همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

با استخدام نخبگان در ادارات دولتی، ایده‌ها نابود می‌شود

ریس دانشگاه یاسوج:

با استخدام نخبگان در ادارات دولتی، ایده‌ها نابود می‌شود
 

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: با استخدام نخبگان در دستگاه‌های دولتی مخالفم زیرا استعداد و ایده‌های این افراد بر اثر روزمرگی نابود می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر محمودرضا رحیمی در نشست مشترک با رئیس و برخی از اعضای بنیاد نخبگان استان افزود: حتی هیات علمی شدن نخبگان در دانشگاهها نیز ممکن است مرگ نخبه بودن و ایده پردازی را به دنبال داشته باشد چرا که دچار روزمره‌گی خواهند شد.
وی نخبگان را سرمایه‌های یک جامعه دانست و بیان کرد: افراد نخبه باید در مدیریت‌های غیردولتی به تولید فناوری بپردازند.
رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه سوال اصلی در حوزه پژوهش این است که راه ورود به دانشگاههای نسل سه و چهار چیست، خاطرنشان کرد: استعدادیابی، پرورش این استعدادها و تلاش برای رسیدن به اهداف برنامه‌های بلندمدت می‌تواند تسهیل کننده این راه باشد.
رحیمی راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان را گامی برای تحقق بخشیدن به ایده‌های نخبگان عنوان و تصریح کرد: با ایمان و اعتقاد به نیروهای بومی قطعا این پارک از بهترین پارکهای علم و فناوری کشور خواهد شد.
وی ادامه داد: انتظار از نخبگان این است که چراغی در مسیر علم و فناوری باشند.
رئیس دانشگاه یاسوج خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان استان شد و عنوان کرد: تلاش دانشگاه یاسوج مهیا کردن زیرساختهاست تا دانشجویان و نخبگان در حوزه پژوهش دچار مانع نشوند.
رحیمی افزود: با هماهنگی معاونت پژوهشی دانشگاه افراد نخبه که از سوی بنیاد نخبگان معرفی شوند در مرکز رشد و فناوری دانشگاه حمایت ویژه خواهند شد.
دکتر یوسف نیکروز، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست، جوانان نخبه را سرمایه‌های استان و کشور دانست و خواستار استفاده از پتانسیل این افراد شد.
وی افزود: در هر جامعه‌ای که نخبگان و افراد مستعد مورد توجه قرار گیرند باعث پیشرفت آن جامعه می‌شوند.
نیکروز از اعطای جوایز تحصیلی به نخبگان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته 15 جایزه تحصیلی به استان تعلق گرفت.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رتبه بنیاد نخبگان استان در کشور در سال گذشته 28 بود که امسال به رتبه پنج ارتقا پیدا کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد