همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تعمیر وسایل نقلیه موتوری توسط مهندسان کامپیوتر


  هرچند دهه‌های گذشته تعداد افراد دارای مدرک دانشگاهی افزایش یافته است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب فارغ‌التحصیلان در مشاغلی غیر از رشته تحصیلی خود مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، در بین رشته‌های مختلف به نظرمی‌رسد رشته کامپیوتر با توجه به نیاز روز دنیا به این تکنولوژی از باقی رشته‌ها، درصد فعالیت‌های مرتبط در آن بیشتر باشد اما نتایج گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد تنها 7.4 درصد از تحصیلکردگان علوم کامپیوتر در حوزه اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارند و 92.6 درصد از این فارغ‌التحصیلان در دیگر حوزه ها فعالیت می‌کنند.

5452 مهندس کامپیوتر در بخش حمل و نقل و انبارداری

یکی از بخش‌هایی که بیشترین تعداد مهندسان کامپوتر در آن گزارش شده است بخش حمل و نقل و انبارداری است. از بین 86 هزار و 575 فارغ التحصیل علوم کامپیوتر 6.2 درصد در بخش حمل و نقل و انبارداری کار می‌کنند. بخش حمل و نقل نیز عبارت است از رانندگی تاکسی، اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های بین شهری، قطار، مترو و حمل و نقل هوایی و دریایی که دو گزینه آخر درصد کمتری از جذب مهندسان کامپیوتر را دارد.

تعمیر وسایل نقلیه موتوری توسط مهندسان کامپیوتر

در بین بخش‌ها پرترافیک‌ترین فعالیت برای فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر بخش خرده فروشی و تعمیر وسایل نقلیه موتوری است. البته این بخش پس از دو گروه تولیدات صنعتی و امور عمومی و تامین اجتماعی هر کدام با 13 هزار و 58 و 15 هزار و 206 نفر فارغ‌التحصیل کامپیوتر در مقام سوم قرار دارد.

علاوه بر این، بخش ساختمان هم از آن دست گروه‌های شغلی است که توانسته تعداد سه هزار و 864 مهندس کامپوتر را به خود جذب کند. آمار بخش ساختمان جدای از قعالیت در گروه املاک و مستغلات است. در بخش املاک و مستغلات حدود 704 درس‌خوانده کامپیوتر مشغول فعالیت هستند. آمارهای ذکر شده مربوط به آخرین اطلاعات تحلیل شده و نهایی مرکز آمار در سال 1392 است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد