همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برنامه جهاد دانشگاهی برای فعالیت 15 مرکز رشد در سطح کشور

معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی خبر داد
برنامه جهاد دانشگاهی برای فعالیت 15 مرکز رشد در سطح کشور
معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای فعالیت 15 مرکز رشد در مراکز استان‌ها هم انجام شده است، گفت: استان‌های تهران، تبریز، یزد و کرمانشاه از جمله این مراکز هستند و زمینه فعالیت استان‌های دیگر نیز در این حوزه فراهم است.
سعید هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بازخوانی برنامه پنجم جهاد دانشگاهی، افزود: با مدیریت جدید در مجموعه جهاد دانشگاهی، برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی با رویکرد اجرای سه ساله مجددا تدوین شد.
وی با بیان اینکه این برنامه حوزه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و اشتغال در جهاد دانشگاهی را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه پنجم، توسعه قطب‌های علم و فناوری در کشور است.
هاشمی تجاری‌سازی ایده‌ها را اولویت اصلی مدیران اجرایی کشور خواند و افزود: سازمان اشتغال دانش آموختگان مجموعه جهاد دانشگاهی با تغییر به سازمان فناوری، تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان از اوایل آذر ماه امسال آغاز به فعالیت کرد تا بتواند در مسیر ایده تا محصول، بهتر عمل کند.
معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی با اشاره به تلاش این نهاد برای قوت گیری مباحث تجاری سازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال 95 با فعالیت 20 شرکت دانش بنیان در این نهاد، زمینه فعالیت پررنگ‎تر جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری و تجاری سازی فراهم شود.
هاشمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای فعالیت 15 مرکز رشد در مراکز استان‌ها هم انجام شده است، افزود: استان‌های تهران، تبریز، یزد و کرمانشاه از جمله این مراکز است و زمینه فعالیت استان‌های دیگر در این حوزه فراهم است.
وی ارائه محصولات علمی و پژوهشی که هم در سطح کشور و هم در سطح منطقه دارای اهمیت باشد را از اهداف این مراکز دانش بنیان دانست و اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش با رویکرد آموزش‌های پژوهش محور، در مقطع تحصیلات تکمیلی گام برداشته است.
به گفته وی، جهاد دانشگاهی در سطح کشور با 42 واحد، 15 پژوهشکده، سه پژوهشگاه، دو پارک علم و فناوری، دو دانشگاه، هفت موسسه آموزش عالی و حدود 18 مرکز رشد و 120 مرکز پژوهشی به همراه سه خبرگزاری وابسته به مجموعه جهاد دانشگاهی با حضور هفت هزار جهادگر و بیش از 700 هیات علمی و 1500 پژوهشگر در کشور فعال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد