همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آیین‌نامه جدید بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور ابلاغ شد

علی ربیعی با اعلام این خبر گفت: آیین نامه جدید بر اساس پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی در هیات دولت تصویب شده است.

وی در تشریح ویژگی های آیین نامه جدید گفت: به موجب این آیین نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه پردازی خود به مدت یک سال و کمتر از آن در مشاغل غیر سخت و زیان آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده اند، می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از 20 سال بازنشسته شوند.

ربیعی افزود: به موجب اصلاحیه انجام شده، عدم اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور در طول دوران اشتغال برای مدت بیشتر از یکسال موجب برهم خوردن توالی سابقه بیمه شده و کارگران بیمه شده مشمول برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور باید حداقل 25 سال کار کند.

وی در عین حال افزود: به موجب آیین نامه جدید کارفرمایان مکلف هستند تا پس از ارائه تقاضای بیمه شده مشمول و احراز شرایط بازنشستگی وی اقدامات لازم را جهت بازنشستگی به عمل آورند.(تسنیم)

چگونگی افزایش حقوق ها و دریافت نقدی داراییهای آزاد شده


محمدباقر نوبخت با بیان اینکه مذاکرات هسته ای در وین در جهت استمرار وضع موجود است و آن را گامی به جلو می دانیم افزود : فرق آزادسازی این دوره از منابع کشور در دریافت آن به صورت نقد و اسکناس است.

وی با اشاره به اینکه 700 میلیون دلار هرماه آزاد خواهد شد،افزود : قبل از این منابع فروش نفت محدودیت داشت و فقط برای کالاهای اساسی و دارو داده می شد.

نوبخت تاکید کرد : تاخیر اخیر هم به همین دلیل و برای نقددریافت کردن این داراییها بوده است.

سخنگوی دولت درباره تاثیر مذاکرات وین بر اقتصاد کشور افزود : موانع موجود بر سر مذاکرات حل شده و ارزیابی ما نه منفی و نه خیلی خوشبینانه است.

وی درخصوص اصلاح قانون بخشی از مقررات دولت و اختصاص یک درصد درآمدها به ورزش نیز گفت : منابع موردنیاز در ردیف های مستمر و دائمی به وزارت ورزش و جوانان پرداخت می شود و ما برداشتن یک درصد از جایی و پرداخت به جایی دیگر را در بودجه ریزی مناسب نمی دانیم.

وی درخصوص بودجه عملیاتی نیز گفت : بودجه همه دستگاه ها عملیاتی است و باید قیمت تمام شده را حساب کنیم اما بودجه برخی دستگاه ها را نمی شود با قیمت تمام شده حساب کرد.

نوبخت همچنین راستا به افزایش حقوق کلیه کارکنان دولت در سال آینده اشاره کرد و گفت: حقوق تمامی کارکنان دولت در سال 94 مطابق با افزایش نرخ تورم افزایش می یابد. (واحد مرکزی خبر)


نتایج آزمون استخدامی مس سونگون اعلام شد


نتایج آزمون استخدامی مس سونگون اعلام شد
نتایج نهایی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی مجتمع سونگون اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوطلبان می‌توانند برای مشاهده لیست اسامی پذیرفته شدگان به آدرس http://azmoon3.karasa.ir/stdmark2.aspx مراجعه کنند.
شرکت صنعتی معدنی مولیبدن مس آذربایجان چندی پیش از بین نیروهای مرد واجد شرایط بومی شهرستان های استان آذربایجان شرقی (مقطع دیپلم فقط بومی شهرستانهای ورزقان واهر) از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه حضوری و گزینش بصورت قراردادی توسط شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه دعوت به همکاری کرده بود.

5

اظهار نظر برخی نمایندگان در مورد استخدامی های اردبیل صحیح نیست

اظهار نظر برخی نمایندگان در مورد استخدامی های اردبیل صحیح نیست
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اظهار نظر برخی همتایان خود در موضوع استخدامی ها انتقاد کرد و آن را صحیح ندانست.
مصطفی افضلی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: اینکه برخی نمایندگان در پاسخ به مطالبه استخدامی اعلام می کنند که دولت اعتبار کافی ندارد درست نبوده و نباید طرح شود.
وی افزود: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت هستند، این در حالی است که این اظهارات را باید نمایندگان دولت عنوان می کردن، وظیفه نماینده مجلس حمایت از حق مردم است.
افضلی فرد تاکید دارد که هر جا منافع مردم و دولت در تعارض بود وظیفه نمایندگان مجلس دفاع از حق مردم است و اینکه عنوان شده استخدامی ها برای کمبود اعتبار جذب نمی شوند صحیح نیست.
وی در خصوص وضعیت فعلی بررسی پرونده استخدامی های بلاتکلیف اردبیل گفت: طبق جلسه ای که با معاونت راهبردی داشته ایم رسما و کتبا اعلام شد از اسفند ماه حکم استخدامی ها صادر شود و از اول فروردین مشغول به کار شوند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه برخی نمایندگان پیگیر این موضوع هستند، در تشریح وضعیت استخدام طرح مهر اضافه کرد: این طرح وجاهت قانونی ندارد و در ابتدا باید موانع قانونی آن رفع شود.
وی افزود: در تغییر وضعیت نیروهای اوقاف نیز جلسه با معاونت راهبردی داشتیم که انتظار می رود این مطالبه در مدت زمان کوتاه اجرایی شود.

آغاز ثبت نام آزمون جامع مدیریت بحران


آغاز ثبت نام آزمون جامع مدیریت بحران
مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام برای شرکت در سومین آزمون جامع مدیریت بحران به منظور ارزیابی و رتبه بندی افراد حقیقی و مجموعه های فعال در حوزه مدیریت بحران های طبیعی کشور، از امروز خبر داد.
حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه گفت: ثبت نام برای شرکت در سومین آزمون جامع مدیریت بحران، از اشخاص واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی توسط پژوهشگاه شاخص پژوه و با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می گیرد.
اطلاعیه ثبت نام برای شرکت در این آزمون حاوی شرایط عمومی و اختصاصی و نحوه ثبت نام از متقاضیان از روز شنبه اول آذرماه 93 بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده است.
وی افزود: تمامی داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون جامع مدیریت بحران در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی در اطلاعیه مذکور ضرورت دارد نسبت به تهیه مدارک خواسته شده اقدام و از این تاریخ لغایت روز پنجشنبه 20 آذرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
سومین آزمون جامع تعیین سطح مدیریت بحران در روز پنجشنبه 25 دی ماه 93 و فقط در شهرستان اصفهان برگزار می شود. اطلاعیه مربوط به توزیع کارت و آزمون در سایت پژوهشگاه شاخص و سازمان سنجش در روز دوشنبه 22 دی ماه منتشر خواهد شد.

5 هزار عضو هیئت علمی جذب می‌شوند


رئیس مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد:
5 هزار عضو هیئت علمی جذب می‌شوند
رئیس مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از شتاب بخشی روند جذب هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: 5 هزار عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، رسول عبدالله میرزایی ظهر امروز در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب اظهار کرد: همه تلاش‌های حوزه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت کیفیت بخشی همگام با توسعه سوق داده شده که دغدغه اصلی ماست.
وی با بیان اینکه آموزش اثر بخش جایگاه دانشگاه را ارتقاء می‌بخشد، افزود: هم اکنون یازده برنامه استراتژیک در سیستم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده و با جدیت پیگیری می‌شود.
رئیس مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما دنبال حاکمیت برنامه محوری در سیستم آموزشی دانشگاه هستیم که گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی یکی از آن محورهاست.
میرزایی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از مشارکت و ظرفیت معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی، از آنها خواست در تدوین و ارائه آمار و اطلاعات لازم و جذب اعضای هیئت علمی همت بیشتری داشته باشند.
وی با ابراز رضایت از امکانات و ظرفیت‌های بالای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب گفت: واحد بناب در مسیر توسعه قرار گرفته و برای پیشرفت و توسعه بیشتر آن کمک خواهیم کرد.
رئیس مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خود توسعه تحصیلات تکمیلی را وابسته به تکمیل و استخدام اعضای هیئت علمی مورد نیاز به ویژه برای رشته‌های تازه تأسیس آنها دانست و گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی نیاز اساسی کشور بوده و باید با کمترین مشکل انجام شود. اما توسعه بر اساس توجه به آمایش سرزمینی و میزان ظرفیت مناطق مفید خواهد بود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بناب نیز در این جلسه گفت: تصویب رشته‌های جدید کارشناسی ارشد و دکترا برای واحد بناب موج امید و نشاط را با خود به ارمغان آورده و مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد را درحرکت به سمت ارتقای علمی و  توسعه کیفی دانشگاه مشتاق تر کرده است.
احمد امیری با بیان اینکه هم اکنون 6 هزار و 300 نفر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و یک هزار نفر دانشجو در دانشکده سمای این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند؛ تصریح کرد: درحال حاضر 114 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در واحد بناب وجود دارد که از بین آنها 4 رشته دکترای تخصصی و 36 رشته کارشناسی ارشد است.
وی شعار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب را  ارتقای کیفیت در عرصه رقابت علمی اعلام و تأکید کرد: بستر و زیرساخت لازم برای توسعه بیشتر واحد بناب وجود دارد.
رئیس مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سفر یک روزه به شهرستان بناب ضمن بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی بناب، حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و مجتمع فولاد بناب، با امام جمعه و تولیت حوزه علمیه شهرستان بناب دیدار و گفت‌وگو کرد.

توزیع کارت آزمون استخدامی پتروشیمی رازی


توزیع کارت آزمون استخدامی پتروشیمی رازی
کارت شرکت در آزمون استخدامی پتروشیمی رازی بین روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه توزیع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارت شرکت در آزمون بین روزهای سه شنبه 4 تا پنج شنبه 6 آذرماه از طریق سایت شرکت پتروشیمی رازی به آدرس http://www.razip.com براساس کد پیگیری که زمان ثبت نام دریافت شده، توزیع می‌شود.
آزمون در روز جمعه 7 آذرماه 93 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر راس ساعات اعلام شده برای هررشته به شرح زیر برگزار می شود:
- رشته های مکانیک ومتالورژی : ساعت ۹
- رشته های شیمی وحسابداری: ساعت ۱۲
- رشته های برق قدرت- برق الکترونیک- صنایع: ساعت ۱۵

استخدام درنیروی دریایی ارتش ادامه دارد

استخدام درنیروی دریایی ارتش ادامه دارد
نیروی دریایی ارتش جمهور اسلامی ایران به منظورتکمیل نیروی انسانی مورد نیازخود استخدام می‌کند.
به گزارش خبرنگاربازارکار،‌نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مورد نیازخود را ازمیان آقایان به منظورتکمیل کادر درجه داری یگان‌های تابع به صورت پیمانی دعوت به همکاری می‌کند.
براساس این گزارش،‌دارابودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی وعلوم انسانی و رشته های فنی وحرفه ای برای شرکت دراین فراخوان الزامی است.
مکان برگزاری آزمون وردی همان شهری است که داوطلب درآن اقدام به ثبت نام نموده است وهمچنین تاریخ برگزاری آزمون ورودی ،‌هم زمان با ثبت نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

دعوت به همکاری درشرکت مهندسین مشاور

دعوت به همکاری درشرکت مهندسین مشاور
شرکت مهندسین مشاور به منظورتکمیل کادرفنی خود ازواجدین شرایط دعوت به همکاری می‌کند.
به گزارش خبرنگاربازارکار، این شرکت نیروهای مورد نیازخود را در عناوین مختلف شغلی استخدامی می‌کند.
براساس این گزارش، دارابودن مدرک تحصیلی کارشناسی وبالاتر در رشته‌های برق،‌عمران،‌مکانیک ونقشه برداری برای شرکت دراین فراخوان الزامی است.

زمان برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی رازی

زمان برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی رازی
آزمون استخدامی پتروشیمی رازی جمعه 7 آذرماه 93 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آزمون راس ساعات اعلام شده برای هررشته به شرح زیر برگزار می‌شود:
- رشته های مکانیک ومتالورژی : ساعت ۹
- رشته های شیمی وحسابداری: ساعت ۱۲
- رشته های برق قدرت- برق الکترونیک- صنایع: ساعت ۱۵
کارت شرکت در آزمون بین روزهای سه شنبه 4 تا پنج شنبه 6 آذرماه از طریق سایت شرکت پتروشیمی رازی به آدرس http://www.razip.com براساس کد پیگیری که زمان ثبت نام دریافت شده، توزیع می‌شود.