همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تلویزیون‌های فوق باریک و پوستری ال جی


  

تلویزیون‌های فوق باریک و پوستری ال جی

تلویزیونی می‌خواهید که آنچنان نازک و سبک باشد که بتوانید آن را مانند پوستر روی دیوار نصب کنید؟ انتظار شما به سر رسیده و شرکت ال جی چند نمونه طرح‌های مفهومی آنها را ساخته و رونمایی کرده است.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سی نت، عکس‌های به خارج درز کرده از تلویزیون‌های جدید پوستر مانند (wallpaper) شرکت ال جی (LG) حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد بزودی تلویزیون‌های دیود زیستی با تشعشع سبک (OLED) خود را که مانند یک پوستر باریک بوده و قابلیت لوله کردن و همچنین نصب آسان روی دیوار را دارند، راهی بازار مصرف کند.

فناوری OLED ، بهترین کیفیت تصویری که ما در تلویزیو‌نهای موجود سراغ داریم را ارائه می‌دهد. همچنین این محصول به‌صورت بی‌نظیری باریک و منعطف است، به‌طوری که می توان آن را به شکل‌های غیرمعمول درآورد. در اولین طرح مفهومی (کانسپت) که در سال گذشته به نمایش درآمد، تلویزیونی پوستر مانند را دیدیم که وزنش 1.9 کیلوگرم بود و ضخامتی کمتر از یک میلی‌متر داشت. به لطف وجود یک سطح مشبک مغناطیسی (magnetic mat) در پشت آن، به آسانی می‌توانید آن رامانند یک پوستر روی دیوار نصب کنید. برای جدا کردن آن از دیوار نیز فقط کافی‌ است آن را از سطح مشبک جدا کرده و به صورت لوله ای جمع کنید.

پیشتر شرکت ال جی چند نمونه از این تلویزیون‌های والپیپری را در محل کارخانه برای چند بازدید کننده خارجی به نمایش گذاشته بود. این نوع تلویزیون‌ها واقعا شگفت‌انگیزند و درست مانند پارتیشن‌های ویدئویی خم (curved OLED video wall) که این شرکت قبلا آنها را رونمایی کرده بود، چنان منعطف هستند که می‌توان آنها را با یک زاویه خمش ملایم کاملا به شکل لوله درآورد. بهترین مزیت آنها نسبت به تلویزیون‌های فوق باریک موجود بازار، امکان حمل و نقل و نصب آسان بر روی دیوار است.

نمایندگان ال جی معتقدند زمانی می توانند این تلویزیون‌های فوق باریک پوستر مانند را راهی بازار مصرف کنند که بتوانند بر موانع و مشکلاتی نظیر تعبیه اتصالات و منبع تغذیه بر روی آنها غلبه کنند.

قیمت تقریبی پیش‌بینی شده برای یک مدل 65 اینچی از این تلویزیون‌های والپیپری حدود 10000 دلار است که کاربران امیدوارند شرکت ال جی، سال 2017 در نمایشگاه الکترونیک مصرف کنندگان (CES 2017) در شهر لاس وگاس آمریکا از آنها به‌صورت رسمی پرده برداری کند.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد