همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش سهم دستمزد با اتکا به بهره‌وری تولید


  رییس کارگروه مزد کانون شوراهای اسلامی کار تاکید کرد:     
افزایش سهم دستمزد با اتکا به بهره‌وری تولید     
رییس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: با بهره‌وری عوامل تولید، جلوی هزینه‌های مازاد گرفته شده و سهم دستمزد از محل بهره‌وری بالا می‌رود.
علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دو نگرش راجع به مزد و بهره‌وری وجود دارد یک عده تمرکزشان بر بهره‌وری نیروی کار در کارگاه‌ها است و عده‌ای دیگر روی بهره‌وری تولید و درنظر گرفتن عوامل موثر بر تولید تاکید دارند.
وی ادامه داد: طبق آخرین اعلام سهم دستمزد در قیمت تمام شده 5.5 درصد بوده است اما معتقدیم که باید سایر عوامل تولید بهره‌ور شوند تا جلوی هزینه‌های مازاد را بگیریم و بتوانیم از این محل سهم دستمزد را بالا ببریم.
خدایی در ادامه با اشاره به آخرین جلسه کارگروه مزد و بهره‌وری، گفت: بر اساس این جلسه مقرر شد تا تحقیقات درباره سهم دستمزد کماکان ادامه داشته باشد البته یک گروه پژوهشی متشکل از دانشجویان دانشگاه علامه با کارگروه همکاری دارند و به صورت میدانی در حال تحقیق هستند یکسری پرسشنامه‌ها را هم تهیه و مشغول تکمیل آن هستند و ما در کارگروه مزد و بهره‌وری از این پژوهش استقبال می‌کنیم زیرا قدرت چانه‌زنی در شورای عالی کار را افزایش می‌دهد.
رییس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: نتایج تحقیقات استدلال های موجود در این زمینه که دستمزد سهم زیادی در قیمت تمام شده ندارد را ثابت می‌کند.
وی در پایان گفت: در جریان تولید و بهره‌وری عوامل متعددی دخیل است ولی چنانچه در یک بنگاه اقتصادی رانتها از بین برود و درباره خرید مواد اولیه یک بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد سهم سودی که از این محل حاصل می‌شود به مراتب بالاتر از دستمزد پرداختی خواهد بود.


مجموعه های آموزشی مناسب برای کارجویان



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد