همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ثبت 350 هزار هنرمند فعال در سامانه صنایع دستی کشور


  

معاون صنایع دستی کشور مطرح کرد
ثبت 350 هزار هنرمند فعال در سامانه صنایع دستی کشور
معاون صنایع دستی کشور از ثبت 350 هزار هنرمند فعال در سامانه صنایع دستی کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، بهمن نامور‌مطلق در حاشیه سفر به شهرستان اردستان در بازدید از کارگاه‌های میناکاری، چرم‌دوزی، معرق و منبت، خراطی و نقاشی روی سفال در این شهرستان از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر 350 هزار هنرمند در سامانه صنایع دستی کشور ثبت شده اما تصور ما بر این است که فعالان این عرصه در کشور بیش از این تعداد هستند و در حدود یک میلیون نفر می‌رسند.
معاون صنایع دستی کشور با تاکید بر اینکه سعی داریم با دادن برخی تسهیلات و رفع مشکل بیمه در امور صنایع دستی کشور یاری‌رسان باشیم، افزود: بیمه هنرمندان کمتر از 50 سال مشکل جدی ندارد اما در زمینه مستمری هنرمندان پیشکسوت و سالخورده که جزو مفاخر ما هستند با مشکل مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه هنرمندان خوبی در عرصه صنایع دستی در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه در این زمینه فروش موازی با تولید پیش نرفته و فروش صنایع دستی مطلوب نیست.
نامور مطلق با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی روی استفاده از کالاهای داخلی دارند، متذکر شد: امید است این صحبت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و از صنایع دستی داخلی خریداری کرده تا در بحث اشتغال نیز کمک کرده باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد