همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ساعت آنالوگ هوشمند

ده‌ها سال است که صنعت ساعت‌سازی، یکی از پرسودترین کسب ‌و ‌کارها در سوئیس به شمار می‌رود.

با این وجود، این صنعت چند سالی است دچار افت شده و دلیل آن نیز عرضه انواع ساعت‌های هوشمند و در نتیجه کاهش استقبال از ساعت‌های آنالوگ عقربه‌ای است. در این میان، یک شرکت سوئیسی ساعتی را طراحی کرده که هر دو فناوری را در خود جای داده است و در عین داشتن عقربه دارای صفحه لمسی بوده و امکانات یک ساعت هوشمند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ساعت هوشمند زی‌تایم (ZeTime) نام دارد. زی‌تایم می‌تواند با اتصال به اینترنت، زمان موقعیت کاربر را به صورت خودکار تشخیص داده و با جابه‌جا کردن عقربه‌ها، زمان دقیق آن موقعیت جغرافیایی را نشان دهد. با هر بار شارژ باتری زی‌تایم می‌توان تا 30 روز از آن استفاده کرد. این ساعت دارای حسگر پایش ضربان قلب بوده و تا 3 متر زیر آب نیز آسیبی نمی‌بیند.

گجتی برای تشخیص فرمان‌های حرکتی

برای کنترل بیشتر اپلیکیشن‌های گوشی همراه یا تجهیزات هوشمند خانگی، راهی جز استفاده از صفحه نمایشگر نداریم، اما کار کردن با نمایشگر در برخی موارد چندان هم ساده نیست. برای نمونه شاید نمایشگر گوشی قفل شود و هر بار باید رمز آن را وارد کنیم که این سبب اتلاف وقت می‌شود. همچنین در برخی موارد نظیر آشپزی یا انجام کارهای فنی، دوست نداریم با دست آلوده، نمایشگر گوشی را لمس کنیم. وله (Welle) ابزاری است که امکان تبدیل هر نوع سطحی را به یک سطح لمسی فراهم می‌کند. وله در زبان آلمانی به معنای «موج» است. این دستگاه با استفاده از امواج صوتی، می‌تواند حرکت انگشت و دست کاربر را تشخیص داده و فرمان تعیین شده را به انجام رساند. امکان تعریف تعداد مشخصی فرمان و اختصاص آن به عملکردهای مختلف از اصلی‌ترین قابلیت‌های وله است. این دستگاه 99 دلار قیمت دارد

تبدیل پشت آیفون به گوشی اندرویدی

قاب جدیدی به نام آی (Eye) می‌تواند یک گوشی اندرویدی را به پشت گوشی آیفون اضافه کند. این قاب دارای یک صفحه نمایشگر 5 اینچی آمولد است، از پردازنده هشت هسته‌ای بهره برده و رم 3 گیگابایتی، حافظه 16 گیگابایتی و پردازنده گرافیکی Mali-T880 دارد. همچنین امکان اضافه کردن کارت حافظه تا سقف 256 گیگابایت نیز به آن وجود دارد. قاب آی می‌تواند دو سیمکارت را در خود جای دهد. این قاب اندرویدی همچنین از سیستم‌عامل اندروید 1/7 نوقا برخوردار است. یکی دیگر از نکات جالب در مورد قاب آی این است که باتری آن 2800 میلی‌آمپری بوده و علاوه بر تامین انرژی موردنیاز قاب، می‌توان از آن برای شارژ آیفون نیز استفاده کرد. البته مدل بالاتر این قاب از باتری با ظرفیت 10 هزار میلی‌آمپر برخوردار است. توانایی شارژ به‌صورت بی‌سیم نیز از دیگر قابلیت‌های این قاب جدید است.

دستیار اندازه‌گیری

یکی از کارهای معمول در برخی مشاغل نظیر نجاری، ساخت و ساز یا طراحی داخلی، اندازه‌گیری فواصل است. این کار معمولا از طریق مترهای نواری صورت می‌گیرد. مگ‌پای وی اچ ـ80 (MagPie VH-80) گجتی است که جهت ساده‌سازی این کار طراحی شده است. این گجت با استفاده از نور لیزر می‌تواند فواصل را اندازه‌گیری کند. برای این کار کافی است آن را به سمت سطح مورد نظر گرفته تا فاصله آن تا دستگاه مشخص شود. مگ‌پای وی اچ ـ80 از دو طرف نور لیزر را می‌تاباند و به همین دلیل از آن می‌توان برای اندازه‌گیری همزمان فاصله از دو سطح موازی استفاده کرد. این گجت همچنین از توانایی ارسال ارقام به دست آمده به اپلیکیشن نیز برخوردار است. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب مگ‌پای وی اچ ـ80 امکان محاسبه خودکار مساحت یا حجم مکان موردنظر است. گفتنی است حداکثر برد لیزر این گجت تا 80 متر است.

خنثی‌سازی پیشرفته صدای محیط

همه ما در زندگی روزمره خود با سروصداهای مختلفی روبه‌رو می‌شویم که بسیاری از آنها مانند صدای خودرو یا دستگاه‌های مختلف آزاردهنده بوده و می‌تواند تمرکزمان را نیز بر هم زند. یکی از راه‌حل‌ها برای این مشکل، استفاده از گوش‌گیر یا همان قطعه کوچک اسفنجی برای مسدود کردن مجرای گوش است که البته شدت همه صداهای اطراف را کاهش می‌دهد. اما دی‌باد (dBud) راه‌حلی به مراتب بهتر برای این مساله است. دی‌باد یک گجت الکترونیکی است که می‌تواند صداهای اطراف را به‌صورت هوشمندانه‌ فیلتر کند. برای نمونه فرض کنید در یک کارگاه پرسروصدای صنعتی کار می‌کنید، در این صورت با استفاده از دی‌باد از شر صدای انواع ماشین آلات خلاص می‌شوید و در عین حال می‌توانید صدای همکار خود را با وضوح کامل بشنوید. دی‌باد دارای دو حالت است که می‌تواند صدای محیط را به ترتیب 35 تا 88 درصد کاهش دهد.

مراقب دیجیتالی کودک خردسال

تاکنون گجت‌های زیادی برای پایش اتاق کودکان شیرخواره به بازار آمده که تصاویری را به‌صورت زنده به گوشی هوشمند پدر یا مادر ارسال می‌کنند. مشکل اینجاست که این گجت‌ها فقط تا دو سالگی کودک قابل استفاده هستند و پس از این‌که کودک راه رفتن را آموخت، می‌تواند از اتاق خود خارج شود. گجت جدیدی به نام دکو (Decco) راه‌حلی مناسب برای این مساله است. دکو عروسک بامزه‌ای است که روی دستگیره در اتاق آویزان می‌شود. این گجت دارای حسگر حرکت است و وقتی کودک در اتاق خود را باز می‌کند تا از آن خارج شود، هشداری به گوشی پدر یا مادر او ارسال می‌شود. دکو از فناوری بلوتوث استفاده کرده و با استفاده از اپلیکیشن آن می‌توان حداکثر سه دستگاه را به آن متصل کرد. دکو، ضدآب و قابل حمل بوده و باتری آن نیز قابل تعویض است. این گجت 55 دلار قیمت دارد.

پخش زنده از هر نوع دوربین

قرار گرفتن قابلیت پخش زنده در اینستاگرام و البته برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر، بسیاری از کاربران را به این کار تشویق کرده است. فری‌کست (FREECAST) گجت جدیدی است که امکان پخش زنده تصاویر گرفته شده با هر نوع دوربینی را روی دستگاه‌های دیگر و نیز بر بستر اینترنت فراهم می‌کند.

فری‌کست یک ابزار بی‌سیم است که می‌توان بخش فرستنده آن را به هر نوع دوربین حرفه‌ای عکاسی یا فیلمبرداری متصل کرد. این فرستنده سیگنال‌های مربوط به تصاویر را دریافت و به یک گیرنده ارسال می‌کند. در گام بعد می‌توان این گیرنده را به تلویزیون متصل کرد و تصاویر را به‌صورت زنده تماشا کرد یا این‌که با اتصال به گوشی، آن را به شکل آنی در شبکه‌های اجتماعی به نمایش درآورد.

گفتنی است حداکثر فاصله ممکن بین گیرنده و فرستنده در فری‌کست 500 متر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد