همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تشکیل نظام صنفی کارفرمایی واحدهای گیاهپزشکی کلید خورد


 

 تشکیل نظام صنفی کارفرمایی واحدهای گیاهپزشکی با ابلاغ مشترک رؤسای سازمانهای حفظ نباتات کشور و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور رقم خورد.
ایرج سالاری، معاون طرح، برنامه و پشتیبانی سازمان با بیان این مطلب گفت: براساس برنامه عملیاتی کنترل، رهگیری و نظارت بر تولید، توزیع، فروش و مصرف سموم و آفت کشهای نباتی در کشور این موضوع از سوی دو سازمان بررسی و اقدامات لازم جهت تشکیل انجام گرفت.
سالاری به نقش نظامهای صنفی در ارائه خدمات به اعضاء اشاره کرد و افزود: در راستای همگرایی و هم افزایی در حوزه های مشترک، بهبود فضای کسب و کار و افزایش مشارکت اعضاء در هدایت و نظارت در حوزه فعالیتهای گیاهپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور تخصصی و خدمات حساس گیاهپزشکی این نظام تشکیل می گردد.
وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از حرفه گیاهپزشکی کشور مهمترین رکن تشکیل این نظام صنفی است، تصریح کرد: ساماندهی فعالان حوزه گیاهپزشکی در قالب تشکیل انجمن های صنفی کارفرمایی موضوع ماده ۱۳۱ قانون کار جهت اجرا در استانها توسط روسای دو سازمان ابلاغ گردید.
معاون طرح، برنامه و پشتیبانی به اهمیت نظارتها در مصرف سموم تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه عملیاتی نظارت بر توزیع و مصرف سموم در کشور علاوه بر نظارتهای قانونی که توسط دولت، دستگاههای نظارتی و نیز سازمان نظام مهندسی کشاورزی از واحدهای گیاهپزشکی انجام می پذیرد، نظارت همگانی شامل فعالان حوزه گیاهپزشکی در قالب نظام صنفی هم صورت خواهد پذیرفت.
سالاری خاطر نشان کرد: با افرادی که خارج از شبکه توزیع اقدام به مصرف و توزیع سموم کنند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد