همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۵۲ هزار دانشجو در کشور بورسیه هستند


  

قائم مقام وزیر علوم:
۵۲ هزار دانشجو در کشور بورسیه هستند

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل شمار دانشجویان بورسیه در کشور را بیش از ۵۲ هزار نفر اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین سالار آملی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های نوین در علوم در آمل الملل بابیان اینکه بیشتر از یک‌صد کشور دنیا به کشورمان بورسیه ارسال می‌کنند، ادامه داد: بیشتر از ۵۲ هزار دانشجو در ایران بورسیه هستند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد دانشگاه ویژه خواهران در مرحله گفتگو است، افزود: به همراه رئیس دانشگاه الزهرا در کشور عراق با مسئول این امر دیداری داشتیم تا دانشگاه ویژه خواهران بین دو شهر نجف و یا کربلا احداث شود و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این مهم انجام شود.
قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل بابیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت علوم. بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها است که این امر موجب افزایش سرمایه اجتماعی، فرهنگی، علمی و فناوری دانشگاه‌ها می‌شود و وقتی یک دانشجو از یک جامعه دیگر وارد دانشگاه‌های ما می‌شود با خود اندیشه و نوآوری وارد می‌کنند.
سالار آملی بابیان اینکه دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل، یک دانشگاه تازه تأسیس و نوپا است، افزود: باید از حد خود دانشگاه انتظار داشت و این دانشگاه با پتانسیل خوب و نیروهای جوان بسیار باارزش است و امیدواریم با بین‌المللی شدن اثرگذاری در منطقه باشد.
وی با اشاره به اینکه در بین‌المللی سازی چند محور اساسی را مدنظر داریم، ادامه داد: سال گذشته دو هزار و ۸۶ دانشمند ایرانی برای ارائه آموزش و تبادل اطلاعات به ایران آمدند و در سه ماه ابتدای سال حضور دانشمندان نسبت سال گذشته با ۲۰ درصد افزایش مواجه بودیم که امیدواریم این افزایش را ادامه دهیم.
قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل بابیان اینکه قرارداد ۲۳۵ پروژه تحقیقاتی مشترک با استادان و دانشجویان بین‌المللی منعقدشده است، افزود: اسامی یک سری از دانشگاه‌های معتبر در سامانه وزارت علوم درج و قابل‌مشاهده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد