همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بررسی وام ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن


  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وام ۸۰ میلیون تومانی خرید خانه ادامه دارد ، گفت : ۲۰ میلیون تومان هم وام جعاله است که می تواند بخشی از مشکلات بازار مسکن را برطرف کند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل و مسکن ایران افزود:  وام 100 میلیون تومانی ساخت مسکن هم در برنامه است که تصویب می‌شود.

وی درباره همایش نیز گفت:‌ 121 پروژه با ارزش 25 میلیارد یورو در این همایش عرضه کرده‌ایم که نشان می‌دهد نهایی شدن سرمایه‌گذاری‌ها کمک مثبتی در رفع مشکلات بازار مسکن و در بهبود وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل خواهد داشت.

آخوندی با اشاره به اینکه در بخش مسکن ما 35 پروژه بزرگ عرضه کرده‌ایم که با راهکار واقعی و بدون استفاده از منابع بودجه عمرانی کشور می‌تواند بسیار موثر باشد، گفت: با توجه به حضور پرقدرت ایران در عرصه ترانزیت بین‌المللی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده در این عرصه می‌تواند برای حوزه حمل و نقل ایران نیز کمک شایانی باشد و رقم 25 میلیارد یورو قطعا تاثیر مستقیم مطلوبی در این زمینه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیار خوب و متنوعی در این همایش به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود که امکان نهایی شدن آنها پس از برگزاری همین همایش وجود دارد، افزود: ورود سرمایه‌گذار خارجی در چند طرح حمل و نقلی کشور پیش از برگزاری این همایش، سرمایه‌گذاران خارجی در طرح  آزادراه تبریز ـ مرند و یکی دیگر از مسیرهای غرب کشور سرمایه‌گذاری کرده بودند و بخش خصوصی داخلی نیز در یکی از فرودگاه‌های کشور حضور پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای ورود شرکت‌های خارجی افزایش چشمگیری پیدا کرده و برگزاری این همایش اولین اقدام سازمان یافته برای ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی است ، افزود : امیدواریم سرمایه‌گذاران با رقابت سالم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف حضور یابند.

هواپیمایی؛ تنها تصمیم‌گیر خرید هواپیما

وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیم‌گیرنده نهایی درباره خرید و پرواز هواپیمای سوخو  در آسمان ایران گفت: تنها دستگاه تصمیم‌گیرنده سازمان هواپیمایی کشوری است.

آخوندی  گفت: مجوز پرواز هواپیماها در آسمان ایران را این سازمان صادر می‌کند.

آخوندی اظهار داشت: ممکن است در رسانه‌ها بحث‌هایی در این خصوص مطرح شود اما تأییدیه نهایی باید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از شرکت های هوایی در حال مذاکره برای خرید هواپیماست ، گفت : تاکنون هیچ درخواستی برای خرید هواپیماهای مسافری سوخو به این سازمان ارائه نشده است.

علی عابدزاده در حاشیه همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل - مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگاران افزود: رضایتمندی مسافران ، افزایش ایمنی پروازها و توانمندسازی شرکت های هوایی سه هدف عمده ما در سازمان هواپیمایی کشوری است و هیچ هواپیمایی به لحاظ فنی که استانداردهای لازم را کسب کند ، بد نیست و باید شرکت های هوایی برای خرید هوایپما اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : هنوز هیچ یک از شرکت های ایرانی برای خرید هواپیماهای روسی و سوخو به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست نداده اند تا اظهارنظر کنیم.

پیش از این یک روزنامه معتبر روسیه از آغاز مذاکرات روسیه و ایران برای فروش هواپیماهای مسافربری از نوع  سوخو سوپرجت -100  به کشورمان خبر داده بود.

طرح های معرفی شده در همایش سرمایه‌گذاری ، واقعی است

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: نرخ سود هر طرح در این همایش به تفکیک اعلام شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند پیش از ورود به پروژه آن را بررسی و ارزیابی کنند.

عباس آخوندی گفت: طرح های بسیار خوب و متنوعی در این همایش به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود که امکان نهایی شدن آنها پس از برگزاری همین همایش وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود سرمایه‌گذار خارجی در چندین پروژه حمل و نقلی کشور افزود: پیش از برگزاری این همایش، سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه آزادراه تبریز ـ مرند و یکی دیگر از مسیرهای غرب کشور سرمایه‌ گذاری کرده بودند و بخش خصوصی داخلی نیز در یکی از فرودگاه‌های کشور حضور پیدا کرده بود.

افزایش چشمگیر ورود شرکتهای خارجی به ایران 

وی با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای ورود شرکت‌های خارجی افزایش چشمگیری پیدا کرده و برگزاری این همایش اولین اقدام سازمان یافته برای ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی است، ادامه داد: امیدواریم سرمایه‌گذاران رقابت سالم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را صورت دهند.

آخوندی در پاسخ به پرسشی درباره علل عدم افزایش سهم ریلی در قیاس با بخش جاده اظهار داشت : برای تحقق این هدف اقدامات خوبی صورت گرفته است و فعالان اقتصادی باید در این عرصه‌ها حضور چشمگیرتری یابند تا این هدف محقق شود در حال حاضر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مثل بخش ریلی می‌تواند این هدف را به سرانجام برساند.

وی حضور بیش از 300 شرکت در همایش را بیانگر توجه شرکت‌های خارجی و داخلی به طرح ‌های حوزه راه و شهرسازی دانست و گفت: شرکت‌های داخلی برای ورود به این همایش یک میلیون و 500 هزار تومان و شرکت‌های خارجی برای حضور در این همایش 650 یورو پول می‌پردازند و این بیانگر آن است که پروژه‌های معرفی شده در همایش، پروژه‌های واقعی و قابل سرمایه‌گذاری است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که متوسط نرخ سود برای پروژه‌های همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان است، گفت: این نرخ بستگی به نوع پروژه‌ها دارد و علاقه‌مند نیستم رقمی را به عنوان متوسط نرخ سود پروژه‌ها اعلام کنم. سرمایه‌گذاران می‌توانند به تفکیک، هر پروژه را بررسی و نرخ سود آن را ارزیابی و محاسبه کنند و مخاطرات سرمایه‌گذاری را بپذیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد