همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سود سهام عدالت تا پایان سال در سه مرحله پرداخت می شود


  سود سهام عدالت تا پایان سال در سه مرحله پرداخت می شود

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت تا پایان سال در سه مرحله پرداخت خواهد شد و در هر نوبت همه 49 میلیون یکدفعه سود نمی گیرند بلکه مرحله به مرحله واریز سود صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ پوری حسینی در گفتگو با برنامه 18:30 گفت: تا پایان تیرماه 96 به جز سه شرکت، سرمایه پذیر که مجمع‌شان را برگزار نکردند، بقیه شرکت ها مجمع را برگزار کرده اند و سود سهام عدالت را تعیین و اعلام کرده اند که بر این اساس سه هزار و 345 میلیارد تومان سود برای مشمولین سهام عدالت در شرکت های سرمایه پذیر مصوب شده است و برآوردشده است چیزی حدود 700 تا 800 میلیارد تومان هم سود هلدینگ خلیج فارس تعیین شده است که به سود بقیه شرکت ها اضافه خواهد شد.
 رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: برای کسانی که جزو دو دهک پائینی درآمد که 50 درصد تخفیف ویژه دارند هستند و یا سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند، بین 130 تا 150 هزار تومان سود به حساب آنها واریز می شود و به موجب قانون تجارت، شرکت ها 8 ماه فرصت دارند این سود را بپردازند.
 پوری حسینی گفت: تاکنون بالغ بر 49 میلیون نفر ثبت نام شده قطعی سهام عدالت داریم که از این تعداد نزدیک به 2 میلیون نفر فوت شده اند که همه اینها مشمول دریافت سهام عدالت هستند.
وی با اشاره به این که تا کنون حدود  32 میلیون نفر کد شبا خود را در سامانه سهام عدالت وارد کرده اند افزود: سود سهام عدالت تا پایان سال در سه مرحله واریز خواهد شد و در هر نوبت همه 49 میلیون یکدفعه سود نمی گیرند بلکه مرحله به مرحله واریز سود صورت می گیرد.
 وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی در صدد راه‌‌ اندازی سامانه‌ای جهت ساماندهی مشمولین متوفی و واریز سود سهام این افراد به حساب وراث است. همچنین در مرحله اول توزیع سود سهام عدالت با اولویت‌بندی مشمولان در پرداخت‌ها روبرو هستیم و منظور این است که همه مشمولان سود سهام عدالت  همزمان سود خود را دریافت نمی کنند و این سود به صورت دهک دهک  پرداخت خواهد شد.
 پوری حسینی گفت: بعد از اتمام پرداخت سود سهام عدالت، برنامه ای برای ثبت نام  افراد جدید برای سهام عدالت و جامانده ها نداریم زیرا پاسخگویی به 49 میلیون نفر بسیار سنگین است.
 وی ادامه داد: شرکت ها سالی یکبار مجمع برگزار می کنند و سالی یکبار سود را مشخص می کنند. امسال بین 130 تا 150 هزار تومان سود به افراد تعلق می گیرد و سال به سال میزان سود متغیر است و عملکرد سال آینده مشخص نیست.
 پوری حسینی درباره معامله و فروش سهام عدالت نیز گفت: صندوق هایی قابل معامله در بورس پیش بینی شده که سهام عدالت را در اختیار میگیرند و یونیت های واحدهای این صندوق ها در اختیار مشمولین قرار خواهد گرفت.
پوری حسینی گفت: ارزش ریالی سهام عدالت در بازار رای هر یک میلیون تومان، حدود 2 میلیون تومان است ولی فعلا خرید و فروش نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد