همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کار از راه دور چیست؟


  

کار از راه دور چیست؟


کار از راه دور هنگامی به وقوع می‌پیوندد که تکنولوژی و اصول اطلاعات و ارتباطات زمینه و فضایی را فراهم آورند که کار یا فعالیت از فاصله دور و مکانی به غیر از مکان مورد نظر که به صور معمول کار در آنجا صورت می‌گیرد، انجام گیرد.

کار از راه دور شامل موارد ذیل می‌گردد:

·        کار از خانه، هنگامی که کارمند یا پیمانکار در عوض رفت و آمد به محل مورد نظر کارفرما یا مشتری در خانه کار و وظیفه مورد نظر خود را انجام می‌دهد.

·        کار از راه دور به واسطه تلفن همراه، هنگامی که نیروهای اجرایی ، خدمات و کارشناسان با استفاده از اصول اطلاعات و ارتباطات قادر خواهند بود وقت بیشتری برای مشتریان صرف نموده و یک سری از خدمات و قابلیت‌ها را که سابقاً نیاز به محل ثابت و مراجعه به شرکت یا سازمان داشته‌اند را «در مسیر» به مشتریان ارایه نمایند.

·        مراکز محلی تسهیلات خاص و ویژه‌ای به افرادی ارایه می‌دهند که تمایلی به کار از خانه ندارند اما از طرف دیگر خواهان صرفه‌جویی در هزینه و وقت و اجتناب از زحمت ارتباط و رفت و آمد می‌باشند.

·        مراکز اجتماعی که با ایجاد صنف‌ها و گروه‌های محلی امکان دستیابی به امکاناتی از قبیل ارتقاء مهارت‌ها و توانایی‌ها، اصول اجرایی برتر اطلاعات وارتباطات، شبکه‌سازی و جوانب گوناگون کاری را که در کار از خانه احتمال از دست دادن آن وجود دارد را فراهم می‌آورند.

·        جابجایی هدفمند، کسب و کاری که سابقاً در نزدیکی مشتریان قرار داشته و فعالیت می‌کرده بر فعالیت و ارایه خدمات از راه دور متمرکز شده است. دو حالت را شامل می‌شود:

ارایه خدمات و فروش سابقاً در مغازه‌ها صورت می‌گرفته، هم‌اکنون از طریق تلفن و شبکه‌های کامپیوتری صورت می‌گیرد و حالت دوم اینکه خدمات و فعالیت‌هایی که سابقاً در «سایت‌ها» انجام می‌شده، هم‌اکنون در هر کجای دنیا به واسطه دسترسی از راه دور به سیستم صورت می‌پذیرد.

کار از راه دور همچنین جوانب دیگر و گوناگون فعالیت و کسب و کار را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوری که بسیاری از کارها هزاران کیلومتر دورتر و حتی خارج از مرزهای محلی انجام می‌شوند. کار از راه دور همچنین شامل عناوینی از قبیل «کار گروهی پراکنده» می‌باشد بدین معنی که به عنوان مثال یک شرکت مهندسی سه یا چند تیم مهندسی را در محدوده زمان‌های مختلف برای کار 24 ساعته در طول روز به منظور خدمات‌رسانی به مشتریان به کار می‌گیرد، بدین طریق که با اتمام زمان کاری هر گروه، گروه بعدی فعالیت خود را آغاز می‌نماید.

علاوه بر تأثیرات فردی و اجتماعی، کار از راه دور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری نیز تأثیرات مهم و به سزایی دارد، به عنوان مثال بسیاری از کارها در خصوص برنامه‌نویسی کامپیوتر که باید در کشورهای خاص انجام می‌شود هم‌اکنون در محل‌ها و کشورهای دیگر قابلیت انجام دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد