همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سوالات متداول آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان


  

چه کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؟

با توجه به شرایط استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان به طرق مختلف، شرکت در این آزمون دارای محدودیت سنی و مدرک دانشگاهی نمی‌باشد. افراد در جست‌وجوی کار، افراد شاغل علاقه‌مند به ارتقای شغلی، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان می‌توانند در این آزمون ملی شرکت و از مزایای آن استفاده نمایند.

آیا برای شرکت در آزمون نیازمند ارائه گواهی خاصی می باشیم؟

خیر، شرکت در آزمون، نیازمند ارائه گواهی خاص، نظیر ارائه گواهی عدم سو پیشینه و ... نمی‌باشد و با ثبت نام در آزمون امکان سنجش و معرفی به شرکتهای خصوصی و دانش بنیان را خواهید داشت.

آیا مشمولین خدمت مقدس سربازی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؟

بله، با توجه به امکان جذب مشمولین خدمت سربازی توسط شرکت‌های خصوصی دانش بنیان و حتی امکان امریه برخی اشخاص در شرکت‌های دانش‌بنیان (در صورت اعلام نیاز توسط شرکت)، مشمولین محترم خدمت سربازی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. از سوی دیگر افرادی که در ماه های انتهایی خدمت خود به سر می برند نیز می توانند با شرکت در آزمون، ضمن سپری کردن ماه های آخر این خدمت مقدس، در آزمون شرکت نمایند تا در زمان اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی مشغول به کار شوند.

آیا برای شرکت در آزمون، به غیر از مبلغی که هنگام ثبت‌نام پرداخت می شود، هزینه‌ی دیگری نیز وجود خواهد داشت؟

خیر، مبلغ ثبت‌نام در آزمون مطابق بررسی و تصویب شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان مبلغ ۵۷ هزار تومان به ازای دسته شغلی اول و ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای دسته شغلی دوم تصویب شده است. داوطلبان محترم تا انتهای مراحل آزمون نباید هیچ وجه دیگری را پرداخت نمایند.

مراحل آزمون به چه صورت می‌باشد؟

آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان در دو مرحله برگزار می‌شود، مرحله‌ی اول آن به صورت آنلاین (اینترنتی) و پاسخگویی به سوالات کتبی آزمون به صورت سوالات چند گزینه‌ای و مرحله‌ی دوم آن به صورت مصاحبه حضوری در مراکز نواحی کشور برحسب نسبت شرکت‌کنندگان هر استان برگزار می‌گردد.

چه مواردی در آزمون مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت؟

در این آزمون در مرحله اول که به صورت اینترنتی صورت می پذیرد ابعاد شخصیتی و روانشناسی افراد به همراه دانش عمومی و اختصاصی شغل یا مشاغل مورد انتخاب داوطلبین مورد سنجش قرار خواهد گرفت. و در مرحله حضوری ضمن صحت سنجی موارد مرحله اینترنتی، برای مشاغلی که نیازمند مهارت سنجی تخصصی هستند، مهارت افراد در شغل مذکور به عمل خواهد آمد.

نمی‌توانم وارد پروفایل خود شوم. چه کاری انجام دهم؟

توجه نمایید نام کاربری شما کد ملی و رمز عبورتان همان است که در ابتدای زمان ثبت نام انتخاب نموده اید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش نموده اید، از قسمت «ورود به صفحه کاربری» گزینه «در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، اینجا کلیک کنید» بفشارید.

برای طرح سوال یا برقراری ارتباط تلفنی با دبیرخانه آزمون استخدامی چه باید کرد؟

شما می‌توانید پس از مطالعه‌ی کامل سوالات متدوال، از طریق صفحه‌ی اول سایت به نشانی www.inre.ir و انتخاب گزینه‌ی «پرسش و پاسخ» در قسمت «سامانه پاسخگویی»، سوال خود را مطرح نمایید. داوطلبان عزیز همچنان می‌توانند از پست الکترونیکی info@inre.ir جهت مکاتبه با دبیرخانه و شماره‌ی 35095500 - 021 جهت برقراری ارتباط تلفنی با دبیرخانه اقدام نمایند.

شماره پیگیری پرداخت چیست؟

شماره پیگیری پرداخت شماره ای‌ست که پس از پرداخت وجه ثبت‌نام توسط بانک پذیرنده ارائه می‌شود، با توجه به اینکه ارائه این شماره در پیگیری های احتمالی بعدی الزامی است، توصیه می شود حتما این شماره را یادداشت نمایید.

آیا امکان تغییر در اطلاعات پایه و مشاغل خود را خواهم داشت؟

کاربر می بایست مشخصات خود را با دقت کامل وارد نماید و بعد از انجام مراحل ثبت نام امکان ویرایش مشخصات و مشاغل امکان پذیر نخواهد بود. لذا خواهشمند است تا نسبت به ورود اطلاعات خود دقت لازم را داشته باشید.

زمان بندی آزمون به چه صورتی می باشد؟

ثبت نام اولین آزمون شرکتهای خصوصی و دانش بنیان در شهریور ماه سال 1396 انجام خواهد پذیرفت. آزمون مرحله اول که به صورت اینترنتی برگزار می گردد در ماه های مهر و آبان سال جاری بوده و نتایج آن در آذر ماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. پس از آن در دی ماه و بهمن ماه مصاحبه های حضوری در تهران و برخی استانهای کشور (با توجه به گستردگی جغرافیایی داوطلبان) انجام و در اسفند ماه نتایج نهایی ابلاغ و اختتامیه آزمون برگزار خواهد گردید.

مرحله حضوری آزمون در کدام استانها برگزار می گردد؟

در حال حاضر برگزاری مرحله دوم آزمون که به صورت مصاحبه حضوری میباشد در شش استان برنامه ریزی گردیده که این استانها عبارتند از: «تهران» ، «اصفهان» ، «خراسان رضوی» ، «آذربایجان شرقی» ، «خوزستان» و «هرمزگان».
شایان ذکر است این استان ها بر اساس پراکندگی جغرافیایی به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده و در صورتی که میزان داوطلبان و پراکندگی آنها در استانهای دیگر بیشتر باشد، امکان تغییر خواهند داشت.

میزان ظرفیت هر استان و هر شغل چقدر است؟

باید به این موضوع توجه داشت که روشهای اجرایی آزمون استخدام شرکتهای خصوصی و دانش بنیان با روش اجرای آزمون های استخدامی متداول تفاوت دارد. در این آزمون از آنجا که شرکتهای خصوصی و دانش بنیان متعددی متقاضی نیروی کار خود از طریق این آزمون می باشند و همچنین با توجه به گستردگی شرکت‌های دانش بنیان، شرکت های خصوصی، شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی کشور و همچنین پارک های علم و فناوری، اکثریت 266 عنوان شغلی موجود در آزمون، در استانهای متفاوت کشور متقاضیان خود را داشته و شرکتها در بازه برگزاری آزمون (شهریور ماه الی اسفند ماه سال جاری) و حتی پس از آن نیاز های خود را به دبیرخانه آزمون اعلام می نمایند که در پی آن داوطلبان به ترتیب اولویت از برگزیدگان به شرکتها معرفی خواهند گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد