همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

8 کاری که باید قبل از ساعت 8 صبح انجام داد


  

این روزها در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها قرار داریم و یکی از دغدغه های پدر ومادرها و خود دانش آموزان و دانشجویان افزایش تمرکز و آمادگی برای فراگیری بهتر دروس است. در ادامه این مقاله 8 راهکار برای افزایش آمادگی و تمرکز در اول صبح ارائه شده که می تواند به بهبود عملکرد دانش آموزان، دانشجویان و حتی افراد دیگر کمک کند. این لیست ممکن است در نگاه اول طولانی به نظر برسد اما شامل موارد ساده ای است:

خواب کافی

خواب مناسب به اندازه نوشیدن و خوردن غذای سالم اهمیت دارد، با این وجود بیشتر افراد به کمبود خواب و عوارض جانبی آن دچار هستند. موسسه ملی خواب آمریکا گزارش کرده که حداقل 40 میلیون آمریکایی از 70 نوع اختلال خواب رنج می برند.  علاوه بر این 60 درصد بزرگسالان و 69 درصد کودکان در طول هفته به مشکلات خواب دچار می شوند.

برخوداری از خواب کافی مزایای زیر را به همراه دارد:

بهبود حافظه
زندگی طولانی تر
خلاقیت بیشتر
تمرکز و توجه بیشتر
استرس کمتر
کاهش خطر افسردگی

همانطور که می بینید اکثر موارد بالا در فراگیری دروس تاثیر به سزایی دارند، بنابرین شب قبل از رفتن به مدرسه یا دانشگاه سعی کنید از خواب کافی برخوردار شوید.

دعا و مدیتیشن

پس از یک خواب کافی، دعا و مدیتیشن می تواند در القای تفکرات مثبت تاثیر زیادی داشته باشد. افراد مثل آهنربا عمل می کنند، و به هرچه فکر کنند آنرا به سمت خود جذب می کنند.

تمرین صبحگاهی

علی رغم شواهد بسیاری که در رابطه با فواید ورزش وجود دارد، در جوامع پیشرفته یک سوم افراد بین 25 تا 64 سال ورزش نمی کنند و این میزان در جوامع در حال توسعه به احتمال زیاد بیشتر است.

اگر می خواهید یک زندگی سالم، شاد و پربازده داشته باشید، بهتر است به ورزش کردن عادت کنید. برای ورزش لازم نیست حتما به باشگاه بروید و یک تمرین ساده اول صبح در حیاط خانه هم می تواند در افزایش روحیه و تمرکز تاثیرگذار باشد.

صبحانه مقوی

مواد غذایی غنی از پروتئین، احساس سیری طولانی تری ایجاد کرده و سطح قند خون را ثابت نگه می دارند. بهتر است حداقل 40 درصد حجم کل صبحانه از پروتئین تشکیل شود. مواد غذایی مثل مرغ، ماهی، شیر و تخم مرغ پروتئین زیادی دارند و افرادی که از محصولات گوشتی استفاده نمی کنند می توانند از پروتئین های گیاهی موجود در حبوبات، سبزیجات و دانه ها بهره ببرند.

دوش سرد بگیرید

دوش آب سرد سطح سلامت فیزیکی و ذهنی را به یکباره بهبود می بخشد و اگر در بلند مدت انجام شود اثرات پایدارتری روی سیستم های ایمنی، لنفاوی، گردش خون و گوارشی برجا گذاشته و با افزایش متابولیسم به کاهش وزن نیز کمک می کند.

دوش آب سرد در ابتدا باعث لرزش بدن و افزایش ضربان قلب می شود اما پس از 20 ثانیه همه چیز به روال عادی برمی گردد.

کتاب بخوانید

افراد عادی به دنبال سرگرمی و افراد موفق به دنبال یادگیری هستند. بسیاری از افراد موفق جهان حداقل هفته ای یک کتاب می خوانند. امروزه با فراگیر شدن کتاب های صوتی انجام این کار ساده تر شده و با گوش دادن به آنها در اتوبوس یا مترو یا حتی حین پیاده روی می توان مطالب زیادی فرا گرفت.

اهدافتان را یادداشت کنید

اهداف کوتاه مدت و بلندمدتان را یادداشت کرده و با استفاده از آن ببنید چه دیدگاهی نسبت به زندگی دارید. اگر هر روز درباره اهداف بلندمدتی که دارید فکر کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید به زودی موفقیت شما را به آغوش خواهد کشید. دستیابی به هدف یک علم است و هیچ سردرگرمی یا ابهامی درباره آن وجود ندارد.

برای رسیدن به هدف، حداقل یک گام بردارید

قدرت اراده مثل یک عضله است و با تمرین و ممارست، قوی تر می شود اما اگر از آن استفاده نکنید روز به روز ضعیف تر خواهد شد. اخذ تصمیمات ضعیف و از این شاخه به آن شاخه پریدن باعث کاهش قدرت اراده می شود.

سعی کنید کارهای مهم تر را در ابتدای روز انجام دهید چون در آخر روز خسته هستید و احتمال بیشتری وجود دارد که کارهای مهم را به فردا موکول کنید. اگر هر روز یک گام به هدفتان نزدیکتر شوید، می بینید که آنقدرها هم از شما دور نیستند و با تلاش کافی می توانید به آنها برسید.

نتیجه گیری

همه ما می دانیم که نابرده رنج، گنج میسر نمی شود، اگر از این هشت گام استفاده کنید می توانید از روحیه، انرژی، توان و تمرکز لازم برای انجام کارهای دشواری که شما را به هدفتان نزدیک می کنند، بهره ببرید.

منبع:
Inc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد