همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ورود ۱۰ هزار دانشجو معلم از بهمن‌ماه


  

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور اعلام کرد
ورود ۱۰ هزار دانشجو معلم از بهمن‌ماه
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور از رونمایی از منشور حقوق وظایف دانشجوی تربیت معلم کشور در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود مهرمحمدی ظهر امروز در همای شتجلیل پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: پژوهش در دانشگاه فرهنگیان یک مبحث گمشده بوده و با تلاش مضاعف سعی می‌کنیم فعالیتهایمان به سوی پژوهش محوری گام برداریم.
وی افزود: با تشکیل دانشگاه فرهنگیان قرار بر این بوده که نوسازی در امر تربیت معلمان در کشور صورت گیرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: عجین شدن پژوهش در ابعاد مختلف یک مولفه زیربنایی در ارتقای امور دانشگاه فرهنگیان بوده و در این راستا نیز ایجاد یک جهش پژوهشی مد نظر ماست.
مهرمحمدی افزود: دانشگاه فرهنگیان باید رکن تحول و تعالی در نظام تعلیم و تربیت باشد و مقوله کیفیت هدف اصلی ما به حساب می‌آید.
وی تصریح کرد: متأسفانه یک سیاست غیر مدبرانه در سنوات پیش در مبحث توسعه کمی و افزایش ظرفیت دانشجو تاکید داشته است و این امر کیفیت و خدمات رسانی شایسته به دانشجویان را مختل کرده و امریست غیر مسئولانه و غیر مدبرانه را پایه‌گذاری کرده.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور اظهارداشت: سیر نزولی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان یک واقعیت است و باید همگان بدانند که اولویت اصلی ما ارتقای کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی و تربیتی بوده و مبحث کمیت را دنبال نمی‌کنیم.
مهرمحمدی اعلام کرد: در سال ۹۱ حدود ۲۵ هزار نفر دانشجو معلم وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند و این مهم در سال ۹۲ به ۱۷ هزار نفر کاهش یافت.
وی افزود: از شهریور ۹۲ سیاستهای ما برای ارتقای کیفی و جلوگیری از ارتقای کمی اجرایی شده و در سال ۹۳ تعداد پذیرش دانشجویان ما به ۱۲ هزار نفر کاهش یافته است که در جریان مرحله مصاحبه و گزینش به ۱۰ هزار نفر تقلیل خواهد یافت.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: آن کسانی که بر طبل توسعه کمی دانشگاه فرهنگیان می‌کوبند خوب است که به این سوال پاسخ دهند که آیا در این شرایط که امکانات آموزشی، پژوهشی و تربیتی ما نمی‌تواند جوابگوی جمعیت بالای دانشجویان باشد فرزندان خودشان را مایل هستند برای تحصیل به این دانشگاه بفرستند یا نه ؟!
مهرمحمدی خاطرنشان کرد: تربیت و آموزش معلمانی با کیفیت در تراز جمهوری اسلامی از اولویت‌های ما به شمار می‌آید و در همین راستا نیز در آینده نزدیک منشور حقوق و تکالیف دانشجویان تربیت معلم کشور را رونمایی خواهیم کرد و همچنین سیاست توسعه کیفی بر توسعه کمی مقدم خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد