همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

با حضور مهتاب کرامتی؛ دوازدهمین کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور در بروجرد افتتاح شد

به گزارش ایرنا مدیر امور کتابخانه های عمومی بروجرد در آیین افتتاح کتابخانه گویا ویژه نابینایان بروجرد گفت: این کتابخانه با داشتن امکانات و تجهیزات به روز، مکانی مناسب برای استفاده و مطالعه روشندلان استان لرستان و غرب کشور می باشد.
 
 مهتاب کرامتی-کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور در بروجرد
'داود پهلوان' از ایجاد بخش ویژه ای برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا خبر داد و گفت: این کتابخانه به تجهیزاتی مانند هدفون، دی وی دی های آموزشی، آمپلی فایر، قفسه های مخصوص، اسباب بازی های فکری و نرم افزارهای ویژه مجهز شده است.

وی با اشاره به آماده سازی دستگاه هایی برای خواندن کتاب از جمله برجسته نگار و دستگاه تایپ بریل در کتابخانه تخصصی نابینایان افزود: بیشتر کتاب های موجود در این کتابخانه به صورت گویا و لوح فشرده شنیداری می باشند.

مدیر امور کتابخانه های عمومی بروجرد عضویت 50 روشندل در کتابخانه تخصصی نابینایان این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: این کتابخانه پس از تایید کارشناسان و مناسب بودن محیط با همکاری و پیگیری های مدیرکل بهزیستی و مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان لرستان به مجهزترین کتابخانه نابینایان کشور تبدیل شده است.

 کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور در بروجرد
تاکنون در 12 شهر ایران شامل بندر عباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، زاهدان، گرگان، اهواز، کرمانشاه، بیرجند و بروجرد دایر شده است.

کتابخانه گویا در بروجرد با حمایت شرکت 'سامسونگ' تجهیز شده است.

با دعوت 'مهتاب کرامتی' بازیگر سرشناس و سفیر کمپین کودکان امید حدود دو هزار و 227 نفر برای ضبط صدا و خواندن کتاب داوطلب شدند.

قرار است 400 کتاب جدید توسط داوطلبان خوانده شود که هر عنوان کتاب در 50 نسخه تکثیر می شود و در مجموع 20 هزار کتاب به گنجینه این کتابخانه ها افزوده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد