همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ های اینترنت بانک سپهر


  

پرسش و پاسخ های اینترنت بانک سپهر
collapse پرسش :  در صورت غیر فعال شدن کد کاربری مشتری باید چه عملیاتی انجام دهد؟ ‏(1)
در مواقعی که مشتری رمز تولید شده توسط دستگاه OTP را پنج مرتبه بصورت اشتباه در سایت اینترنت بانک سپهر وارد نماید، کد کاربری غیر فعال می¬گردد. جهت رفع مشکل می توان در سایت اینترنت بانک سپهر به نشانی https://ib.bsi.ir از خدمت فعالسازی استفاده نمود. پس از پرکردن فرم،فعالسازی به صورت آنی انجام می شود و  کد کاربری فعال شده و مشتری می تواند مجدداً از خدمات اینترنت بانک استفاده نماید.
collapse پرسش :  در صورت نمایش 8 رقم صفر بر روی دستگاه OTP چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)
در مواقعی مانند اصابت ضربه شدید و یا باز نمودن قطعات دستگاه، این مشکل به وجود می آید که نشان دهنده از کار افتادن دستگاه می باشد. لذا می باید در سایت اینترنت بانک سپهر  از خدمت "رمزیاب" استفاده نموده و درخواست دریافت رمزیاب جدید نمایید.
collapse پرسش : آیا کد کاربری قابل تغییر می باشد؟  ‏(1)

خیر ، نام کاربری درحال حاضر قابل تغییر نمی باشد.​

collapse پرسش : آیا مشتریان حقوقی و مشترک امکان استفاده از رمزیاب بانوع USSD را دارند؟ ‏(1)
ـ خیر درحال حاضر  فقط می توانند از دستگاه سخت افزاری استفاده نمایند.
collapse پرسش : آیا می توان از رمزیاب های  سخت افزاری (VASCO) ونرم افزاری(USSD) بطور همزمان استفاده کرد؟   ‏(1)

ـ بله درحال حاضر این امکان وجود دارد با درخواست رمزیاب جدید و انتخاب نوع USSD و مراجعه به شعبه جهت فعال سازی​

collapse پرسش : آیا امکان استفاده همزمان از انواع رمزیاب در سامانه اینترنت بانک وجود دارد؟ ‏(1)

- بله، در سامانه اینترنت بانک اشخاص حقیقی امکان استفاده همزمان از انواع رمزیاب وجود دارد برای اینکار می باید نسبت به ثبت درخواست "رمزیاب" برای نوع دیگر مورد نظر اقدام نمود.

collapse پرسش : اگر دریافت رمز از طریق USSD اشتباه باشد چه باید کرد؟  ‏(1)
مشتری می تواند با در دست داشتن کارت ملی خود به هریک از شعب بانک صادرات ایران درسراسر کشور مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم رسیدگی به مشکلات مشتریان اینترنت بانک اقدام نماید. حداکثر48 ساعت پس از مراجعه به شعبه مشتری می تواند از خدمات اینترنت بانک سپهر استفاده نماید.
 
collapse پرسش : برای دریافت شماره مشتری در سایت از چه طریقی باید اقدام نمود؟ ‏(1)

 1ـ ازطریق شعب
 2ـ از طریق تلفنبانک کلید یک سامانه 09602 با وارد کردن شماره حساب  و رمز حساب بعداز شنیدن مانده  انتخاب کلید 9
 3ـ تماس با کارشناسان  صدای سپهر ​

collapse پرسش : پس از دریافت دستگاه از شعبه چنانچه امکان ورود به اینترنت بانک وجود نداشته باشد چه اقدامی باید صورت پذیرد؟  ‏(1)

با در دست داشتن مدارک هویتی به شعبه انتخابی مراجعه گردد. ​

collapse پرسش : پس از دریافت دستگاه رمزیاب از شعبه بعد از چه مدت زمان می توان از آن استفاده نمود؟  ‏(1)
ـ بعداز 24ساعت می توان وارد سامانه شد.

 

collapse پرسش : چنانچه دستگاه رمزیاب مفقودی و یا سرقت شده باشد چه باید کرد؟ ‏(1)
با استفاده از خدمت "رمزیاب" در سایت https://ib.bsi.ir برای اشخاص حقیقی و در سایت  https://bib.bsi.ir برای اشخاص حقوقی و مشترک نسبت به درخواست دستگاه رمزیاب جدید اقدام نمایید.
collapse پرسش : چنانچه مدیر تراکنش پس از ورود به سامانه اینترنت بانک هیچکدام از انواع انتقال وجه و منوی مدیریت را مشاهده ننماید، چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)

- مدیر تراکنش به درستی توسط شعبه اعمال نگردیده است لذا می بایست روال تعریف مدیر تراکنش مجدداً تکرار گردد.​

collapse پرسش : حداقل و حداکثر مبلغ  انتقال وجه پایا چه مقدار می باشد؟   ‏(1)

ـ حداکثر مبلغ 500/000/000 ریال که در هر بار جابجایی 250/000/000 ریال می باشد. ​

collapse پرسش : حداقل و حداکثر مبلغ انتقال وجه ساتنا چه مقدار می باشد ؟ ‏(1)
ـ حداقل  مبلغ 150/000/000 ریال می باشد حداکثر 1/000/000/000 ریال
 
collapse پرسش : در صورت فراموشی کلمه عبور در رمزیاب نوع «ایستا با پیامک» چه راهکاری وجود دارد؟ ‏(1)

- در صورتیکه مشتری نوع دیگری از رمزیاب را نیز دارا می باشد می تواند پس از ورود به سامانه اینترنت بانک با رمزیاب دیگر خود از منوی تنظیمات سرویس تغییر رمز ایستا را انتخاب و نسبت به تعریف کلمه عبور جدید اقدام نماید.
- در صورتیکه مشتری رمزیاب دیگری نداشته باشد می باید نسبت به ثبت درخواست «رمزیاب» اقدام نماید.

collapse پرسش : در صورت قفل شدن، فراموشی رمز ورود و یا تولید رمز اشتباه توسط رمزیاب نرم افزاری، چه باید کرد؟ ‏(1)

برای رفع مشکل می توانید با همراه داشتن مدارک هویتی معتبر به هر یک شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور مراجعه نمایید. پس از تکمیل فرم "رسیدگی به مشکلات مشتریان اینترنت بانک"، حداکثر ظرف مدت 48 ساعت، رمزیاب به تنظیمات اولیه باز می گردد.​

collapse پرسش : در صورت مشاهده پیغام "اطلاعات ورود صحیح نمی باشد یا شناسه کاربری شما غیر فعال شده است. " هنگام ورود به سامانه، چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)

از صحت کد کاربری خود اطمینان حاصل نمایید.
در صورتیکه به تازگی عضو اینترنت بانک شده و تاکنون وارد سامانه مذکور نشده اید. در نتیجه عضویت شما ثبت نگردیده است. در اینصورت می باید به شعبه مراجعه و موضوع را اعلام نمایید.
در صورتیکه قبلاً وارد سامانه اینترنت بانک می شده اید و اکنون با این پیغام مواجه می شوید دو حالت وجود دارد: 1) رمز تولید شده توسط رمزیاب نامعتبر است که در این صورت می باید به شعبه مراجعه و درخواست "رفع مشکل تولید رمز اشتباه توسط رمزیاب " را تکمیل نمایید.2)کد کاربری شما توسط خودتان و یا در اثر ورود سه بار رمز اشتباه غیر فعال شده است که در این صورت می باید درخواست فعالسازی کد کاربری را از طریق سامانه اینترنت بانک ثبت نمایید. لازم به ذکر است در صورتیکه در اثر ورود سه بار رمز اشتباه کد کاربری غیر فعال شده باشد، پس از ثبت درخواست، کد کاربری بصورت آنی فعال می گردد و در
صورتیکه از سرویس غیر فعالسازی کد کاربری استفاده نموده باشید یک روز پس از ثبت درخواست فعالسازی می باید با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر به شعبه انتخابی خود مراجعه نمایید.(در صورت فعال شدن آنی و یا نیاز به مراجعه حضوری به شعبه، پیغام مناسب از سوی سامانه ارائه می گردد.)

collapse پرسش : در صورت مشاهده پیغام FAIL  بر روی دستگاه OTP چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)
در صورتیکه رمز ورود دستگاه رمزیاب(PIN) اشتباه وارد شود پیغام FAIL نمایش داده می شود. با فشردن دکمه ◄  دستگاه رمزیاب رمز ورود (PIN) را درخواست می نماید با وارد نمودن صحیح PIN مشکل برطرف می گردد.(همانطور که در پرسش قبل بیان شد در صورتیکه رمز ورود به دستگاه OTP بیش از پنج بار متوالی اشتباه وارد شود، دستگاه OTP قفل می شود.)
collapse پرسش : در صورت مشاهده پیغام خطای "The page cannot be displayed" ممکن است چه مشکلی پیش آمده باشد؟ ‏(1)
- آدرس سایت اشتباه وارد شده است. از درج حرف s پس از عبارت http اطمینان حاصل نمایید:
برای اشخاص حقیقی:
https://ib.bsi.ir
برای اشخاص حقوقی:
https://bib.bsi.ir
 
collapse پرسش : در صورت نمایش LOCK PIN بر روی دستگاه OTP چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)
در صورتیکه رمز ورود دستگاه رمزیاب(PIN) اشتباه وارد شود پیغام FAIL نمایش داده می شود. با فشردن دکمه ◄  دستگاه رمزیاب رمز ورود (PIN) را درخواست می نماید با وارد نمودن صحیح PIN مشکل برطرف می گردد.(همانطور که در پرسش قبل بیان شد در صورتیکه رمز ورود به دستگاه OTP بیش از پنج بار متوالی اشتباه وارد شود، دستگاه OTP قفل می شود.)
collapse پرسش : در صورتیکه مشتری قبلاً عضو سامانه اینترنت بانک بوده و از دستگاه رمزیاب استفاده می نموده است، آیا می تواند از همان دستگاه رمزیاب در سامانه BIB استفاده نماید؟ ‏(1)

- بله، دستگاه رمزیابی که در سامانه اینترنت بانک فعال است، در سامانه BIB برای کد کاربری که شماره مشتری حقیقی آن در دو سامانه یکسان باشد، قابل استفاده خواهد بود.
- لازم به ذکر است در صورتیکه یک شخص حقیقی در چندین حساب حقوقی و یا مشترک (با تعریف مشتری حقوقی یا مشترک متفاوت) دارای حق امضا باشد، می تواند تنها از یک دستگاه رمزیاب در تمامی این حساب ها استفاده نماید به شرط اینکه تعدد تعریف مشتری حقیقی وجود نداشته باشد.

collapse پرسش : در فرم شماره یک، در قسمت تعیین شرایط برداشت، تعیین تاریخ انقضاء چه تأثیری در عملکرد سامانه BIB خواهد داشت؟ ‏(1)

- با تعیین تاریخ انقضاء، مشتری BIB تا تاریخ تعیین شده قادر به انجام عملیات انتقال وجه خواهد بود که قابل تمدید نیز می باشد. این تاریخ معمولاً جهت اعمال تاریخ انقضای درج شده در اساسنامه اشخاص حقوقی، مهلت اقامت اتباع بیگانه و یا به درخواست مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.​

collapse پرسش : در فرم شماره یک، در قسمت تعیین شرایط برداشت، تعیین سقف برداشت چه تأثیری در عملکرد سامانه BIB خواهد داشت؟ ‏(1)

- سقف برداشت در انواع انتقال وجه در سامانه BIB ذکر گردیده است، مشتری می تواند در صورت تمایل در قسمت سقف برداشت مبلغی پایین تر از سقف انتقال وجه در سامانه BIB تعریف نماید. در این صورت سقف تعیین شده توسط مشتری به عنوان سقف برداشت در هر تراکنش در سامانه BIB در نظر گرفته خواهد شد.​

collapse پرسش : درصورتی که سامانه بعداز مدتی استفاده پیام می دهد کد کاربری شما غیر فعال گردیده است چه اقدامی باید صورت پذیرد؟  ‏(1)

ـ درصورتیکه دستگاه از نوع دستگاه VASCO یا USSD و برای اشخاص حقیقی باشد شخص می بایست در اینترنت بانک منوی فعالسازی را انتخاب و فرم مربوطه را تکمیل نماید که بلافاصله کد کاربری فعال خواهد گردید و همان لحظه قابل استفاده می باشد.
درصورتیکه نوع دستگاه VASCO و برای اشخاص حقوقی یا حقیقی مشترک باشد. مشتری می بایست به شعبه مراجعه نماید.

collapse پرسش : درصورتیکه دستگاه از نوع VASCO و برای اشخاص حقوقی و مشترک باشد ولی پس از ورود به سامانه برخی از گزینه ها مانند : انتقال وجه امضاء داران فعال نباشد چه اقدامی باید صورت گیرد؟  ‏(1)

ـ ‌مشتری می بایست جهت فعال سازی به شعبه انتخابی مراجعه نماید.​

collapse پرسش : روال انجام فرآیند انتقال وجه در سامانه BIB چگونه است؟ ‏(1)

- مراحل ثبت و اعمال تراکنش انتقال وجه در سامانه BIB به شرح زیر می باشد:
1. از منوی انتقال وجه، نوع انتقال وجه مورد نظر را انتخاب نمایید.
2. مشخصات تراکنش مورد نظر را وارد نموده و پس از فشردن دکمه تأیید، امضای الکترونیکی خواسته شده توسط سیستم را وارد نمایید.
3. از منوی مدیریت، زیر منوی تراکنش¬ها را انتخاب نمایید.
4. تراکنشهای ثبت شده نمایش داده می شود، جهت تعیین امضاکنندگان هر تراکنش از گزینه تعیین امضاکنندگان استفاده نمایید.
5. با کلیک بر روی مشاهده شرایط برداشت، شرایط برداشت مورد نظر را انتخاب نمایید.
6. پس از فشردن دکمه تأیید، امضای الکترونیکی خواسته شده توسط سیستم را وارد نمایید.
7. بدین ترتیب تراکنش مورد نظر وارد قسمت "تراکنشهای در انتظار" امضا کنندگان می گردد.
8. هر یک از امضاکنندگان می بایست از منوی انتقال وجه گزینه تراکنشهای در انتظار را انتخاب نماید. بدین ترتیب کلیه تراکنشهایی که جهت امضا به امضادار ارجاع شده است نمایش داده می شود. امضادار با کلیک بر روی شماره پیگیری جزئیات تراکنش را مشاهده می نماید و در صورت تمایل با کلیک بر روی دکمه امضا و با وارد نمودن امضای الکترونیکی، تراکنش مورد نظر را تأیید نماید.
9. پس از تأیید تراکنش توسط امضاداران و تحقق شرایط برداشت، انتقال وجه انجام خواهد شد.
توجه:
- در خصوص اشخاص مشترک، تمام امضاداران می توانند مراحل 1 تا 9 را انجام دهند.
- در خصوص اشخاص حقوقی، مراحل 1 تا 6 توسط مدیر تراکنش و مراحل 7 تا 9 توسط امضاداران صورت می پذیرد.

collapse پرسش : سقف انتقال وجه به حساب خود و بانک صادرات چه مقدار می باشد؟  ‏(1)
ـ نامحدود
collapse پرسش : سقف انتقال وجه به حساب سایرین در بانک صادرات چقدر می باشد؟  ‏(1)

ـ سقف انتقال در یک روز از هر حساب 7/000/000/000 ریال و در هر جابجایی 1/000/000/000 ریال  می باشد.​

collapse پرسش : سقف انتقال وجه کارت به کارت اینترنتی چه میزان در روز می باشد؟  ‏(1)
ـ انتقال به کارت سایر بانکها مبلغ 30/000/000 ریال و برای کلیه کارتهای بانک صادرات مبلغ  3/000/000/000 ریال می باشد سقف انتقال وجه درون بانکی در هر نوبت جابجایی 1/000/000/000 ریال می باشد.
collapse پرسش : کارمزد انتقال وجه بین بانکی کارت به کارت چه مقدار می باشد؟   ‏(1)

ـ برای مبالغ تا  10/000/000 ریال 5/000 ریال می باشد و برای مبالغ بیشتر به ازای هر 10/000/000 ریال مبلغ 2/000 ریال اضافه می گردد.  ​

collapse پرسش : مدیر تراکنش برای اشخاص حقوقی به چه منظور تعریف می شود؟ ‏(1)

- در خصوص اشخاص حقوقی از بین اعضای سامانه BIB، تنها یکی از اعضا که در این سامانه به عنوان مدیر تراکنش نام گذاری می شود، می تواند تراکنش انتقال وجه را ایجاد و امضاکنندگان تراکنش را تعیین نماید. مدیر تراکنش می تواند یکی از امضاداران شخص حقوقی و یا یکی از افراد شاغل در شرکت/سازمان/موسسه باشد.​

collapse پرسش : مراحل عضویت در سامانه BIB چگونه است؟ ‏(1)

1) ارائه تقاضای کتبی توسط اشخاص حقوقی و مشترک جهت استفاده از سامانه طی فرم شماره یک (فرم تقاضای استفاده از سامانه اینترنت بانک ویژه حسابهای مشترک/حقوقی- معرفی اعضای حذف شده -معرفی مدیر تراکنش- تعیین شرایط برداشت الکترونیکی) به شعبه مورد نظر
2) هر کدام از اعضای معرفی شده در فرم مذکور (فرم شماره یک) می بایست مراحل 3 تا 7 را انجام دهند.
3) مراجعه به صفحه اصلی سامانه BIB به نشانی https://bib.bsi.ir و یا ورود به سامانه مذکور از طریق پیوند اینترنت بانک سپهر موجود در سایت اصلی بانک (http://www.bsi.ir)
4) انتخاب گزینه "عضویت"
5) مطالعه مقررات و شرایط عمومی و اختصاصی عضویت و تائید آن
6) انتخاب مشتری حقوقی یا مشترک به تناسب نوع حساب جهت ورود به صفحه ثبت درخواست عضویت
7) درج مشخصات حساب حقوقی/مشترک درقسمت بالائی فرم و همچنین مشخصات فردی عضو معرفی شده در قسمت بعدی فرم
8) مراجعه به شعبه مورد نظر به همراه کد پیگیری و مدارک هویتی معتبر پس از زمان اعلام شده توسط سامانه و اخذ دستگاه رمزیاب

collapse پرسش : نحوه تکمیل فرم شماره یک توسط مشتری در خصوص اعضای معرفی شده برای عضویت در سامانه BIB چگونه است؟ ‏(1)

اعضای معرفی شده باید به نحوی باشند که حداقل یکی از شرایط برداشت محقق گردد. بنابراین می توان تنها یکی از شرایط برداشت را در نظر گرفت و امضاداران الزامی آن به همراه امضاداران انتخابی به تعداد مساوی با حداقل امضا را به عنوان اعضای سامانه BIB معرفی نمود.​

collapse پرسش : نحوه رفع مشکل فراموشی رمز ایستا کدام است؟ ‏(1)

الف) در صورتیکه مشتری رمزیاب فعالی به غیر از رمزیاب "ایستا با پیامک" نداشته باشد، می باید نسبت به ثبت درخواست رمزیاب اقدام نماید.
ب) در صورتیکه مشتری رمزیاب فعالی به غیر از رمزیاب "ایستا با پیامک" دارد (سخت افزاری یا USSD )
می تواند با یکی از رمزیاب های خود (سخت افزاری یا USSD) وارد سامانه اینترنت بانک گردد و از منوی تنظیمات، خدمت "تغییر رمز ایستا" را انتخاب و نسبت به تعیین رمز ایستای جدید اقدام نماید.

collapse پرسش : نحوه عضویت در اینترنت بانک سپهر چگونه است؟ ‏(1)

1ـ ورود به سایت اینترنت بانک سپهر برای اشخاص حقیقی https:// ib.bsi.ir  
و برای اشخاص حقوقی و حقیقی مشترک  https://bib.bsi.ir 
2ـ استفاده از قسمت عضویت
3ـ مراجعه به شعبه انتخابی پس از زمان اعلام شده

collapse پرسش : نحوه عضویت در اینترنت بانک سپهر چگونه است؟ ‏(1)
١) ورود به سایت اینترنت بانک سپهر به نشانی https://ib.bsi.ir جهت نسخه قدیم و آدرس https://ib2.bsi.irجهت نسخه جدید سایت ٢) استفاده از قسمت عضویت ٣) مراجعه به شعبه انتخابی پس از زمان اعلام شده توسط سیستم  و دریافت دستگاه رمزیاب(OTP)​جهت نسخه جدید سایت ٢) استفاده از قسمت عضویت ٣) مراجعه به شعبه انتخابی پس از زمان اعلام شده توسط سیستم  و دریافت دستگاه رمزیاب(OTP)​
collapse پرسش : هزینه استفاده از اینترنت بانک سپهر چقدر است؟  ‏(1)

ـ برای رمزیاب های سخت افزاری (VASCO)  مبلغ 350/000 ریال
ـ برای رمزیاب های نرم افزاری ( USSD) مبلغ5/500 ریال می باشد.

collapse پرسش : هزینه استفاده از اینترنت بانک سپهر چه مقدار می باشد؟ ‏(1)
تنها هزینه استفاده از اینترنت بانک سپهر، مربوط به دستگاه رمزیاب می باشد.​
collapse پرسش : هنگام ثبت عضویت در سامانه BIB، مشتری چه اطلاعاتی را می بایست وارد نماید؟ ‏(1)

مشتری حقوقی:
قسمت بالای فرم (مشخصات مشتری حقوقی) مربوط به اطلاعات شخص حقوقی شامل شماره مشتری، شماره حساب، شماره ثبت و تاریخ ثبت می باشد.
قسمت پایین فرم (مشخصات کاربر) مربوط به اطلاعات کاربر متقاضی استفاده از سامانه می باشد که شامل شماره مشتری کاربر، کد ملی، تاریخ تولد، کد کاربر پیشنهادی شامل 7 کاراکتر و انتخاب شعبه جهت تحویل دستگاه رمزیاب می باشد.
مشتری مشترک:
قسمت بالای فرم (مشخصات مشتری مشترک) برای درج شماره مشتری و شماره حساب مشترک می باشد.
قسمت پایین فرم (مشخصات کاربر) مربوط به مشخصات شریک حساب مشترک می باشد که شامل شماره مشتری، کد ملی، تاریخ تولد، کد کاربری پیشنهادی شامل 7 کاراکتر و انتخاب شعبه جهت تحویل دستگاه رمزیاب می باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شفیع 12 - مرداد‌ماه - 1400 ساعت 15:43

سلام ببخشید چطور میشه برای حساب حقوقی بصورت غیر حضوری تعیین شرایط برداشت کرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد