به منظور ثبت درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی، متقاضیان می بایست
با مراجعه به بخش «پیش ثبت نام» پرتال کارت هوشمند ملی، فرم پیش ثبت نام
را تکمیل نمایند. فرم پیش ثبت نام به منظور جمع آوری اطلاعات هویتی متقاضی و
اطلاعات پدر، مادر، همسر و فرزندان متقاضی طراحی شده است. پس از تکمیل فرم
پیش ثبت نام، یک شماره رهگیری جهت پیگیری وضعیت درخواست ثبت نام در اختیار
متقاضی قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب متقاضی می تواند در طی فرآیند صدور
کارت هوشمند ملی، با مراجعه به بخش «مشاهده وضعیت»، از آخرین وضعیت درخواست
خود مطلع شده و در صورت لزوم برای انجام دیگر مراحل صدور که در ادامه
تشریح شده، اقدامات لازم را انجام دهد.
استعلام اطلاعات هویتی
پس از ثبت درخواست توسط متقاضی، صحت اقلام هویتی وی بصورت خودکار با
استعلام از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال بررسی می شود. فرآیند
استعلام از پایگاه حداکثر تا 24 ساعت پس از تکمیل ثبت نام انجام خواهد شد.
بدین ترتیب متقاضی می تواند 24 ساعت پس از تکمیل پیش ثبت نام، جهت بررسی
نتیجه استعلام اطلاعات وارد شده به بخش «مشاهده وضعیت» مراجعه نماید. چنان
چه این اطلاعات مورد تایید قرار گرفته باشد، متقاضی مجاز به ادامه فرآیند
ثبت نام خواهد بود. در غیر این صورت باید اقلام مغایر را با مراجعه به بخش
«ویرایش ثبت نام قبلی» اصلاح نماید. بدین ترتیب درخواست متقاضی مجددا برای
استعلام، به پایگاه ارسال خواهد شد. باید توجه داشت که ویرایش اطلاعات به
تعداد دفعات محدودی امکان پذیر خواهد بود.
نوبت گیری
در صورتی که صحت اطلاعات وارد شده در فرآیند پیش ثبت نام مورد تایید
قرار گیرد، متقاضی مجاز به ادامه فرآیند ثبت نام خواهد بود. این فرآیند که
شامل کنترل مدارک هویتی، اسکن اثر انگشت و نیز اخذ تصویر چهره می باشد، در
ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و دیگر مراکز معتبری که توسط سازمان ثبت
احوال معرفی خواهد شد، امکان پذیر می باشد. به منظور جلوگیری از اتلاف وقت
با ارزش شهروندان گرامی، حضور متقاضیان در دفاتر با تعیین وقت قبلی صورت
خواهد گرفت. برای این منظور متقاضیانی که صحت نتیجه استعلام آنان مثبت
بوده، قادر خواهند بود تا با مراجعه به بخش «نوبت گیری» نسبت به انتخاب
مکان و زمان مناسب برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند. در صورتی
که اداره یا دفتر پیشخوان مورد نظر متقاضی در تاریخ تعیین شده توسط وی
ظرفیت خالی داشته باشد، نام متقاضی در فهرست مراجعه کنندگان آن اداره یا
دفتر ثبت خواهد شد. در غیر این صورت، متقاضی موظف به اصلاح تاریخ و یا مکان
انتخاب شده خواهد بود.
تکمیل ثبت نام
تکمیل ثبت نام متقاضی شامل اخذ اطلاعات پستی و تماس، اثر انگشتان،
تصویر چهره و نیز اخذ مدارک هویتی وی می باشد. این فعالیت در ادارات ثبت
احوال، دفاتر پیشخوان و دیگر مراکز معتبر معرفی شده توسط سازمان ثبت احوال
انجام خواهد شد. پس از پایان ثبت نام رسیدی در اختیار متقاضی قرار خواهد
گرفت که می بایست آن را تا زمان تحویل کارت نزد خود نگاه دارد.
صدور کارت
فرآیند صدور کارت بطور متوسط حدود 20 روز به طول خواهد انجامید. اما
این زمان ممکن است با توجه به حجم درخواست های ثبت نام کوتاه تر یا طولانی
تر شود. به منظور اطلاع از آخرین وضعیت صدور کارت، متقاضی می بایست در طی
این مدت، با مراجعه به بخش «مشاهده وضعیت» از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع
شده و در صورتی که کارت آماده تحویل باشد، جهت دریافت آن به محلی که در
هنگام تکمیل ثبت نام در اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان به وی اعلام شده،
مراجعه نماید.
تحویل کارت
در صورتی که فرآیند صدور کارت متقاضی انجام شده و کارت وی آماده تحویل
باشد، این امر از طریق بخش (مشاهده وضعیت) در پرتال به اطلاع متقاضی خواهد
رسید. بدین ترتیب وی می تواند با در دست داشتن رسید ثبت نام و مدارک هویتی
خود با مراجعه به محلی که در هنگام تکمیل ثبت نام به وی اعلام شده، برای
دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کند. به منظور تحویل کارت حضور شخص
متقاضی الزامی بوده و ارائه کارت صرفا با اخذ اثر انگشت وی و مطابقت دادن
آن با اثر انگشت درج شده در تراشه کارت امکان پذیر خواهد بود.
در شهرستان بروجرد می توانید برای ثبت نام به ما به آدرس بروجرد خیابان چمران دفتر خدمات اینترنتی پویا مراجعه نمائید .
به منظور ثبت درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی، متقاضیان می بایست با مراجعه به بخش «پیش ثبت نام» پرتال کارت هوشمند ملی، فرم پیش ثبت نام را تکمیل نمایند. فرم پیش ثبت نام به منظور جمع آوری اطلاعات هویتی متقاضی و اطلاعات پدر، مادر، همسر و فرزندان متقاضی طراحی شده است. پس از تکمیل فرم پیش ثبت نام، یک شماره رهگیری جهت پیگیری وضعیت درخواست ثبت نام در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب متقاضی می تواند در طی فرآیند صدور کارت هوشمند ملی، با مراجعه به بخش «مشاهده وضعیت»، از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شده و در صورت لزوم برای انجام دیگر مراحل صدور که در ادامه تشریح شده، اقدامات لازم را انجام دهد.
پس از ثبت درخواست توسط متقاضی، صحت اقلام هویتی وی بصورت خودکار با استعلام از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال بررسی می شود. فرآیند استعلام از پایگاه حداکثر تا 24 ساعت پس از تکمیل ثبت نام انجام خواهد شد. بدین ترتیب متقاضی می تواند 24 ساعت پس از تکمیل پیش ثبت نام، جهت بررسی نتیجه استعلام اطلاعات وارد شده به بخش «مشاهده وضعیت» مراجعه نماید. چنان چه این اطلاعات مورد تایید قرار گرفته باشد، متقاضی مجاز به ادامه فرآیند ثبت نام خواهد بود. در غیر این صورت باید اقلام مغایر را با مراجعه به بخش «ویرایش ثبت نام قبلی» اصلاح نماید. بدین ترتیب درخواست متقاضی مجددا برای استعلام، به پایگاه ارسال خواهد شد. باید توجه داشت که ویرایش اطلاعات به تعداد دفعات محدودی امکان پذیر خواهد بود.
در صورتی که صحت اطلاعات وارد شده در فرآیند پیش ثبت نام مورد تایید قرار گیرد، متقاضی مجاز به ادامه فرآیند ثبت نام خواهد بود. این فرآیند که شامل کنترل مدارک هویتی، اسکن اثر انگشت و نیز اخذ تصویر چهره می باشد، در ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و دیگر مراکز معتبری که توسط سازمان ثبت احوال معرفی خواهد شد، امکان پذیر می باشد. به منظور جلوگیری از اتلاف وقت با ارزش شهروندان گرامی، حضور متقاضیان در دفاتر با تعیین وقت قبلی صورت خواهد گرفت. برای این منظور متقاضیانی که صحت نتیجه استعلام آنان مثبت بوده، قادر خواهند بود تا با مراجعه به بخش «نوبت گیری» نسبت به انتخاب مکان و زمان مناسب برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند. در صورتی که اداره یا دفتر پیشخوان مورد نظر متقاضی در تاریخ تعیین شده توسط وی ظرفیت خالی داشته باشد، نام متقاضی در فهرست مراجعه کنندگان آن اداره یا دفتر ثبت خواهد شد. در غیر این صورت، متقاضی موظف به اصلاح تاریخ و یا مکان انتخاب شده خواهد بود.
تکمیل ثبت نام متقاضی شامل اخذ اطلاعات پستی و تماس، اثر انگشتان، تصویر چهره و نیز اخذ مدارک هویتی وی می باشد. این فعالیت در ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و دیگر مراکز معتبر معرفی شده توسط سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد. پس از پایان ثبت نام رسیدی در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت که می بایست آن را تا زمان تحویل کارت نزد خود نگاه دارد.
فرآیند صدور کارت بطور متوسط حدود 20 روز به طول خواهد انجامید. اما این زمان ممکن است با توجه به حجم درخواست های ثبت نام کوتاه تر یا طولانی تر شود. به منظور اطلاع از آخرین وضعیت صدور کارت، متقاضی می بایست در طی این مدت، با مراجعه به بخش «مشاهده وضعیت» از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شده و در صورتی که کارت آماده تحویل باشد، جهت دریافت آن به محلی که در هنگام تکمیل ثبت نام در اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان به وی اعلام شده، مراجعه نماید.
در صورتی که فرآیند صدور کارت متقاضی انجام شده و کارت وی آماده تحویل باشد، این امر از طریق بخش (مشاهده وضعیت) در پرتال به اطلاع متقاضی خواهد رسید. بدین ترتیب وی می تواند با در دست داشتن رسید ثبت نام و مدارک هویتی خود با مراجعه به محلی که در هنگام تکمیل ثبت نام به وی اعلام شده، برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کند. به منظور تحویل کارت حضور شخص متقاضی الزامی بوده و ارائه کارت صرفا با اخذ اثر انگشت وی و مطابقت دادن آن با اثر انگشت درج شده در تراشه کارت امکان پذیر خواهد بود.
در شهرستان بروجرد می توانید برای ثبت نام به ما به آدرس بروجرد خیابان چمران دفتر خدمات اینترنتی پویا مراجعه نمائید .
06642625820