همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کاهش 75 درصدی قدرت خرید دستمزدبگیران

کاهش 75 درصدی قدرت خرید دستمزدبگیران
رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگری با اشاره به سیر صعودی تورم نقطه ای در سه ماهه نخست پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه اعلام کرد: هم اکنون قدرت خرید کارگران به میزان 75 درصد کاهش یافته است.
فرامرز توفیقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در زمینه تعیین دستمزد کارگران و کارمندان در مجلس اعلام کرد: اظهارات رئیس جمهور در خصوص تعیین دستمزد کارگران موجب شده است که تا کنون توافقی بین کارگران و کارفرمایان در زمینه تعیین مصوبه مزدی صورت نگیرد.
وی از برگزاری جلسه دوم دستمزد توسط شورای عالی کار در روز دوشنبه هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه توافقی در خصوص دستمزد بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی صورت نگیرد.
رئیس کارگروه مزد محمع عالی نمایندگان کارگری، در خصوص پیشنهادات مطرح شده در زمینه تبدیل بن نقدی به کالا اعلام کرد: نمایندگان کارگری به دلیل این که این اقدام معیشت کارگران را تحت تاثیر قرار می دهد مخالف اجرای آن هستند.
وی با انتقاد از عدم اجرای صحیح ماده 41 قانون کار اعلام کرد: طی هشت سال گذشته کارگران مطابق تبصره 1 و 2 ماده 41 قانون کار دستمزد دریافت نکرده اند.از این رو از دولت درخواست می کنیم تا مصوبه مزدی کارگران را در سال آینده مطابق با ماده 41 قانون کار تعیین کند.
توفیقی با اعلام این که کارگران در حال حاضر با حداقل ها گذران معیشت می کنند ادامه داد: در صورت تداوم عدم اشتغال زایی مناسب، افزایش نیافتن سطح رفاه جامعه و احتمال افزایش قیمت برخی حامل های انرژی رکود دوباره ای بر تولید تحمیل خواهد شد.
رئیس کارگروه مزد و بهره وری وزارت کار ادامه داد: شورای عالی کار مجبور است برای افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار، تصمیمات جدیدی را نیز برای ارتقاء سطح معیشت و قدرت خرید خانوار اتخاذ کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد