همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استخدام در هواپیمایی نفت تا دو ماه آینده


  

شهاب الدین:
استخدام در هواپیمایی نفت تا دو ماه آینده

رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی نفت هر گونه انتقال این شرکت به خارج از اهواز را تکذیب و شایعات مطرح شده در این خصوص را بی پایه و اساس دانست.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین شهاب الدین ظهر امروز در نشست خبری خود در اهواز اظهار کرد: در روزهای اخیر برخی از سایت ها، شایعات بسیار زیادی برای سست کردن اعتماد مردم به هواپیمایی نفت را دامن زدند.
وی افزود: اولین شایعه این بود که هواپیمایی نفت از استان خوزستان به استان دیگری منتقل می شود. ولی شدیدا این مسئله را تکذیب کرده و مردم باید بدانند که چنین طرحی را نداشته و نداریم و این موضوع فقط برای تحریک افکار عمومی است.
رئیسهیئت مدیره شرکت هواپیمایی نفت تصریح کرد: ما نه تنها درصدد انتقال شرکت هواپیمایی نفت نیستیم بلکه می خواهیم آن را نیز توسعه و تقویت کنیم. یک ماه قبل دو نفر از کارشناسان را به شرکت (NTP) نماینده فوکر 100 رویز رویز در اندونزی فرستادیم و مقرر شد تا این افراد آموزش های لازم را دیده و مدارک معتبر را نیز دریافت کنند و با آموزش این افراد می توانیم تعمیرات موتور فوکر 100 را در اهواز انجام دهیم. این شرکت همچنین تعداد دو موتور فوکر 100 را برای ما تعمیر می کند.
اخراج نیروهای شرکت هواپیمایی نفت شایعه است
شهاب الدین بیان کرد: شایعه دومی که چند روز اخیر در سایت های مختلف منتشر شد بحث اخراج نیروهای شرکت هواپیمایی نفت است. در حال حاضر 520 نفر نیروی انسانی (خلبان، نیروهای فنی و پشتیبانی) در این شرکت فعالیت می کنند که تعداد 37 نفر از این نیروها کارکنان شرکت نفت بودند. در سال 82 شرکت هواپیمایی نفت خصوصی و از بدنه وزارت نفت جدا شد به همین دلیل به این افراد به مدت پنج سال فرصت داده شد تا برای خودشان انتخاب کنند که در شرکت هواپیمایی نفت یا شرکت نفت فعالیت کنند.
وی بیان کرد: شرکت هواپیمایی نفت از سال 82 از شرکت نفت جدا شده و تا سال 87 به افراد مهلت دادیم که برای فعالیت شغلی خود میان شرکت نفت و شرکت هواپیمایی نفت یکی را انتخاب کنند.
هزینه ماهانه 10 میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی نفت
رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی نفت یادآور شد: از 37 نفر تعداد سه نفر بازنشسته شده اند و از تعداد مابقی نیز 9 نفر تقاضای بازنشستگی دادند. تعداد 22 نفر از این افراد را دعوت به کار کردیم و تعدادی از آنهایی که تقاضای بازنشستگی کردند در این لیست بودند.
شهاب الدین ادامه داد: شش نفر به از تعداد این 37 نفر به میل کارفرما بازنشسته شدند ولی حقوق خود را مطابق غیر بازنشستگی تا زمان بازنشستگی خود را دریافت می کنند.
وی تاکید کرد: یک هواپیمای فوکر 50 که بیش از دو سال مشکل داشت را به یک هواپیمای استاندار تبدیل کرده و امروز پرواز خودش را به سمت کیش آغاز کرد. این شرکت زیر مجموعه بخش خصوصی است و ریالی به آن کمک نمی کنند. ماهیانه 10 میلیارد تومان هزینه داریم.
عدم فعالیت چهار هواپیمای فوکر شرکت هواپیمایی نفت
رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی نفت اذعان کرد: این شرکت نقدینگی پس انداز شده ندارد. از 10 فروند هواپیمای موجود در این شرکت تعداد شش هواپیما پرواز می کند و چهار هواپیمای باقیمانده نیز در انبار است و اگر شرکت با این وضعیت ادامه دهد حتما به سمت بی پولی می رود.
شهاب الدین عنوان کرد: در بخش موتور هواپیما که نقطه کلیدی است و به زودی اعلام می کنیم که بازسازی موتور فوکر 100 در ایران انجام می شود. لاستیک هواپیما متکی به خارج هستیم. حدود دو ماه پیش با لاستیک های ایرانی توافق کردیم و تایر هواپیمای فوکر 100 را از ایران تامین می کنیم. 48 هواپیمای دارای فوکر 100 در ایران داریم.
وی بیان کرد: اقداماتی برای خرید موتور انجام دادیم و برای خرید موتور و حدود دو تا سه ماه آینده تعداد دو موتور فوکر 100 وارد می کنیم. در آینده ای نزدیک مشکلی در زمینه موتور هواپیما و لاستیک نداریم. تا پایان سال تعداد 9 فروند از هواپیمای ما وارد خط عملیاتی شرکت می شوند.
خرید ایرباس 320 در آینده ای نزدیک
شهاب الدین ادامه داد: قرار است یک فرونده ایرباس 320 را خریداری کنیم و آن را در ابتدا به صورت استیجاری با مرکزیت اهواز به کار می گیریم. اگر حمایت ها صورت بگیرد حتما هواپیمای بوئینگ هم خریداری می کنیم.
وی تصریح کرد: ظرف دو ماه آینده برای خلبان و نیروی فنی جذب نیرو می کنیم. بیشتر از ظرفیت هواپیما مسافر داریم و برای استخدام اولویت با افراد بومی است ضمن اینکه ما به تدریج وقتی هواپیمای جدید می گیریم و هم اکنون حدود 20 مسیر پروازی داریم.
وی در پایان گفت: تعداد مسافران سال گذشته این شرکت 750 هزار نفر بودند و پیش بینی ما برای امسال 840 هزار نفر مسافر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد