همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شرایط تحقق بسته اشتغال دولت در سال ۹۳ فراهم نبود

معاون اشتغال وزیر کار:
شرایط تحقق بسته اشتغال دولت در سال ۹۳ فراهم نبود
معاون اشتغال وزیر کار با بیان اینکه متأسفانه درسال ۹۳ شرایط برای تحقق بسته سیاستی اشتغال فراهم نبود، تأکید کرد: پیش‌بینی‌ها به گونه‌ای است که تصور می‌کنیم ابزارها در سال ۹۴ برای تحقق اهداف این سند محیا شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن طایی در نشست تخصصی اشتغال و بیکاری با عنوان راهکارهای دستیابی به رشد پایدار و اشتغالزا در باب دیدگاه‌های وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در باب اشتغال، گفت: اشتغال امر فرادستگاهی است و محصول یک سیستم نیست و مجموع سیاست‌های کلی در دستگاه‌های مختلف منجر به اشتغال می‌شود.
وی ادامه داد: مجموع سیاست‌های پولی مالی تجاری و خارجی می‌تواند یک شغل را ایجاد کند.
معاون اشتغال وزارت تعاون با اشاره به اینکه نتیجه هفت تحول منجر به اشتغالزایی می‌شود، اظهار کرد: آموزش مهارت تخصصی و دانایی، سرمایه‌گذاری رشد و تولید، محیط کسب و کار، فضای مساعد و امن سرمایه‌گذاری، وجود تقاضا و بازار مناسب و بازاریابی فروش، فرهنگ مناسب و بهره‌وری نظام کار و نظام اداری تسهیل‌گر و کارآمد، نتیجه مجموع هفت تحول برای پیشبرد گام‌های مختلف در اشتغال است.
طایی اظهار کرد: هرگاه در اقتصاد کوچکترین خللی در یکی از این هفت فرآیند ایجاد شود اشتغالزایی با مشکل مواجه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم با کسری 5.6 درصدی رشد مواجه بودیم، افزود: داشتن رشد هشت درصدی به صورت سالیانه می‌توانست اشتغالزایی خوبی را به همراه داشته باشد اما عدم تحقق این میزان آثار منفی بر اشتغالزایی گذاشت.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بسته توسعه اشتغال را با همکاری 20 دستگاه اجرایی در شورای عالی اشتغال به تصویب رساندیم، بیان کرد: ساماندهی کاریابی‌های داخلی و خارجی با رویکرد افزایش سطح پوشش به کلیه بخش‌ها و مناطق، طراحی و استقرار نظام آمار و اطلاعات بازار کار، استمرار اجرای طرح کارورزی در جهت مهارت آموزی، اجرای طرح تأمین مالی خرد با رویکرد توانمندسازی و رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی، تقویت برنامه‌های اشتغال در جهت کاهش عدم تعادل‌های منطقه‌ای و جلوگیری از مهاجرت روستایی و طراحی و تدوین سازوکارهای اجرایی و گسترش مشاغل عمومی در جهت هدایت فعالیت عمومی و عام‌المنفعه به سمت اشتغال از جمله برنامه‌ها و راهکارهای مشخص شده در این سند است.
طایی با بیان اینکه متأسفانه درسال 93 شرایط برای تحقق این بسته سیاستی فراهم نبود، تأکید کرد: پیش‌بینی‌ها به گونه‌ای است که تصور می‌کنیم ابزارها در سال 94 برای تحقق اهداف این سند محیا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد