همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نکات انتخاب رشته های با کنکور دانشگاه آزاد

پرستاری آزاد و غیره

  

ضمن آرزوی توفیق جهت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری 96 توجه داوطلبان را به نکات ذیل معطوف می نماید :


  1. کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 96 مجاز به انتخاب رشته/محلهای با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می باشند.
  2. هر داوطلب تنها امکان انتخاب رشته در گروه آزمایشی که در آزمون شرکت نموده است را دارد.
  3. آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و یا زبانهای خارجی اعلام نموده اند، امکان انتخاب رشته در این گروهها را نیز خواهند داشت.
  4. داوطلبان جهت انتخاب رشته/محل لازم است کارت اعتباری انتخاب رشته را به صورت الکترونیکی از طریق همین سامانه خریداری نمایند.
  5. هر داوطلب مجاز است در گروه آزمایشی خود علاوه بر نظام تمام وقت با تهیه کارت اعتباری جداگانه در نظام پاره وقت نیز انتخاب رشته نماید.
    جهت پاسخگویی به نیاز داوطلبانی که به هردلیل نمی توانند در دوره تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل بپردازند، نظام آموزشی پاره وقت (که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است) در مقطع کارشناسی رشته های غیرپزشکی در تعداد زیادی از واحدهای دانشگاهی ایجاد شده است. حداکثر مدت مجاز تحصیل در نظام آموزشی پاره وقت بیش از حداکثر مدت مجاز تحصیل در نظام آموزشی تمام‌وقت میباشد. قابل ذکر است که به فارغ التحصیلان این نظام آموزشی مانند نظام آموزشی تمام وقت مدرک تحصیلی رسمی مربوط به نظام آموزشی پاره وقت اعطاء خواهد شد و فارغ التحصیلان این نظام نیز میتوانند در آزمون ورودی مقاطع تحصیلی بالاتر شرکت نمایند. لازم به یادآوری است که به دانشجویان مشمول خدمت وظیفه عمومی که دارای شرایط لازم باشند در نظام آموزشی پاره وقت نیز مانند دانشجویان نظام آموزشی تمام وقت معافیت تحصیلی داده می شود. در رشته های گروه علوم پزشکی نظام آموزشی فقط تمام وقت است و برای این رشته ها نظام آموزشی پاره وقت وجود ندارد و نظام آموزشی پاره وقت فاقد رشته/محلهای گروه هنر است.
  6. داوطلبان لازم است جهت ورود به سیستم انتخاب رشته اطلاعات کارت اعتباری، شناسه انتخاب رشته (که تحت عنوان کد دسترسی جهت انتخاب رشته در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور درج گردیده است) به همراه گروه آزمایشی و نظام آموزشی موردنظر خود را در محل مربوطه وارد نمایند.
  7. برای هر داوطلب امکان انتخاب حداکثر 20 رشته/محل فقط از یکی از مجموعه‌های ریاضی، تجربی، علوم انسانی و ... و براساس گروه آموزشی که آزمون داده‌اند، وجود دارد و داوطلبان لازم است رشته و محلهای انتخابی خود را به ترتیب اولویت از میان رشته‌های گروه آزمایشی خود انتخاب و در محل مربوطه درج نماید.
  8. داوطلبان حائز شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران مطابق اطلاعات مندرج در کارنامه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مطابق ضوابط از این سهمیه بهره مند خواهند شد. لکن آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 96 که حائز شرایط استفاده از سهمیه «بسیجی فعال» می باشند لازم است در فرم انتخاب رشته و در محل مربوطه تمایل خود جهت استفاده از این سهمیه را اعلام نمایند.
    بسیجی فعال : براساس مصوبه هیأت محترم وزیران در جلسه مورخ 77/4/28 بسیجیانی که حائز یکی از شرایط آیین نامه اجرایی ماده (201) باشند، مشمول قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور مصوب سال 1376 و آیین نامه اجرایی آن هستند. که این مصوبه در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود.
    • تذکر 1 : واجدین شرایط استفاده از سهمیه بسجی فعال، فقط یکبار حق استفاده از سهمیه مزبور را در صورت قبولی و ثبت نام دارند. بنابراین داوطلبانی که قبلاً در هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از سهمیه مذکور استفاده کرده و ثبت نام نموده باشند حق استفاده مجدد از آن را ندارند.
    • تذکر 2 : داوطلبان واجدشرایط استفاده از سهمیه بسیجی فعال، جهت برخورداری از این امتیاز به منظور پذیرش در آزمون در حد ظرفیت مصوب سهمیه ها، می بایستی 90% نمره کل آخرین نفر پذیرفته شده عادی (بدون سهمیه) در رشته های کارشناسی و 95% نمره کل آخرین نفر پذیرفته شده عادی (بدون سهمیه) در رشته های دکتری حرفه ای را کسب نمایند.
    • تذکر 3 : دریافت کد رهگیری از مراکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و درج آن در فرم ثبت نام اینترنتی برای متقاضیان استفاده از سهمیه بسیجی فعال اجباری است.
  9. گزینش علمی داوطلبان در انتخابهای 20 گانه صرفاً براساس نمره کل داوطلب در زیرگروه متناسب با رشته های انتخابی بوده و درج یک رشته/محل در اولویت اول مزیت رقابتی را برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.
  10. داوطلبان پس از انتخاب رشته می توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و بدون خرید کارت اعتباری مجدد نسبت به ویرایش رشته /محل های انتخابی خود اقدام نمایند. در این صورت آخرین ویرایش انجام شده توسط داوطلب ملاک عمل قرار خواهد گرفت و انتخاب رشته قبلی وی فاقد اعتبار خواهد بود.
  11. پذیرش دانشجو در رشته پزشکی - دکتری عمومی واحد زاهدان تنها از بین داوطلبان بومی استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی خواهد بود.
تذکر مهم:
  • شهریه پردیس های خودگردان و ظرفیت خودگردان واحد های دانشگاهی مطابق شهریه رشته های پردیس های خودگردان مصوب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می باشد و لازم است داوطلبان در زمان انتخاب رشته نهایت دقت را در انتخاب این رشته /محل ها داشته باشند.
  • محل تشکیل کلاس دوره علوم پایه پردیس خودگردان واحد های پزشکی و دندانپزشکی تهران در واحد بین المللی کیش خواهد بود.
مهلت زمانی :
مهلت انتخاب رشته تا پایان روز پنجشنبه مورخه 26ر05ر96 می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد