درد آرتریت را تسکین می دهد

آناناس قادر است که تأثیر داروهای ضد آرتریت را افزایش دهد. البته توصیه می‌کنیم که نظر پزشکتان را در این خصوص جویا شوید. بروملین هم خانواده‌ی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که معمولاً برای بیماران مبتلا به آرتریت تجویز می‌شوند. البته بیشترین تجمع بروملین در ساقه آناناس است و نه در میوه آن. شما می‌توانید بروملین را به‌صورت کپسول‌هایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند مصرف کنید. مصرف این داروها نیز (با مشورت پزشک) می‌توانند به تسکین دردهای آرتریت کمک کنند.

خانه‌ی باب اسفنجی به علت مقدار مناسب ویتامین A و C، فیبر، پتاسیم، فسفر و کلسیم موجود در آن، سرشار از مزایای فراوانی برای سلامتی است. بهترین مزایای خوردن آناناس را در ادامه‌ خواهید دید.

۱۶. از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری می‌کند.

این میوه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنند و از این طریق مانع آسیب بیش‌تر سلولی می‌شوند. این آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین بدن ما را از بیماری‌هایی مانند آترواسکلروز (تصلب شرایین)، بیماری‌های قلبی، آرتروز، سرطان‌های مختلف و غیره محافظت می‌کند. بنابراین اگر شما به دنبال فرار از این اختلالات و بیماری‌ها هستید، تردید نکنید و آناناس را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار بدهید.

۱۷. از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.

هیچ کس دوست ندارد تمام طول روز را مدام عطسه و فین‌فین کند. این میوه‌ی فوق‌العاده به میزان فراوانی ویتامین C و بروملائین دارد که با عفونت‌های میکروبی مبارزه می‌کنند. خوردن آناناس همراه با داروهای تجویزی می‌تواند به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک کند. آیا این گزینه، ‌خوشایندتر از بلعیدن آن همه داروی تلخ نیست؟

۱۸. سبب محکم شدن استخوان‌ها می‌شود.

این میوه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید و به این ترتیب می‌توانید به سرعت صاحب استخوان‌هایی قوی‌تر شوید. منگنز فراوان موجود در آناناس به تقویت استخوان‌ها و بافت‌های همبند کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی مواد معدنی است که برای داشتن بدنی سالم و قوی ضروری هستند.

۱۹. سلامت لثه‌ها را ارتقاء می‌دهد.

خوردن آناناس باعث تقویت لثه‌ها می‌شود و دندان‌های‌تان را سالم و قوی نگه می‌دارد، به این ترتیب شما به اندازه‌ی کافی برای لبخند زدن رو به دوربین اعتماد به نفس خواهید داشت.

۲۰. از بروز دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) پیشگیری می‌کند.

دژنراسیون ماکولا اختلالی است که سبب می‌شود بزرگسالان بینایی خود را از دست بدهند. بتاکاروتن موجود در آناناس قوه‌ی بینایی را بهبود می‌دهد.

۲۱. به جلوگیری از آترواسکلروز (تصلب شرایین) کمک می‌کند.

رادیکال‌های آزاد باعث ایجاد آترواسکلروز می‌شوند، اما توسط آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آناناس به راحتی می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

۲۲. به فرآیند هضم کمک می‌کند.

بلعیدن تمام آن غذاهای خوش طعم و مزه‌ای که روبه‌روی من هستند، چیزی است که واقعا از کنترلم خارج است (مخصوصا وقتی که نوبت خوردن دسر می‌شود)، بنابراین باید پای لرزَش هم بشینم! اما، من ترفند خودم را برای خلاص شدن از شر دل‌درد دارم: آناناس. این میوه هرگز میوه‌ی مورد علاقه‌ی من نبوده‌است. اما آناناس غنی از بروملائین، ویتامین C و فیبر غذایی است که فرآیند هضم را بهبود می‌دهد.

۲۳. زکام را درمان می‌کند.

این بیماری اسم عجیبی دارد، ‌این‌طور نیست؟ اما این اختلالی است که در آن غشاء مخاطی در یکی از راههای تنفسی یا حفره‌های بدن ملتهب می‌شود. با خوردن آناناس به طور منظم، می‌توان از بروز این اختلال جلوگیری کرد.

خواص آناناس ۲۴: کرم روده را از بین می‌برد.

آناناس حاوی آنزیم‌های گوارشی بروملائین است، بنابراین رژیم غذایی حاوی آناناس کمک می‌کند تا برخی از انگل‌های روده‌ای مانند کرم‌های نواری روده از بین بروند. بنابراین، با آن همه درد غیرمنتظره‌ی ناشی از این کرم‌های منزجر‌کننده بای بای کنید.

خواص آناناس ۲۵: حالت تهوع را رفع می‌کند.

ماه‌های اول بارداری واقعا سخت هستند (چندین و چند بار در طول روز استفراغ می‌کنید و میل به خوردن غذاهای عجیب و غریبی دارید). بنابراین، آب آناناس بخورید که معروف است حالت تهوع یا بیماری صبحگاهی را از بین می‌برد.

خواص آناناس ۲۶: داروی موثری برای از بین بردن آکنه است.

این عطر و طعم عجیب و فوق‌العاده مانند اکسیری برای پوست‌مان است، به ویژه که به خلاص شدن از شر جوش‌های مقاوم کمک می‌کند. چه‌طور؟ خوب، وجود ویتامین C (مسئول ترشی کمی که این میوه دارد) در آناناس باعث می‌شود که این میوه به صورت داخلی و خارجی آکنه و سایر بیماری‌های التهابی پوست را درمان کند. همچنین، بروملائین، آنزیم ضد التهابی موجود در این میوه، باعث افزایش قدرت درمانی ویتامین C می‌شود. بنابراین، دفعه‌ی بعد که به دنبال از بین بردن آکنه هستید، سعی کنید آناناس را نیز امتحان کنید.

خواص آناناس ۲۷: کمک می‌کند که پوست‌تان جوان‌تر به نظر برسد.

من در هفته سه بار از این میوه می‌خورم (بسته به فصل)، و می‌توانم با افتخار ادعا کنم که این میوه روی پوست من تاثیر مثبت دارد. بنابراین، همگی شما خانم‌های دوست‌داشتنی که می‌خواهید پوست‌تان صاف و نرم باشد، این میوه‌ی خارق‌العاده را در فهرست خریدتان برای خانه قرار بدهید. آیا دوست دارید دلیل علمی تاثیر فوق‌العاده‌ای را که آناناس روی پوست دارد بدانید؟ خوب، این میوه سنتز کلاژن را در بدن شما تقویت می‌کند. هرچه سنتز کلاژن قوی‌تر باشد، پوست شما سالم‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهد شد. به علاوه، ارزش غذایی آن که به دلیل حضور اسید آمینه و ویتامین C است تضمین می‌کند که سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده به سرعت بهبودی پیدا می‌کنند. آب آناناس تازه را روی پوست صورت‌تان استعمال کنید و بعد از ۱۰ دقیقه با استفاده از آب آن را بشویید. اثرات خواص آناناس روی پوست‌تان فورا قابل مشاهده خواهد بود.

مطلب مرتبط:۹ فایده بادمجان برای سلامتی که نمی دانستید

خواص آناناس ۲۸: به طور طبیعی پوست را لایه‌برداری می‌کند.

برای تمیز کردن پوست‌تان، می‌توانید از برش‌های تازه‌ی آناناس استفاده کنید. سطح این برش‌ها بافتی خشن دارد که پوست مرده را از بین می‌برد و جریان خون را تشدید می‌کند. همین به نوبه‌ی خود، باعث می‌شود که پوست شما روشن‌تر شود. آیا این عالی نیست؟

۲۹. از شر ترک‌های روی پاهای‌تان خلاص شوید.

ترک پا یکی دیگر از مشکلات شایعی است که سبب شده به کرم‌های تجاری روی بیاوریم. اما، پوست آناناس ارزان‌ترین و در عین حال موثرترین روش درمانی برای از بین بردن این ترک‌ها است. آناناس توانایی رویه‌سایی پوست را دارد، و در عین حال به طور طبیعی سنتزکننده‌ی کلاژن است، به همین دلیل یک اسکراب طبیعی و عالی برای زیباسازی پاها است. آناناس به حل مشکل پوسته پوسته شدن پاها کمک می‌کند و سبب می‌شود که آنها صاف، نرم و زیبا شوند. التهاب و تورم ناشی از ترک، نیز با استفاده از این میوه از بین می‌رود.

مطلب مرتبط: خواص زنجبیل :با خوردن روزانه زنجبیل این ۱۳ اتفاق در بدن می‌افتد

۳۰. ناخن‌ها را نرم و تقویت می‌کند.

آیا به این فکر کرده‌اید که چرا ناخن‌های شما خشک و شکننده هستند؟ نه؟ ویتامین A و B را سرزنش کنید. کمبود این ویتامین‌ها در بدن عامل اصلی بروز این مشکل است. هر چند برای از بین بردن این اختلال نیازی به مصرف قرص‌هایی که بدون نسخه‌ی پزشک به فروش می‌رسند ندارید! فقط از آناناس استفاده کنید. شما حتی می‌توانید لوسیون نرم‌کننده‌ی ناخن را در خانه با استفاده از آب آناناس تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه‌ی این لوسیون

– ۱ عدد زرده‌ی تخم‌مرغ
– ۱ قاشق غذاخوری آب آناناس تازه
– ۱ قاشق چایخوری آب لیمو
– ۲ قطره روغن لیمو

روش تهیه‌ی لوسیون نرم‌کننده‌ی ناخن

– تمام مواد فوق را در یک کاسه با استفاده از یک قلم‌مو یا قاشق مخلوط کنید.
– با استفاده از یک توپ پنبه‌ای یا یک قلم‌موی نازک، آن را روی ناخن‌ها و کوتیکول‌ها بمالید.
– پس از ۱۵ دقیقه شستشو دهید.

چند وقت یک بار می‌توانید از این لوسیون استفاده کنید

شما می‌توانید این لوسیون را هر روز قبل از خواب استفاده کنید و صبح روز بعد، درخشش شگفت‌انگیز ناخن‌های‌تان را ببینید. وای خدای من!

* هشدار

اگر به آب لیمو حساسیت دارید، این درمان را امتحان نکنید.

مطلب مرتبط:۲۴ فایده کلم بروکسل برای سلامتی، پوست و مو

۳۱. کمک می‌کند که پوستی هیدراته و درخشان داشته باشید.

پوست خشک ظاهری کدر و نه چندان جذاب دارد، این‌طور نیست؟ اما گرمای تابستان و آلودگی شرایط را بدتر هم می‌کنند. راه نجات ما استفاده از خواصاین میوه است! شما همین حالا می‌توانید از این میوه‌ی گرمسیری استفاده کنید. با استفاده از آناناس می‌توانیم همان پوست هیدراته و مرطوبی را داشته باشیم که همیشه می‌خواستیم با استفاده از محصولات مراقبتی متفاوت به‌دست بیاوریم. چه‌طور؟ حدود سه قاشق غذاخوری آناناس تازه‌ی خرد شده را با زرده‌ی تخم‌مرغ و کمی شیر مخلوط کنید. آن را به طور موضعی روی پوست خود بمالید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند. در نهایت پوست‌تان را با آب گرم شستشو دهید تا فورا به پوستی مرطوب دست بیابید.

۳۲. لب‌های ترک‌خورده را درمان می‌کند.

آیا می‌خواهید لب‌هایی نرم و صاف و لطیف داشته باشید؟ پیشنهاد من را به کار ببندید و از این میوه در ترکیب با روغن نارگیل استفاده کنید، تا ترک لب‌های‌تان تسکین بیابد. آناناس مانند روغن نارگیل دارای خواص مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده‌ی پوست است.

مطلب مرتبط : خواص توت فرنگی: ۱۹ فایده توت فرنگی برای سلامتی، پوست و مو

۳۳. جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

تماشای ریختن صدها تار مو هنگامی که در حال دوش گرفتن هستید، ممکن است واقعا دردناک باشد. اما، ایجاد چند تغییر در رژیم غذایی می‌تواند به جلوگیری از این ریزش مو کمک کند. گنجاندن آناناس در ناهار یا شام همیشگی‌تان، راه‌حلی برای قطع مشکل ریزش مو است. ویتامین C یک عنصر مهم است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که با آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. آناناس منبع غنی این ویتامین محلول در آب است. گوشت این میوه را بخورید یا آب آن را بگیرید و به صورت تازه مصرف کنید تا مزایای ویتامین C را درو کنید و از ریزش موهای‌تان جلوگیری کنید.

۳۴. برای درمان اختلالات و التهاب پوست سر مفید است.

هنگامی که پوست سرتان در اثر شدن خارش مانند یک میدان جنگ می‌شود، آناناس را برای تسکین فوری استفاده کنید. بروملائین یک آنزیم ضد اکسیداتیو است که قدرت ضد التهابی دارد. مصرف آناناس به صورت روزانه از بروز اختلالات التهابی که روی پوست سر تاثیر می‌گذارند جلوگیری می‌کند و آنها را تسکین می‌دهد. همچنین آناناس عفونت‌های پوست سر را تسکین می‌دهد و مانع از ریزش موها می‌شود.

۳۵. کمک‌تان می‌کند که موهایی پرپشت‌تر داشته باشید.

دوست داشتید موهایی به بلندی و پرپشتی موهای راپونزل داشته باشید؟ شما هم می‌توانید ظاهر شاهزاده خانم دیزنی را با خوردن آناناس به‌دست بیاورید. معروف است که عصاره‌ی آناناس دارای خواصی است که به پرپشت شدن موها کمک می‌کنند. آنزیم‌های موجود در این میوه‌ی زرد و طلایی فولیکول‌های مو را با فراهم کردن مواد مغذی حیاتی تقویت می‌کند. این امر، به نوبه‌ی خود، باعث افزایش انعطاف‌پذیری و ضخامت مو می‌شود.

راه‌های سریع و آسان گنجاندن آناناس در برنامه‌ی غذایی روزانه

این میوه‌ی زیبا و محبوب می‌تواند به چندین شیوه استفاده شود. نگاهی بیندازید به فهرست رسپی‌های آناناس که در ادامه‌ی این نوشتار آمده‌است!

۱) سالاد آناناس

آناناس خرد شده را با میگو، زنجبیل رنده شده و چند قطره روغن زیتون ترکیب کنید. برای بیش‌تر شدن طعم و مزه‌اش کمی سس به آن اضافه کنید و سالاد میگوی معطر را در یک برگ کاهو سرو کنید. این سالاد ظاهری باشکوه و مزه‌ای عالی دارد، آن را برای همسرتان آماده کنید تا او را حسابی تحت تاثیر قرار بدهید.

۲) تارت آناناس

کمی شیره‌ی درخت افرا روی برش‌های آناناس بریزید و آنها را بجوشانید تا قهوه‌ای شوند. می‌توانید آن را ساده یا با ماست سرو کنید. این خوراکی بسیارخوشمزه است تا حدی که اگر کمی از آن را بخورید، باز هم از آن می‌خواهید، به من اعتماد کنید!

۳) به عنوان مخلفات غذا از آن استفاده کنید.

آناناس خرد شده، رازیانه‌ی رنده شده، و بادام هندی با هم خیلی خوب می‌شوند و به عنوان مخلفات کنار خوراک مرغ بسیار خوشمزه هستند.

۴) راتای آناناس

این خوراکی بسیار شبیه به ماست آناناسی است که هم خوشمزه و هم سالم است. دستور آماده کردن این خوراکی را در زیر می‌بینید:

مواد لازم:

– آناناس خرد شده ۱ فنجان
– ماست زده شده – ۱ فنجان
– شکر – ۱ قاشق چایخوری
– نمک کمی برای افزودن طعم و مزه
– دانه‌های زیره‌ی سبز پودر شده – ۱ قاشق چایخوری
– برگ گشنیز تازه‌ و خرد شده – ۱ قاشق غذا خوری

روش آماده کردن راتا

۱. ماست، شکر، پودر زیره‌ی سبز و نمک را در یک کاسه بریزید.
۲. خوب هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدست شود.
۳. آناناس خرد شده را به این ترکیب اضافه کنید.
۴. مخلوط ماست را در ظرف مخصوص سرو بریزید. قبل از سرو کردن آن، برگ‌های گشنیز خرد شده را روی آن بپاشید.

رایتای آناناس اشتهاآور برای خوردن آماده است!

۵) ترفندهای دیگر

– وجود این میوه در سالاد میوه طعم و مزه را بهبود می‌دهد.
– آن را به دسرها اضافه کنید.
– یا آب آن را بگیرید.

برای اطلاع از خواص و فواید تغذیه ای و درمانی انواع میوه ها، سبزیجات ، خوراکی ها و … اینجا کلیک کنید.


وبگردی سایت کسب و کار بازده

هلث

خواص آناناس : ۳۵ خاصیت آناناس که واقعا باورتان نمی‌شود

خواص آناناس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد