همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل!


  

نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل!
معاون منابع انسانی استانداری لرستان گفت: نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل باید حذف شود.
کورانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: یکی از آسیب‌های جامعه امروز نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل است، به‌طوری‌که حتی کودکان نیز در مدارس از بیان شغل پدر خود خجالت می‌کشند که این فرهنگ نادرست باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: رسانه‌ها وظیفه حرفه‌ای و رسالت آگاهی‌بخشی‌شان این است که اولاً به آحاد جامعه درخصوص مشاغلی که کمتر از آنها نام برده می‌شود یا به اشتباه، کم‌اهمیت شمرده می‌شوند، توضیح دهند.
این معاون استانداری یادآور شد: رسانه با نمایش افراد موفق در همه مشاغل مختلف و نشان دادن دستاوردهای آنها، تحسین مردم نسبت به آن دسته مشاغل را برانگیزد و جو مثبت و انسانی پدیدآورده تا ناخودآگاه پاسداشت تمام مشاغل به یک فرهنگ عمومی و پدیده‌ای فراگیر تبدیل شود.
وی افزود: در دین مقدس اسلام افرادی‌که برای تأمین معیشت مردم و آسایش خانواده خود به‌دنبال روزی حلال می‌روند همچون مجاهدان در راه خدا هستند، لذا ارزش والای کار کردن بر کسی پوشیده نیست.
این مقام مسئول، نگاه محقرانه به برخی مشاغل را مذموم و نکوهیده دانست و اضافه کرد: متأسفانه امروزه برخی افراد ترجیح می‌دهند بیکار و سربار جامعه باشند ولی به شغل‌های سطح پایین روی‌ نیاورند که این دیدگاه اشتباه است و باید فرهنگ‌سازی لازم در رابطه با پاسداشت تمام مشاغل صورت بگیرد.
کورانی‌فر با اشاره به اینکه رفتار و عملکرد انسان تحت تأثیر نگرش او شکل می‌گیرد، گفت: رسانه‌ها و اصحاب قلم از گسترش دیدگاه تحقیرآمیز نسبت به مشاغل جلوگیری کنند، چرا باید برخی از افراد از گفتن شغل خود خجالت بکشند و عزت‌مندی خود را نادیده بگیرند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد