همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

40درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی لرستان با سازش رفع شد


 

 40درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی لرستان با سازش رفع شد     

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: در شش ماهه نخست سال‎جاری 40 درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی استان با سازش رفع شده است.
(ایسنا)، منطقه لرستان، علی آشتاب در جلسه هم‎اندیشی اعضای مراجع حل اختلاف و تشخیص این اداره کل که در شهرستان بروجرد برگزار شد، افزود: تلاش اعضاء هیات‎های تشخیص و حل اختلاف استان باید در مسیر صدور آرا، توافقی انجام شود و توافق بین کارگران و کارفرمایان در دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی حاصل شود.
وی اظهار کرد: رفع دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به صورت سازشی یکی از مهمترین سیاست‎های اتخاذ شده این وزارتخانه است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال‎جاری تعداد 3612 دادخواست از کارگران به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع شده که از این تعداد 2583 مورد در هیات‌های بدوی منجر به صدور آراء شده است.
آشتاب اضافه کرد: از آراء صادره 1022 مورد با تدبیرهای صورت گرفته توسط کار‌شناسان هیات‌های تشخیص و حل اختلاف این اداره کل منجر به صدور آرای سازشی شده است.
وی یادآور شد: به منظور تسریع در کار ارباب رجوع و همچنین آگاهی کارگران و کارفرمایان از قانون کار، به ارائه 6000 مورد مشاوره تلفنی به مخاطبین اداره کل جهت بسترسازی کاهش دعاوی و شکایات در استان اقدام شده است.



مجموعه های آموزشی مناسب برای کارجویان



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد