همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

هزار سند در دفاتر اسناد رسمی بروجرد تنظیم شد/ فعالیت۱۶دفتر ازدواج وطلاق

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد با بیان اینکه طی امسال بیش از ۱۰هزار سند در دفاتر اسناد رسمی بروجرد تنظیم شده است از فعالیت ۱۶دفتر ازدواج و طلاق در این شهرستان خبر داد.

ملک نیاز اسداللهی در گفتگو با مهر اظهار داشت: مهمترین اتفاق در حوزه ثبت اسناد طی سالجاری عملیاتی شدن ثبت آنی در دفاتر رسمی به صورت الکترونیکی است که با این اقدام در حال گذر از ثبت سنتی و پیوستن به ثبت نوین اسناد و املاک هستیم.

وی عنوان کرد: در این مرحله صدور اسناد تک برگی بر اساس نقشه های UTM و تعویض اسناد دفترچه ای با تک برگی در دستور کار است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد تصریح کرد: با عملیاتی شدن طرح صدور سندهای تک برگی به صورت الکترونیکی، از دو جرم مهم و عمومی و فراگیر شامل کلاهبرداری و جعل جلوگیری به عمل می آید که این موضوع در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و نوعی قضازدایی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد دارای ۴۱ نفر پرسنل است افزود: ۲۱ دفتر اسناد رسمی فعال و ۴ دفتر غیر فعال در بروجرد وجود دارد.

اسدالهی افزود: همچنین ۱۳ دفتر ازدواج فعال و هفت دفتر ازدواج غیر فعال، ۳ دفتر طلاق فعال و ۲ دفتر طلاق غیر فعال در سطح شهرستان بروجرد وجود دارد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در قسمت اسناد در دفاتر ۱۰ هزار و ۲۵۹ سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت سند مربوط به تعداد دو هزار و ۴۸۳ واقعه ازدواج و ۵۴۹ واقعه طلاق تنظیم شده است.

اسدالهی یادآور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون کار تفکیک سند شش هزار و ۴۶۴ واحد مسکن مهر انجام و تعداد هزار و ۱۲۳ فقره سند مسکن مهر نیز صادر شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد بیان داشت: در شعبه اجرا نیز پرونده های تشکیلی طی سه ماه اخیر ۸۰۴ پرونده بوده که در مقایسه با سه ماهه سال ۹۲ که ۲۵۶ فقره پرونده تشکیل شده حدود رشد چهار برابری داشته ایم.

وی ادامه داد: میزان وصول مطالبات بانکها طی سه ماهه اخیر ۹۱ میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۹۰۵ هزار ریال بوده که در مقایسه با سه ماهه سال گذشته که مبلغ ۹ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۳۸۸ هزار ریال بوده رشد هشت برابری داشته ایم.

اسداللهی تصریح کرد:  در خصوص قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی نیز تا کنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای تشکیل هیئت مبوط به اجرای این قانون یعنی از اردیبهشت ماه سال ۹۲ تاکنون دو هزار و ۱۳۵ فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد هزار و ۹۳۰ فقره به کارشناس ارجاع شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد ادامه داد: از تعداد پرونده های ارجاع شده به کارشناسان ۵۰۹ رای مثبت گرفته اند که از این ۵۰۹ فقره ۳۵۴ رای ظرف ۱۶ ماه و ۱۵۵ رای در مدت زمان سه ماهه اخیر بوده است.

اسدالهی عنوان کرد: در این راستا تعداد ۱۱۱ فقره پرونده نیز رای منفی گرفته و برای ۳۲۳ فقره هم قرار تصمیم صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تکریم ارباب رجوع ادامه داد: تمام تلاش مجموعه پرسنل اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد این است که مشکلات مراجعه کنندگان در کمترین زمان ممکن حل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد