همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کاهش اجاره بهای خوابگاه‎های غیردولتی دانشگاه لرستان


  

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، خسرو عزیزی در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه، گفت: 2562 دانشجوی ورودی جدید شامل 2000 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، 450 نفر در کارشناسی ارشد و 112 نفر در مقطع دکترا در سال تحصیلی جدید دانشگاه لرستان را عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده‎اند.

وی با بیان اینکه با احتساب دانشجویان چهار مرکز اقماری در حال حاضر 9300 دانشجو در دانشگاه لرستان تحصیل می‎کنند، افزود: دانشگاه لرستان دارای 50 رشته در مقطع دکترا، 70 رشته در کارشناسی ارشد و 46 رشته در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر این دانشگاه رشد کمی خوبی داشته است، ادامه داد: در حال حاضر سیاست وزارت علوم این است که دانشگاه‎ها از لحاظ کیفی ارتقاء یابند البته این مهم مستلزم تامین زیرساخت‎های لازم اعم از تجهیزات آزمایشگاهی و تامین هیات علمی مورد نیاز است.

عزیزی اضافه کرد: دانشگاه لرستان برای تامین هیات علمی مورد نیاز از ظرفیت فارغ‎التحصیلان دانشگاه‎های تراز اول کشور و همچنین نخبگان و ممتازین تحصیلی استفاده می‎کند.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که دختران دانشجو را با توجه به وجود مجتمع‎های خوابگاهی دولتی در این خوابگاه‎ها اسکان دهیم، اضافه کرد: در سال 93، 400 دانشجوی دختر دانشگاه لرستان در خوابگاه‎های غیر دولتی شهر خرم‎آباد اقامت داشته‎اند اما در سال تحصیلی جدید تعداد آنها به 90 نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: البته با واگذاری مسئولیت نظارت بر خوابگاه‎های غیردولتی به دانشگاه اجاره بهای این خوابگاه‎ها نیز بر اساس رتبه بندی که صورت گرفته، کاهش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد