همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بازدید هدفمند رییس جمهوری از بزرگ ترین شهرک گلخانه‌ای صیفی جات کشور


  



رییس جمهوری ظهر امروز پنج شنبه در دومین روز سفر استانی به استان اصفهان، ضمن بازدید از شهرک گلخانه‌ای “پارادایس”؛ بزرگ ترین شهرک گلخانه‌ای صیفی جات کشور واقع در محمود آباد شهرستان شاهین شهر، در جریان روند تولید محصولات کشاورزی در این مجموعه قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، حسن روحانی در حاشیه بازدید از شهرک گلخانه‌ای پارادایس در جمع خبرنگاران گفت: پیام بازدید امروز این است که با توجه به شرایط کم آبی در کشور، باید الگوی کشاورزی را تغییر داده و به سمت شیوه های نوین آبیاری در کشاورزی حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: کشت های گلخانه‌ای از این جهت که در تولید محصولات آن ها از سم و کود شیمیایی استفاده نمی شود برای سلامت و بهداشت مردم بسیار مفید و مهم است.
رییس جمهوری با بیان اینکه کشور در مسیر خسکسالی قرار دارد، بر ضرورت توسعه کشت های گلخانه‌ای در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر راهی جز استفاده بهینه از منابع آب برای توسعه کشور نداریم و کشت گلخانه‌ای می تواند در این خصوص کمک بسیاری به رشد کشاورزی کند.
روحانی با اشاره به نقش شهرک گلخانه ای پارادایس برای کمک به پیشرفت کشاورزی در منطقه گفت: این شهرک الگویی برای نشان دادن مصرف بهینه آب و تولید محصولات کشاورزی سالم است.
رییس جمهوری همچنین در خصوص برنامه های دولت برای رسیدگی به معوقات بانکی سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور گفت: عده ای از سرمایه گذاران در سال های گذشته تسهیلات بانکی دریافت کرده اند، اما نتوانسته اند به موقع اقساط خود را بپردازند و باید در این میان کسانی را که در زمینه معوقات مقصر نیستند و شرایط اقتصادی کشور در دوره ای باعث شد نتوانند اقساط خود را بپردازند، یاری کرد، دولت با تشکیل کمیته هایی در حال بررسی مسایل این سرمایه گذاران است.
شهرک گلخانه ای پارادایس که مورد بازدید رئیس جمهوری و هیات همراه قرار گرفت، یکی از بزرگ ترین شهرک های گلخانه ای صیفی جات کشور با ۱۶۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری شمال اصفهان و در نزدیکی شاهین شهر قرار دارد.

roohani-golkhaneh
تغییر در الگوی کشت، خلاقیت و استفاده از روش های جدید آبیاری، برخورداری از بخش های جداسازی و بسته بندی مدرن از ویژگی های این مجموعه عنوان شده است.
طراحی سیستم جمع آوری نزولات آسمانی از طریق شبکه های به هم پیوسته سطوح گلخانه ها و ذخیره سازی این آب ها برای آبیاری از نکات قابل توجه این مجموعه است که باتوجه به وضعیت اقلیمی و خشکسالی طراحی و بکار گرفته شده است.
در این مجموعه گلخانه ای سالانه بیش از پنج هزار تن انواع صیفی جات تولید و بسته بندی می شود که از این میزان حدود ۵۰ درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر صادر و بقیه در بازارهای داخلی عرضه می شود.
این شهرک در سال ۱۳۹۱ با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال توسط دو برادر به نام های محمد علی و حمید رضا مسیبی راه اندازی شده است و طرح توسعه یا فاز سوم این مجموعه قرار است در سال ۹۴ به بهره برداری برسد.
در این مجموعه گلخانه ای حدود سه هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و ظرفیت کلی اشتغال آن تا بیش از پنج هزار نفر قابل افزایش است.
در این بازدید وزیر جهاد کشاورزی، جمعی دیگر از اعضای هیات دولت و مسوولان استان اصفهان رییس جمهوری را همراهی کردند.
رییس جمهوری در پایان این بازدید در یادداشتی در دفتر یادبود این شهرک علمی و تحقیقاتی با ابراز خرسندی از پیشرفت های انجام گرفته در این شهرک نوشت:” بی تردید راه برون رفت از معضلات اقتصادی و زیست محیطی پناه بردن به تولید علم و فناوری و زنجیره آن تا تولید محصول است.”

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد