همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

یار دلخواه کجاست؟


  


گاهی اوقات پیش می‌آید با برخی از دوستانتان که هنوز ازدواج نکرده‌اند، صحبت می‌کنید و آنها معتقدند هنوز کسی را که مناسب ازدواج باشد، پیدا نکرده‌اند. اما برخی دیگر به نظر نمی‌آید در این زمینه مشکلی داشته باشند.

در حقیقت بیشتر مردم سرانجام ازدواج می‌کنند. برخی هم بیشتر از یک‌بار و حتی برخی با فردی ازدواج می‌کنند که پیش از آن از او جدا شده بودند. البته نمی‌توان این موضوع را به علت کمبود فرد مناسب دانست. برخی همسران وقتی از یکدیگر دور می‌شوند، به یاد لحظات خوبشان می‌افتند و با ازدواج مجدد گویی به روزهای اول زندگی‌شان برمی‌گردند.

افراد بسیاری وجود دارند که می‌توان برای ازدواج به آنها فکر کرد. معمولا در سه مکان مختلف می‌شود با یکدیگر آشنا شد:

اول، محیطی که در آن زندگی می‌کنیم. البته نمی‌شود توقع داشت در همسایگی بتوان با افراد مختلف که برای ازدواج مناسبند روبه‌رو شد، اما در هر حال افرادی که سال‌ها به‌عنوان همسایه یا هم‌محله‌ای در کنارشان بوده‌اید، می‌توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند.

دوم، محل کار. برخی افراد در محل کار با یکدیگر آشنا شده و سرانجام ازدواج می‌کنند. البته برخی هم با دیدن همکارهایشان به طور کل از ازدواج دلسرد می‌شوند. اما در هر حال چنین ازدواج‌هایی رخ می‌دهد.

سوم، در مکان‌هایی که افراد در کنار هم فعالیت‌هایی دارند مانند دانشگاه، سازمان‌های اجتماعی، مکان‌های ورزشی و... . در این جاها معمولا افراد با علاقه‌های مشابه کنار هم قرار می‌گیرند و احتمال این‌که فرد مورد نظر خود برای ازدواج را پیدا کنند بسیار زیاد است. البته این روزها گزینه چهارمی هم هست: اینترنت. که بهتر است مراقب خطرات این یکی باشید!

برخی افراد پس از کلی جستجو، وقتی یار دلخواهشان را پیدا می‌کنند، شهامت روبه‌رو شدن با او یا به نوعی ابراز احساسشان را ندارند و به همین راحتی او را از دست می‌دهند. برخی دیگر هم فقط از خانه به محل کار خود رفته و از آنجا به خانه بر می‌گردند و حتی ممکن است در روزهای تعطیلات خود هم صرفا به خواب و استراحت بپردازند. این افراد هرگز فرصت روبه‌رو شدن با فرد مورد علاقه‌شان را پیدا نمی‌کنند. بعضی افراد هم با وجود این‌که دوست دارند ازدواج کنند، نمی‌توانند. زیرا عینکی از سوء‌ظن روی چشم‌های خود گذاشته و با چنان اخم و تخم با اطرافیان خود برخورد می‌کنند که آنها را فراری می‌دهند. اگر واقعا می‌خواهید ازدواج کنید، پس به مکان‌‌هایی بروید که ممکن است با فردی مناسب آَشنا شوید. البته مهم است با خودتان روراست و مطمئن باشید که از ته قلب یار و شریک زندگی می‌خواهید. قرار نیست با اولین کسی که روبه‌رو می‌شوید ازدواج کنید. بنابراین از صحبت کردن با دیگران نترسید و اگر حس می‌کنید فرد مورد علاقه‌تان را پیدا کرده‌‌اید، به او نزدیک شده و سعی کنید او را بشناسید و همچنین اجازه دهید او با شما آشنا شود. بیشتر مواقع در این برخوردهاست که می‌توانید در نهایت ازدواج کنید.

البته اگر فرد مناسبی نیافتید یا این‌که خودتان آمادگی ازدواج ندارید، مجبور نیستید ازدواج کنید، اما افراد متاهل زندگی شادتر و آسان‌تری دارند.

منبع: psychologytoday

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد