همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نوبخت:حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی عادلانه نیست


  

نوبخت:حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی عادلانه نیست

تهران-ایرنا- سخنگوی دولت گفت: حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در این شرایط عادلانه نیست و قطعا موجب اذیت بسیاری از مردم می شود.

کد خبر: 82031812 | تاریخ خبر: 24/01/1395 - 15:11

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در گفت و گویی افزود: حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه با مکانیزم کمیسیون تلفیق مجلس مشکل است و باید منتظر ایده نمایندگان در بخش مصارف (بخش هزینه لایحه بودجه 95)بود.
وی ادامه داد: آنچه دولت درخصوص موضوع هدفمندی یارانه تقدیم مجلس کرد این بود که در بخش منابع 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی مدنظر باشد،.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد:در سال 94 هم همین عدد مطرح شده تا به عنوان مجموع منابع هدفمندی مورد تایید مجلس قرار بگیرد.
نوبخت خاطرنشان کرد: مدنظر دولت این بود که مصارف منابع مذکور به نحوی باشد که برای پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی خانوارها، بخش بهداشت ودرمان ،تولیدو اشتغال مورد استفاده قرار بگیرد.

**یارانه نقدی در معیشت بسیاری از خانوارهای موثر است
معاون رییس جمهوری افزود: دولت تلاش خواهد کرد در تدوین آئین نامه اجرایی دولت برای حذف دهک های ثروتمند از دریافت یارانه نقدی به نحوی عمل کند که یارانه نقدی هیچ فرد نیازمندی حذف نشود.
نوبخت ادامه داد: یارانه نقدی در معیشت بسیاری از خانوارها نقش دارد و دولت این موضوع را در آئین نامه مذکور لحاظ می کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد: ممکن است شخصی درآمد سالانه 35 میلیون تومانی داشته باشد اما بیش از این هزینه کند بطور مثال بیمار یا فرزند دانشگاهی داشته باشد یا همچنین مستاجر باشد یا اقساط وام مسکن پرداخت کند؛ بنابراین دولت این موضوعات را لحاظ خواهد کرد و اطمینان می دهیم که به مردم ظلم نشود.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در بخش درآمدی تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 کل کشور که مربوط به هدفمندی یارانه ها است، موافقت کردند که سه دهک بالای جامعه از دریافت یارانه حذف شوند.
سیام**9121

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد