همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مدارس کشور با کمبود نیروی مشاور مواجه هستند


  

عیسی مراد:
مدارس کشور با کمبود نیروی مشاور مواجه هستند
مدیرکل امو تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی مشاور در مدارس کشور، افزود: باید در حوزه تربیتی آموزش و پرورش تقویت نیروی انسانی انجام شود.
به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم عیسی مراد ظهر سه شنبه در همایش بهداشت و روان که در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، با بیان این که باید باورهای غلط حوزه تربیت و مشاوره شناسایی شود، اضافه کرد: مشاوران و مربیان در مدارس با نسل آینده کشور در ارتباط هستند از این حهت باید باروهای غلط این حوزه را به خوبی شناسایی کنند.
وی تصریح کرد: یک مشاور در مدرسه باید براساس نظام تعلیم و تربیت روز دنیا مشاوره دهد و اگر مشاوران از علم روز دنیا عقب باشند نمی توانند تأثیرگذاری مناسبی داشته باشند.
این مقام مسئول گفت: تمامی مشاوران باید با نگرش مثبت خود به دانش آموزان کمک کنند تا نیازها و نگرانی آنها در بخش های مختلف مرتفع شود.
عیسی مراد با بیان اینکه در حوزه مشاوره از دو نظام جامع تربیت و نظام جامع مشاوره در سند تحول بنیادین استفاده می شود، اظهار داشت: در نظام جامع تربیت باید انسجام بخشی صورت گیرد؛ تا تمامی فعالیت هایی که در حوزه تربیت انجام می شود اثر گذار باشد.
وی با تاکید براینکه دانش آموزان در بسیاری از آسیب های روانی و فرهنگی دچار ایراد شده اند گفت: باید مشاوران نیازهای دانش آموزان را متناسب با سن آنان تعریف کنند تا آسیب های روانی و فرهنگی آنان رفع شود.
وی دغدغه حوزه مشاوره و امور تربیتی در وزارت آموزش و پرورش را جلوگیری از کاهش مشاوران و مربیان اعلام کرد و با اشاره به کمبود نیروی مشاور در مدارس کشور، افزود: باید در حوزه تربیتی آموزش و پرورش تقویت نیروی انسانی صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم حضور تمام وقت مشاوران در مدارس را یک ضرورت دانست.
سید محمد لنگری  با بیان این که امروز ضرورت حضور دو یا سه مشاور در مدارس استان به خوبی احساس می شود، افزود: حضور یک مشاور در مدرسه لازم و ضروری بوده تا دانش آموزان به راحتی مشکلات خود را مطرح و رفع کنند.
وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در جامعه وجود داشته و این موضوع قابل کتمان نیست، اظهار داشت: نمی توان این آسیب ها نادیده گرفت و در هر مدسه ای این آسیب ها به خوبی احساس می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: باید به بحث بازآموزی آموزش در حوزه های مختلف توجه داشت به طور مثال در حوزه پرورشی باید از نیروهای متخصص استفاده شود تا یک فرهنگ به خوبی نهادینه شود.
گفتنی است، در سال تحصیلی جاری حدود 168 هزار دانش آموز در دو هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد