همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همراه بانک سپه (بانکداری همراه)

  
همراه بانک سپه (بانکداری همراه)
 
«همراه بانک» سامانه ای است که شما به وسیله آن می توانید با نصب نرم افزار لازم بر روی تلفن همراه خود، خدمات بانکداری الکترونیکی را در طول شبانه روز از طریق تلفن همراه دریافت نمایید. نرم افزار بانک سپه برای بهره مندی از خدمت مذکور، از طریق نشانی اینترنتی http://mobile.ebanksepah.ir ( و یا نشانی www.ebanksepah.ir  بخش بانکداری همراه)  قابل دسترسی است.
در راستای ارتقاء سیستم همراه بانک، به اطلاع میرساند برنامه همراه بانک سپه نسخه 4.1 (نسخه مشتری‌محور) با قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید آماده بهره‌برداری می‌باشد.
 
ویژگی‌های نسخه 4.1 نرم‌افزار همراه بانک سپه (نسخه مشتری‌محور)
1. در نرم‌افزار جدید همراه بانک سپه، امکان تبادل اطلاعات در بسترهای اینترنت و پیامک فراهم می‌باشد.
2. ورود به سامانه همراه بانک با شماره مشتری انجام می‌پذیرد و امکان دسترسی و دریافت خدمات غیرحضوری تعریف شده در این سامانه برای کلیه حساب‌های مشتری که برای آن‌ها فرم «درخواست خدمات سامانه‌های غیرحضوری» برای سامانه همراه بانک توسط مشتری تکمیل شده، با یک نام کاربری امکان‌پذیر است.
3. برای نصب نرم‌افزار مربوط، نیازی به دریافت کلید ارتباطی (کد فعالسازی) از درگاه اینترنت بانک نبوده و تبادل کلید ارتباطی پس از نصب نرم‌افزار بر روی دستگاه، ورود به سامانه و انتخاب گزینه «تبادل کلید» توسط خود نرم‌افزار صورت می‌پذیرد. بر اساس همین ویژگی، از این پس مشتریان می‌توانند نرم‌افزار یادشده را علاوه بر درگاه اینترنت بانک از طریق شعب بانک سپه نیز (با استفاده از بلوتوث ارسالی توسط همکاران) دریافت نمایند.
4. از آنجا که سطح امنیتی برنامه همراه بانک سپه نسخه 4.1 به دلیل تبادل کلید ارتباطی توسط خود نرم‌افزار، ارتقاء یافته است، ترتیبی اتخاذ شده که به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان گرامی نرم‌افزار یادشده وابسته به گوشی (یا هر دستگاه مجهز به سیم‌ کارت دارای سیستم عامل اندروید) نباشد. بدین مفهوم که، مشتریان مختلف می‌توانند از یک گوشی برای ورود به سامانه و دریافت خدمات مورد نظر استفاده نمایند یا یک مشتری از طریق گوشی‌های مختلف به سامانه وارد و خدمات مورد نظر را دریافت نماید.
5. این نرم‌افزار فعلاً از سیستم عامل‌های جاوا، iOS و Windows phone پشتیبانی نمی نماید.
6. با فعالسازی نرم افزار جدید همراه بانک (مشتری محور)، نرمافزار قبلی همراه بانک غیرفعال می شود.
 
شرایط استفاده و فرآیند فعال سازی:
1- با عنایت به اینکه نرم‌افزار جدید همراه بانک بر اساس شماره مشتری طراحی شده است، از این رو پیش‌نیاز استفاده از نرم‌افزار مذکور، دریافت شماره مشتری از شعبه می‌باشد. نحوه اخذ شماره مشتری برای مشتریان جدید (افتتاحی) و مشتریان قدیمی یکسان است.
2- تکمیل فرم «درخواست خدمات سامانه‌های غیرحضوری» موجود در شعبه برای کلیه مشتریان اعم از مشترکین قبلی همراه ‌بانک و متقاضیان جدید، به ازای هر حساب ایشان که مایل به فعال‌سازی سامانه همراه بانک برای آن می‌باشند، ضروری است.
3- در حال حاضر در نسخه جدید نرم‌افزار همراه بانک سرویس‌های خرید اعم از خرید شارژ و ... غیرفعال است که به زودی در نسخه‌های بعدی نرم‌افزار، ارائه خواهد شد.
توجه: در حال حاضر صرفاً رمز تائید ثابت برای همراه بانک کاربرد دارد و سایر رمزها در این نسخه از نرم‌افزار کارکرد ندارد.
4- به ازای کلیه حساب‌های مورد تقاضای مشتری، یک رمز تائید برای مشتری جهت انجام تراکنش‌های مالی به شماره همراه معرفی شده وی پیامک می‌شود. رمز تائید مورد استفاده برای انجام تراکنش‌های مالی اعم از انتقال وجه، پرداخت قبض و... در درگاه همراه بانک نسخه مشتری محور به مشتری تعلق می‌گیرد و لذا برای کلیه حساب‌های وی در این درگاه یکسان است. بدیهی است این رمز با رمز تائید قبلی (رمز دوم ثابت مرتبط با حساب و کارت ) در سایر درگاه‌ها (اینترنت بانک و تلفن‌بانک) متفاوت است.
5- مشتریانی که شماره مشتری بانک سپه را دریافت و از درگاه شعبه نسبت به فعال‌سازی همراه ‌بانک خود اقدام و رمز اول (رمز ورود به درگاه) را دریافت نموده‌اند، می‌توانند از طریق شعبه یا مراجعه به سایت بانکداری اینترنتی سپه به نشانی www.ebanksepah.ir، برنامه همراه بانک سپه (نسخه مشتری‌محور) را بارگذاری (Download) نموده و آن را بر روی دستگاه خود نصب نمایند. پس از نصب نرم‌افزار بر روی دستگاه و ورود به سامانه، صفحه تبادل کلید ارتباطی باز شده و پس از انتخاب بستر ارتباطی، مشتری می‌بایست نسبت به تأیید گزینه «تبادل کلید» اقدام نماید. با این تأیید، نرم‌افزار همراه بانک فعال شده و قابل استفاده خواهد بود.
 
  راهنمای کاربردی نرم افزار همراه بانک سپه - نسخه 4.1 راهنمای کاربردی نرم افزار همراه بانک سپه - نسخه 4.1 (مشتری محور) + شرح کدهای خطا
 
  ورود به سامانه موبایل بانکینگ سپه نشانی ورود به سامانه همراه بانک سپه : mobile.ebanksepah.ir
 
   
با توجه به تنوع زیاد سرویس های ارائه شده در برنامه همراه بانک سپه، اکیداً توصیه می گردد جهت استفاده بهینه از تمامی قابلیت های طراحی شده در این نرم افزار و کاهش هزینه های مخابراتی خود، سرویس GPRS را بر روی گوشی خود فعال نموده و نوع درگاه ارتباطی برنامه را بر روی GPRS تنظیم نمایید.
به عنوان مثال اگر هزینه ارسال 1کیلوبایت داده  5 ریال باشد، شما قادر خواهید بود حداقل 3 عملیات بانکی را با این هزینه از طریق درگاه اینترنت انجام دهید.

توجه: دقت کنید آخرین نسخه نرم افزار همراه بانک را فقط از سایت رسمی بانک سپه به نشانی اینترنتی mobile.ebanksepah.ir دریافت نمایید. با توجه به مشکلات ناشی از سرقت الکترونیکی اطلاعات توسط بدافزارها، بهتر است همواره نسخه برنامه را مستقیماً از وب سایت فوق دریافت و بر روی گوشی خود نصب نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد