همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

47 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بروجرد بیکار هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد:
47 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بروجرد بیکار هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد، نزدیک به 47 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بروجرد بیکار هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، احمد سیف ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه آزاد این شهرستان گفت: بیکاری قشر تحصیلکرده به عنوان بزرگترین تهدید پیش روی دانشگاهیان در بروجرد مطرح می‌شود که حرکتی خاص و درایتی عاجل در راستای جذب این سرمایه‌های عظیم تحصیلکرده می‌طلبد که مانع مهاجرت این افراد و خالی شدن شهر از نخبگان دانشگاهی شود.
وی با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: دانشگاه‌های کشور در حال حاضر با دو مشکل عمده روبرو هستند که یکی از آن موارد افزایش روز افزون ظرفیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی و دیگری کاهش متقاضیان ورود به دانشگاه است، بنابراین برای حفظ ساختار کنونی دانشگاه‌ها که متأثر از حضور دانشجویان است، باید نهایت تدبیر و تلاش را به کار بست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اشاره به تصویب بودجه سال 94 ادامه داد: بودجه دانشگاه بالغ بر 40 میلیارد تومان است و این در حالی است که شهرستان بروجرد یکی از مراکز مهم دانشگاهی غرب کشور را در خود جای داده‌است و با بودجه در نظر گرفته‌ شده، برای دانشگاه‌های این شهرستان نمی‌توان به آینده پژوهش امیدوار بود.
سیف با اشاره به رشد خوب دانشگاهیان در سال‌های اخیر در این شهرستان افزود: شهرستان بروجرد از لحاظ استعدادهای بالقوه دارای بالاترین ظرفیت در منطقه است و این در حالی است که رشد دانشجویان این شهرستان از مراکز استان‌های هم جوار هم بسیار بیشتر است که خود نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای علمی در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: برای تسریع در حرکت روبه جلو دانشگاهیان باید درصدد تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید علم روز بود، تا بتوان به این طریق با جذب حداکثری دانشگاهیان در مقاطع مختلف از بیکاری این قشر تحصیلکرده جلوگیری کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با تأکید بر لزوم توجه تمامی دانشگاهیان بر تولید پژوهش دانش‌بنیان افزود: آنچه امروز به عنوان پژوهش‌های پایه‌ای و کاربردی از آن یاد می‌شود، بخشی از فعالیت‌های شکل گرفته‌شده در شرکت‌های دانش بنیان است که در غالب مقالات علمی معتبر ارائه می‌شود.
در ادامه این همایش از پژوهشگران برتر حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و پزشکی تقدیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد