همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

روش استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی کنکور

روش استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور روش استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی کنکور را اعلام کرد که بر اساس آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند تا 48 ساعت پس از اعلام نتیجه نسبت به انتخاب رشته مجازی اقدام کنند.
نکات مهم در استفاده از سیستم مجازی انتخاب رشته کنکوربه گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان سنجش مبنای کار سیستم انتخاب رشته مجازی بر اساس اطلاعات رشته محل‌های آزمون سراسری سال گذشته 88 است برخی رشته‌های جدید سال 1389 و همچنین تعداد محدودی از رشته های سال 88 که در سال 89  پذیرش ندارند را شامل نمی شود.
این سیستم نرم افزاری براساس کد رشته محل‌های سال گذشته تنظیم شده است از این رو در انتخاب رشته باید صرفا دفترچه راهنمای این سال یعنی سال 1389 مورد استفاده و توجه قرار گیرد. ضمن این که در این دفترچه نسبت به سال گذشته ممکن است رشته محلی اضافه، کم و یا اصلاح شده باشد.
برای رشته‌های نیمه متمرکز، بورسیه، شرایط خاص و رشته‌های که در سال 89 در دفترچه راهنمای شماره دو درج شده در این سیستم رشته‌ای ارائه نمی‌شود.
تمامی رشته‌های پیشنهادی دقیقا براساس اطلاعات ثبتی داوطلب و اطلاعات هر رشته محل صورت پذیرفته است.
این سیستم فقط جهت راهنمای بیشتر داوطلبان تهیه شده و استفاده یا عدم استفاده از آن کاملا اختیاری است و ملاک اصلی برای انتخاب رشته دفترچه‌های راهنما و اطلاعیه‌های سازمان سنجش خواهد بود لذا هیچگونه پاسخگویی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.
داوطلبانی که تعداد رشته محل‌های محدودی به آنها اعلام شده یا اصلاً رشته‌ای به آنها پیشنهاد نشده است و مجاز به انتخاب رشته هستند، باید با توجه به نوع رشته‌های مجاز و شرایط و ضوابط رشته‌ها و دوره‌ها که در دفترچه درج شده و یا سایر رشته‌هایی که معادل رشته‌های اعلام شده از لحاظ نوع دوره، نوع مقطع و ... است در انتخاب رشته اصلی اقدام کنند.
همچنین داوطلبانی که فقط در دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته هستند و دارای رتبه‌هایی نزدیک به آخرین رتبه مجاز به دوره‌های روزانه و شبانه هستند و یا داوطلبانی که فقط در رشته‌های خاص بهیاران یا رشته‌های خاص فرهنگیان مجاز به انتخاب رشته هستند باید از خرید و مراجعه برای دریافت اطلاعات از این سیستم خودداری کنند.
روش استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی کنکوراین سیستم حداکثر 48 ساعت پس از اعلام نتایج (کارنامه علمی) مرحله اول بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی
www.sanjesh.org  فعال خواهد شد.
داوطلبان باید برای ورود به سیستم نسبت به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1389 اقدام نمایند این کارت به دو روش توسط سایت سازمان از طریق، پرداخت الکترونیکی تمامی کارت بانک‌های عضو شبکه شتاب که امکان خرید اینترنتی آنها قبلاً توسط بانک صادر کننده فعال شده است و مراجعه به ATM های بانکهای ملی و صادرات با تمامی کارت بانک‌های عضو شبکه شتاب و انتخاب گزینه کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1389 قابل دریافت است.
 با خرید این کارت از هر یک از دو شیوه فوق شماره سریال، نام کاربری و نام عبوری در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که فقط و فقط مخصوص استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی است.
مبلغ پرداختی بابت هر کارت اعتباری 4 هزار تومان است و داوطلب به ازای هر گروه‌ آزمایشی که علاقه‌مند به استفاده از سیستم مجازی انتخاب رشته است خرید یک کارت کفایت می‌ کند.
مرحله بعدی مراجعه به سایت سازمان سنجش و انتخاب لینک مربوط به انتخاب رشته مجازی در گروه آزمایشی مورد نظر و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سیستم است در صورتی که اطلاعات صحیح وارد شده باشد در صفحه بعدی اطلاعات کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1389 از داوطلب درخواست می‌شود که لازم است این اطلاعات وارد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد