همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است


  

معافی:
بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان بیشترین آمار بیکاری را مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست.
به گزارش خبرنگار مهر، سید عنایت الله معافی پیش از ظهر سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان اظهار داشت: بعد انقلاب تاکنون اعتبار جمهوری اسلامی ایران در جهان حالت صعودی داشته در حالی که اعتبار آمریکا روز به روز کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال تخصص و سرمایه دخیل است افزود: بیشترین آمار بیکاری ما در فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
معافی بیان داشت: مهارت هایی که در دانشگاه به دانشجویان تدریس می کنند با مهارت هایی که در بازار کار می خواهیم همخوانی ندارد.
این مسئول با اشاره به اینکه امروز پزشکی به صورت علمی کاربردی عمل می کند، بیان داشت: دانشگاه باید به صورت علمی کاربردی عمل کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان تصریح کرد: در دانشگاه علمی کاربردی حدود ۴۰ درصد از دروس تئوری و مابقی کارگاهی و کارورزی است.
وی عنوان کرد: باید مدرک دانشگاهی به صورت سند تلقی نشود و به عنوان گواهی باشد تا درون افراد علاقه به درس وجود آید و پس از آزموده شدن افراد آن گواهی تایید شود.
معافی با اشاره به اینکه تمامی صنوف می توانند یک دوره کوتاه مدت را به صورت پودمانی در دانشگاه علمی کاربردی بگذرانند، افزود: در استان کرمان بسیاری از صنوف مدرک دال بر حرفه ندارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان اظهار داشت: مشکلات دانشگاه های ما در دو بعد بی کیفیتی و تئوریزه شدن است که با کارهای عملی ارتباط ندارند.
این مسئول تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه ها می توانند براساس رشته تحصیلی خود یک دوره پودمانی را در دانشگاه علمی کاربردی بگذرانند تا برای کار آماده شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد