همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

فرصت پذیرش نیروی بومی در دانشگاه فرهنگیان بروجرد ضروری است


  

مدیر آموزش و پرورش بروجرد:
فرصت پذیرش نیروی بومی در دانشگاه فرهنگیان بروجرد ضروری است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد گفت: شرکت کنندگان در کنکور هنگام انتخاب رشته از فرصت پذیرش نیروی بومی در دانشگاه فرهنگیان بروجرد استفاده کرده و با انتخاب شغل معلمی، در شهر خود به تحصیل بپردازند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، جمشید ابوالفتحی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: به دلایل مختلفی از قبیل ناآشنایی دانش‌آموزان و خانواده‎های آنها از این امتیاز، مانور تبلیغاتی روی برخی رشته‎های خاص و ضعف ارائه اطلاعات لازم در این خصوص از مهمترین دلایل گرایش نیافتن دانش‌آموزان بروجردی به این سمت است.
وی افزود: استخدام و ورود معلم به سازمان آموزش و پرورش بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و این وزارتخانه، از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‎گیرد.
این مسئول ادامه داد: خانواده‎های دانش‌آموزان باید فرزندان خود را ترغیب کنند، تا در زمان انتخاب رشته دانشگاهی، شغل معلمی را برگزیده و در دانشگاه فرهنگیان به ادامه تحصیل بپردازند.
ابوالفتحی اضافه کرد: شهرستان بروجرد در مقایسه با دیگر شهرستان‎های استان از ظرفیت جذب دانشجوی بومی در دانشگاه فرهنگیان استفاده نکرده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون از 130 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بروجرد، 12 نفر بومی این شهرستان و مابقی غیر بومی هستند که این خود گویای این ضعف و نقیصه است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد تاکید کرد: بر این اساس در جلسات انجمن اولیاء و مربیان مدارس، همایش‌ها و استفاده از اهرم رسانه‎ها در این خصوص اطلاع رسانی کرده و نسبت به ترغیب دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها اقدام می‌شود.
 ابوالفتحی عنوان کرد: در این صورت امکان استفاده از نیروی خلاق و بومی فعال و اشتغال آنان در مدارس سطح شهر فراهم می‌شود.
وی تاکید کرد: جذب نیروی بومی در آموزش و پرورش بروجرد و اشتغالزایی فرزندان این شهرستان، استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سازمان آموزش و پرورش، پرداخت حقوق، مزایا و احتساب سنوات خدمت در زمان تحصیل از مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است.
این مسئول آموزش و پرورش را زیربنای توسعه کشور دانست و افزود: استفاده از نیروهای بومی و منطقه‌ای در حوزه تعلیم و تعلم مزایای متعددی برای معلمان، دانش‌آموزان و سازمان آموزش و پرورش دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد