همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

رهگیری مرسولات پستی


  

یری مرسوله‌های پستی

پیش از این رهگیری نامه یا مرسوله‌های پستی فقط از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پستی امکان‌پذیر بود، اما این روزها خدمات پستی نیز رنگ و بوی الکترونیک به خود گرفته است.

اگر انتظار برای رسیدن مرسوله پستی به مقصد یا دریافت آن موجب نگرانی شما شده است، می‌توانید با استفاده از خدمات الکترونیک پستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون محدودیت زمانی در هر ساعتی از شبانه‌روز از سرنوشت محموله پستی خود باخبر شوید.

هر نامه یا بسته پستی که از طریق خدمات پست پیشتاز یا از سوی فرد، نهاد یا شرکت مشخصی برای شما ارسال می‌شود، یک شماره یا کد بارنامه دارد که این شماره از 10 تا 20 رقم متغیر است.

با داشتن این شماره می‌توانید با مراجعه به سامانه itemtracking.post.ir مرسوله موردنظرتان را پیگیری کنید.

پس از مراجعه به این سامانه باید در قسمت شماره مرسوله، کد دریافتی را ثبت کرده و پس از ورود شناسه امنیتی به نمایش درآمده در قسمت چپ صفحه روی کلمه جستجو کلیک کنید.

به ‌این‌ترتیب آخرین موقعیت مرسوله پستی روی نمایشگر نشان داده خواهد شد. چنانچه در صفحه نمایش اطلاعات روی گزینه جزئیات بیشتر کلیک کنید می‌توانید همه مراحلی را که این محموله پشت‌سر گذاشته ببینید.

در این بخش، جزئیات مربوط به رهسپاری مرسوله براساس اطلاعات ارسال شده به سیستم رهگیری و تاریخ و زمان دقیق به نمایش درمی‌آید.

چنانچه مرسوله به واحد توزیع ارسال شده باشد، می‌توان انتظار داشت در مدت زمان کوتاهی به مقصد تحویل داده شود. اگر تحویل گیرنده مرسوله را تحویل گرفته باشد امضای او به شکل دیجیتال در سیستم ثبت می‌شود.

از روش دیگری هم می‌توانید برای رهگیری مرسوله‌های پستی استفاده کنید. چنانچه از مشترکان سیمکارت‌های همراه اول هستید می‌توانید از شماره‌گیری کد #193* برای پیگیری مرسوله پستی موردنظر خود استفاده کنید.

پس از شماره‌گیری این کد سه گزینه روی صفحه به نمایش درمی‌آید گزینه اول به پست یافته‌ها، گزینه دوم به رهگیری مرسولات پستی و گزینه سوم به رهگیری مرسولات ناجا اختصاص دارد.

با شماره‌گیری عدد یک وارد بخشی می‌شوید که می‌توانید از این طریق اشیای گمشده مانند گواهینامه، پاسپورت، کارت پایان خدمت، کارت ملی و اسناد مالکیت نزد شرکت پست را پیگیری کنید.

با ارسال عدد 2 وارد بخش رهگیری مرسولات پستی می‌شوید که در ادامه باید یکی از دو گزینه مرسوله پیشتاز و مرسولات خارجی را انتخاب کنید.

چنانچه گزینه 3 را انتخاب کنید وارد بخش رهگیری مرسولات پستی می‌شوید و می‌توانید از بین گزینه‌های یک تا 5، گواهینامه، شناسنامه خودرو کارت خودرو، اسناد موتورسیکلت یا نظام وظیفه را انتخاب کنید.

البته این سامانه هنوز کامل نشده و قرار است در آینده‌ای نزدیک بخش‌های دیگری مانند استعلام کدپستی ده رقمی به آن افزوده شود. راه دیگری هم وجود دارد؛ می‌توانید شماره 10 تا 20 رقمی مرسوله را به 2000441 پیامک بزنید.

برای این کار ابتدا باید پیش از شماره مرسوله حرف R را اضافه کنید. به ‌این ‌ترتیب سیستم به‌طور خودکار شما را از آخرین موقعیت مرسوله پستی مطلع می‌کند.

فرانک فراهانی‌ جم - روزنامه‌نگار علم

کلیک (ضمیمه یکشنبه - روزنامه جام جم)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد