همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

70 درصد حوادث کار ساختمانی است


  معاون ربیعی عنوان کرد:     
70 درصد حوادث کار ساختمانی است     
معاون روابط کار وزارت کار با اعلام اینکه درصدد برداشتن مدل بازرسی پلیسی و مچ گیری هستیم گفت: در بخش ساختمان 70 درصد حوادث ناشی از کار اتفاق می افتد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسن هفده تن با بیان اینکه مهم ترین تدبیر دولت یازدهم عدالت محوری است گفت: شایسته سالاری در انتصاب مدیران، مشارکت نهادهای صنفی در تصمیم سازی، کارآفرینی، مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن از ویژگی های مهم دولت یازدهم است.
معاون روابط کار وزارت کار اظهارداشت: تسهیل امور برای بخش خصوصی و نهادهای مدنی و مشتری محوری از ویژگی های دولت کارآفرین است. وی با بیان اینکه دولت یازدهم درصدد الکترونیکی کردن دولت است بیان داشت: اقتصاد کشور را باید از نشر فساد پاک کرد که مهم ترین ابزار آن الکترونیکی کردن دولت است.
هفده تن در خصوص تشکل های کارگری و کارفرمایی بیان داشت: دولت تدبیر و امید درصدد توانمندسازی و کرامت بخشی به تشکل های کارگری است. باید فضای مناسب 3 جانبه ای بین دولت، تشکل های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار ایجاد کرد.
وی رفع دغدغه های کارگران را گامی برای ایجاد توسعه اقتصادی و رونق تولید دانست و تاکید کرد: تشکل های کارگری در نهادهای تصمیم ساز دولت حضور ضعیفی دارند که این مسئله منجر به ضعیف ماندن این قشر شده است.
این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه حدود هشت هزار و 700 تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور وجود دارد گفت: باید شرایطی فراهم شود تا کارگران امروز به کارفرمایان فردا مبدل شوند. هیچ تصمیمی در دولت گرفته نمی شود مگر اینکه این تصمیم با توجه به درخواست تشکل ها در شورای 3 جانبه ملی وزارت تعاون، کار و رفاه بررسی شود.
هفده تن با بیان اینکه تشکل کارفرمایی نیز هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند بیان داشت: این تشکل حضور پُررنگ در نهادهای تصمیم گیر دولت ندارد و این در حالی است که مجموعه های کارفرمایی سهم مهمی در ارزش افزوده اقتصاد کشور و جامعه بر عهده دارند.
وی از قدرتمند نبودن تشکل ها خبر داد و افزود: در حال حاضر وزارت کار برای تشکل های کارگری و کارفرمایی مدلی ترسیم کرده که دولت از تشکل ها تمکین کند. هفده تن خواستار رعایت اصل شایسته سالاری در عرصه مدیریت شد و تصریح کرد: مدیر ضعیف سازمان باید با مدیر توانمند و قوی جایگزین شود تا سازمان به اهداف مورد نظر خود دست یابد.
معاون وزیر کار به مدیران توصیه کرد که اهداف استراتژیک را دنبال کنند که این اهداف دارای 3 ویژگی حیاتی، بلندمدت و رقابتی است. وی در خصوص بازرسی کار گفت: درصدد برداشتن مدل بازرسی پلیسی و مچ گیری هستیم.
هفده تن خواستار کاهش حوادث کار با ایجاد محیط ایمن شد و افزود: 70 درصد حوادث کار در بخش ساختمانی اتفاق می افتد. وی همچنین خواستار ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی برای کارگران شد و افزود: کارگر نباید برای درمان خود و اعضای خانواده اش دغدغه داشته باشد و تمام هزینه درمانش باید رایگان شود.

مجموعه های آموزشی مناسب برای کارجویان



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد