همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تعویض دوربین آیفون


  

چگونه مشکل دوربین پشتی انواع آیفون شناسایی و رفع می شود؟

تعویض دوربین آیفون

اگر دوربین آیسایت (iSight) آیفون شما خراب شده یا کیفیت عکس‌هایش پایین آمده، احتمال دارد فرسوده یا بر اثر عوامل مختلف صدمه‌دیده و معیوب شده است. دوربین‌های آیسایت در بیشتر موارد به دلیل وارد آمدن ضربات شدید به آن صدمه می‌بینند.

یکی از نشانه‌های دوربین شکسته یا خراب آیسایت سیاه شدن تصویر هنگام عکس گرفتن یا لکه‌های بنفش یا آبی روی صفحه است که روی عکس‌های گرفته شده با دوربین نیز پدیدار می‌شود. نوع آیفونی که شما استفاده می‌کنید، تعیین‌کننده سختی و آسانی تعمیر کردن تلفن همراه شماست. ما در اینجا قصد داریم بهترین روش تعمیر و تعویض دوربین پشتی آیفون 5، 4 و 4s را برای شما شرح دهیم.

1 ـ روش عیب یابی دوربین آیسایت آیفون 5

آیفون 5 تنها مدلی است که کاربران زیادی از مشکل افتادن لکه‌های بنفش روی عکس‌های آن شکایت دارند. شما به آسانی می‌توانید بفهمید آیا گوشی شما دچار این مشکل شده یا نه؟ با روشن کردن آیفون خود و سوژه قرار دادن یک سطح سفید برای عکس گرفتن، متوجه می‌شوید آیا دوربین موبایلتان دچار مشکل لکه بنفش هست یا نه؟ اشکالات متداول پیش آمده برای دوربین آیفون شامل رگه رگه بودن تصویر یا از جا درآمدن لنز دوربین است. البته مشکل آخر می‌تواند با باز کردن و جاگذاری صحیح قطعات در کیس آیفون حل شود. بقیه مشکلات دوربین آیفون فقط با تعویض دوربین آیسایت آن قابل حل است.

2 ـ روش عیب‌یابی دوربین آیسایت آیفون 4s

تعمیر دوربین این نوع آیفون تقریبا کار ساده‌ای است. فقط باید دقت کنید قطعه دوربین خود این موبایل را برای تعویض تهیه کرده باشید. در صورتی که پوشش لنز شکسته یا ترک خورده باشد، باید کل درپوش پشتی موبایل نیز تعویض شود. در صورت بروز اشکالاتی مانند پیکسله شدن تصویر، دیدن خطوطی روی تصویر یا این‌که هنگام اجرای برنامک (app)، شاتر دوربین باز نشده یا گیر کند، نیاز دارید کل دوربین را تعویض کنید.

3 ـ روش عیب‌یابی دوربین آیسایت آیفون 4

راهکار عیب یابی آیفون 4 کاملا مشابه آیفون4s است.

4 ـ روش عیب‌یابی آیفون 3G و 3GS

قیمت قطعه دوربین این مدل‌های آیفون ارزان بوده و تعویض دوربین آن آسان است.

ـ مراحل تعمیر و تعویض دوربین آیسایت در انواع آیفون

ما در اینجا می‌خواهیم مراحل تعویض دوربین پشتی آیفون را قدم به قدم برای شما شرح دهیم.

ـ ابزارها و قطعات مورد نیاز

الف ـ قطعه کامل دوربین آیسایت

ب ـ ست پیچ‌گوشتی مخصوص باز کردن موبایل

ج ـ ست پیچ‌گوشتی استاندارد فیلیپس یا ساعتی

د ـ پنس

ر ـ تیغ جراحی

روش کار

پیش از انجام هر کاری موبایل را خاموش کنید.

باز کردن درپوش پشتی

ابتدا با پیچ گوشتی مخصوص موبایل دو پیچ کناری درگاه اتصال داک گوشی را باز کرده و کنار بگذارید. این دو هم اندازه و از دیگر پیچ‌های دیگر گوشی متمایز هستند.

به آرامی درپوش را با کمی فشار انگشت شست دست خود به سمت پایین کشیده و از پشت موبایل بلند کرده، جدایش ساخته و کنار بگذارید.

باتری را همراه بست نگهدارنده اش جدا کنید

با به کار بردن پیچ‌گوشتی استاندارد فیلیپس دو پیچی که باتری را در جایش نگه‌ می‌دارد باز کنید.

طول این پیچ‌ها با هم متفاوت است، پس به یاد داشته باشید هر یک را از کجا باز کرده‌اید. آن یکی که کمی بلندتر است، پیچ انتهایی است. یک بست نگهدارنده کوچک هم وجود دارد که جای آن در محل بسته شدن پیچ اولی است. برای برداشتن آن از پنس استفاده کنید.

حالا نوک پیچ‌گوشتی تخت را زیر بست باتری انداخته و آن را به آرامی از جایش در آورید.

گوشی را چرخانده و از کنار جای دکمه‌های ولوم صدا، به آرامی زیر باتری انداخته و باتری را از جایش درآورده و بردارید. فقط زیاد به باتری فشار نیاورید.

پوشش بالای بورد مقیاسی را بردارید

دوربین توسط پوشش فلزی نقره‌ای رنگ بورد مقیاسی (logic) محافظت می‌شود.‌ برای از جا درآوردن آن باید چند دقیقه زمان صرف کنید. ابتدا چهار عدد پیچ را مطابق عکس زیر با استفاده از پیچ‌گوشتی ساعتی باز کرده و پیش از برداشتن پیچ‌ها به یاد بسپارید که کدام‌یک را از کجا درآورده‌اید، زیرا آنها اندازه‌های متفاوتی دارند.

دوربین‌های آیسایت در بیشتر موارد به دلیل وارد آمدن ضربات شدید به آن صدمه می‌بینند. یکی از نشانه‌های دوربین شکسته یا خراب آیسایت سیاه شدن تصویر هنگام عکس گرفتن یا ایجاد لکه‌های بنفش یا آبی روی صفحه است که روی عکس‌های گرفته شده با دوربین نیز پدیدار می‌شود

خیلی آرام با استفاده از پنس یا پیچ‌گوشتی تخت، پوشش بورد را از جایش بلند کنید. دقت داشته باشید در انتهای پوشش یک بست کوچک ظریف قرار دارد، باید مراقب باشید به این بست زیاد فشار نیاورید. فقط باکمی فشار دادن انتهای پوشش به سمت پایین، با کمی سر دادن صفحه پوشش را از جایش خارج کرده و بردارید.

جایگزین کردن قطعه کامل دوربین

دوربین در گوشه سمت چپ گوشی و در قسمت بالای آن روی بورد مقیاسی نصب شده است. با استفاده از پنس یا پیچ گوشتی تخت ظریف، به آرامی دوربین را از روی بورد بلند کنید.

دوربین معیوب را از بورد جدا کرده و بردارید.

حالا قطعه جدید دوربین آیفون را روی بورد مقیاسی در جای قطعه دوربین معیوب گذاشته و به آرامی کمی روی بورد به سمت پایین فشار دهید تا جا بیفتد.

جا انداختن مجدد پوشش فلزی بورد لجیک (مقیاسی)

حالا می‌توانیم مجدد پوشش فلزی بورد را جا بیندازیم. برای این کار، به زائده دندانه مانند سمت چپ در قسمت پایین پوشش توجه کنید. دندانه کوچک را به‌ آرامی در جایش قرار داده و خیلی آرام پوشش فلزی را جا بیندازید. دقت داشته باشید لبه پایینی سمت راست پوشش زیر کابل‌های اتصال و شیار نگهدارنده‌اش بیفتد.

با استفاده از پیچ‌گوشتی ساعتی، پیچ‌های پوشش فلزی بورد لجیک را سر جای اصلی‌شان بسته و محکم کنید.

باتری و بست نگهدارنده آن را جا بیندازید

در این مرحله چگونگی قرار گرفتن و زاویه خمش کابل باتری را مورد بررسی قرار دهید.

باتری و بست نگهدارنده سیم را سرجایشان انداخته و بست کابل را پیش از جا زدن باتری، طوری جا بیندازید که جای پیچ‌های آن با زیرش منطبق باشند.

باتری را سر جایش قرار داده و به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا حسابی در کیس گوشی جا بیفتد. با استفاده از پیچ گوشتی ساعتی پیچ‌ اولی بست نگهدارنده را سر جایش محکم کنید. هنگام پیچ کردن بست را با دست دیگرتان، در جایش ثابت کنید تا پیچ بسته شود.

حالا پیچ پایینی بست را نیز محکم کنید.

جا انداختن درپوش پشتی آیفون

درپوش را با چهار گوشه موبایل منطبق ساخته و سر جایش قرار دهید. توجه داشته باشید در این حالت بین درپوش در قسمت پایین موبایل فاصله کمی وجود دارد. درپوش را ملایم با کمی فشار دادن با انگشت شست دست جا بیندازید.در این حال اگر دیدید خوب جا نمی‌افتد، بررسی کنید و ببینید چه چیزی مانع بسته شدن درپوش شده است.

هنگامی که درپوش پشتی آیفون سر جایش قرار گرفت،‌ دو عدد پیچ آن را سر جاهایشان گذاشته و با پیچ گوشتی مخصوص موبایل محکم کنید.

دیگر آیفون شما آماده است تا عکس‌های شگفت‌انگیزی برای شما گرفته و خاطرات شما را ماندگار کند.

جواد ودودزاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد