همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همه روستاها صاحب اینترنت می‌شوند


  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت نسل پنجم تلفن همراه تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای بالای ده خانوار صاحب اینترنت می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش سیاست‌های علم و فناوری در برنامه ششم توسعه از تصمیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش تصدی‌گری در حوزه ICT خبر داد.

وی افزود: دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ICT مهم است و باید نهضت تولید محتوا و نرم افزار در کشور ایجاد و دانشجویان برای فعالیت در این حوزه تشویق شوند.

واعظی ادامه داد: باید به سمت دسترسی آسان به اینترنت حرکت کنیم و همه ارگان‌ها به سیستم مجازی مسلح شوند تا مردم به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کوچک سازی دولت را از طریق دولت الکترونیک مقدور دانست و گفت: شکاف دیجیتالی و طبقاتی در حوزه ما  باید از بین برود.

وی در ادامه به ضروت توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر برخوردار روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال روستاهای تا 20 خانوار را صاحب تلفن خواهیم کرد و سال‌ آینده روستاهای بالای 10 خانوار صاحب تلفن می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امسال 8 هزار روستا صاحب اینترنت شدند و سال آینده 30 هزار روستا صاحب اینترنت خواهند شد.

وی تأکید کرد: تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای کشور که بالای 10 خانوار باشند، صاحب اینترنت خواهند شد.

واعظی خاطر نشان کرد: استفاده از سه لایه فیبرنوری، رادیویی و ماهواره‌ای باید پشتیبان هم باشند و خوشبختانه در ایران کارهای خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

وی به ضرورت عبور از پست سنتی اشاره کرد و گفت: آی تی در خدمت پست قرار گرفته است که ضمن سهولت کارها باعث کاهش ترافیک هم می‌شود، در برنامه ششم توسعه باید به مسئله علم فضا و ساخت ماهواره توجه کنیم.

واعضی ادامه داد: تا پایان دولت یازدهم فعالیت موبایل نسل سه و چهار در سراسر کشور نهایی می‌شود، در شش ماه گذشته در 220 شهر موبایل نسل سوم و در بیش از 40 شهر موبایل نسل چهار فعالیت می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه نسل پنجم تلفن همراه را به مردم تقدیم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تحریم‌ها و رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که تحریم است آیا می‌توان به رشد علمی 8 درصد رسید؟ اگر قرار است به رشد علمی 8 درصد برسیم باید محدودیت‌های داخلی را برطرف کنیم و اگر موانع و الزامات درونی را برطرف نکنید صرفا یک انشای خوب می‌نویسیم.

واعظی تأکید کرد: برای رشد علمی باید به محدودیت‌ها و الزامات نیز توجه کنیم و در برنامه ششم توسعه به اقتصاد دانش‌بنیان توجه کنیم.

وی افزود: اگر در اجرای برنامه پنجم توفیق نداشتیم به دلیل ضعف در اجرا بود و در قانون مشکلی وجود ندارد اگر پژوهش بومی باشد و توسط دانشمندان کشور صورت بگیرد ارزش افزوده بوجود می‌آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: در برنامه توسعه ششم راهی نداریم مگر اینکه به تحقیق و پژوهش بها بدهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد