همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

45 درصد از واحدهای صنعتی البرز را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند


 

 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی البرز:
45 درصد از واحدهای صنعتی البرز را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: بازدهی زود هنگام صنایع کوچک تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی کشور دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، بختیار رازانی، امروز(27مهر)، در نشستی خبری با اصحاب رسانه، طی سخنانی اظهار کرد: صنایع کوچک با سرمایه‌گذاری اندک و در مدت زمان کم ایجاد و به بهره‌برداری می‌رسند و باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شوند، اما این واحدها در مقابل نوسانات و اتفاقات قدرت چندانی ندارند و به همین دلیل دولت در چارچوب برنامه‌های حمایتی اقدامات توانمندسازی مانند توسعه خوشه‌های صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی‌، ایجاد مراکز و مجتمع‌های فن‌آوری و کسب و کار به منظور استقرار مشاورین در خدمت‌رسانی به واحدهای صنعتی و برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ارتقاء سطح دانش مدیران و کارکنان واحدها را از وظایف سازمانی شرکت‌های شهرک‌های صنعتی قرار داده است.
وی افزود: در حال حاضر 88 هزار واحد صنعتی در کل کشور وجود دارد که از این تعداد 81 هزار واحد در قالب صنایع کوچک مشغول به فعالیت هستند که این رقم 92 درصد کل واحدهای صنعتی را شامل می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در استان البرز تا کنون سه هزار و250 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است که 45 درصد این رقم را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.
رازانی در ادامه گفت: بیش از نیمی از این واحدها در شهرک های صنعتی استان مستقر هستند لذا باید شرایطی را فراهم آوریم که شهرک‌های صنعتی استان رشد و توسعه یابند؛ چرا که با توجه به افزایش واحدهای صنعتی پس از مدتی، شهرک‌های صنعتی موجود جوابگوی نیاز صاحبان صنایع نخواهد بود.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات حمایتی شرکت از صاحبان صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی البرز اشاره کرد و گفت: آموزش سالانه دوهزار نفر از کارکنان و مدیران واحدهای صنعتی، تامین کسری وثایق از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و پرداخت تسهیلات در قالب کمک‌های فنی و اعتباری از مهم‌ترین این اقدامات بشمار می‌رود.
این مقام مسئول همچنین به تشکیل خوشه‌های صنعتی پلاستیک، فلز و قطعات خودرو در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل خوشه‌های مذکور از دیگر اقدامات این شرکت است که در ساماندهی واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیر بسزایی داشته است.
وی در پایان گفت: توسعه اقتصادی و رونق تولید و ایجاد اشتغال نیازمند یک حرکت جهادی است، لذا از مسئولان انتظار داریم که با همکاری و همدلی، مسیر توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری را در استان هموار سازند.

مجموعه های آموزشی مناسب برای کارجویان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد